معماری و دکوراسیون خانه

خانه ای برای خانواده

جزیره آشپزخانه
جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه لحظه ای برای دورهمی

کمتر خانواده ای در دنیای امروزی فرصت با هم بودن و دور میز غذاخوری نشستن را آن هم به صورت هر روزه پیدا می کنند. برعکس، فرزندان بیشتر بیرون از منزل سرگرم درس و مدرسه، ورزش، گشت و گذار با دوستانشان هستند. در این اوضاع جزیره آشپزخانه می تواند به محلی برای دور هم بودن اعضای خانواده تبدیل شود. آن هم درست در چند دقیقه ای که افراد به منظور آماده کردن وعده های غذایی با هم مشارکت می کنند. حتی اگر قرار باشد هر کسی غذایش را بردارد و در اتاق خودش و یا زمان دیگری بخورد. جزیره بزرگ در آشپزخانه حتی این امکان را فراهم می کند که در حالی که شما مشغول آماده سازی غذا روی آن هستید، فرزندانتان تکالیفشان را همانجا انجام دهند یا بازی کنند و به سرگرمی های خودشان در حضور شما بپردازند.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن را تغییر دهید

به لطف اینترنت دیگر به راحتی می توان هر برنامه تلویزیونی را با موبایل و تبلت تماشا کرد، اما تلویزیون این عضو همیشگی خانه هنوز هم می تواند اعضای خانواده را دور هم جمع کند. چه کسی ترجیح می دهد برنامه مورد علاقه اش را به جای تماشا در یک تلویزیون پنجاه اینچی در یک صفحه نمایش 10 اینچی ببینید؟ هیچ کس. پس دکوراسیون اتاق نشیمن را طوری بچینید که همه افراد به راحتی دید مناسبی نسبت به تلویزیون داشته باشند و عبور و مروروشان اختلالی در تماشای تلویزیون ایجاد نکند. استفاده از یک نشیمن ال شکل جمع و جور که اعضای خانواده را به هم نزدیکتر کند و از طرف دیگر راحت بتوان روی آن لم داد و سراغ تخت خواب را نگرفت، ایده خوبی برای این فضاست. حالا زمان آن است که وقت برنامه های مورد علاقه فرزندان، تلویزیون را روشن و صدایش را بلند کنید تا فراخوانی برای آن ها باشد. ایده بهتر اینکه فیلم های سینمایی دیدنی را در برنامه روزهای تعطیل بگذارید و به سادگی یک روز خوب با خانواده بسازید.

مطلب مرتبط  طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای کم‌ بینایان
پنکه

پنکه

به سرمایش و گرمایش نقطه کانونی خانه توجه کنید

اگر می خواهید خانه ای داشته باشید که اعضای خانواده شما را ترغیب کند به داشتن یک تلویزیون به جای چندین تلویزیون اکتفا کنند و بتوانید با همدیگر وقت بگذرانید، حواستان باشد که باید به فکر آرامش و آسایش این اتاق هم باشید. هوای خوب یکی از این عوامل راحتی است. در بهار خوب است پنجره های نشیمن را کمی باز کنید تا هوای تازه جریان داشته باشد و کولرها و پنکه ها را طور تنظیم کنید محل نشیمن اعضای خانواده به قدر کافی خنک باشد تا اعضا از نشستن در آنجا احساس دلنشینی داشته باشند. در زمستان که فصل پارک و پیکنیک هم برای دور هم جمع شدن نیست، شومینه می تواند در کنار شوفاژها گرمایش فضای اتاق نشیمن فراهم کند. اگر آتش شومینه شعله واقعی نباشد، حتی بیشتر چشمگیر و جذاب به نظر خواهد رسید. گرم بودن فضای در زمستان های سرد کمک می کند تمایل فرزندان به دور هم بودن بیشتر شود.

بالکن تابستانه

بالکن تابستانه

بالکن تابستانه

حیاط بزرگ خانه های قدیمی نعمتی بود که آپارتمان ها از ما گرفتند. اما هنوز هم می توان یک بالکن یا پاسیوی کوچک را طوری دکوراسیون کرد که اعضای خانواده مشتاق باشند ساعتی را در آن دور هم بگذرانند. اینطور هم کمبود ویتامین دی که اکثر شهرنشینان به آن مبتلا هستند، جبران می شود و هم خاطره گذشته ها زنده.

نوشته های مشابه