تابستان

دکوراسیون اتاق نشیمن مناسب تابستان

سنگ به جای چوب
سنگ به جای چوب

سنگ به جای چوب

برای کفپوش یا برخی سطوح مثل میزها بهترین گزینه برای همنشینی با پارچه های سبک و روشن، سنگ مرمر سفید یا خاکستری است که حسابی اتاق را خنک می کنند. پس اگر به فکر تغییر بزرگ خانه هستید، بهتر است تابستان ها مبلمان و پوشش چوبی را بازنشسته کنید و تا جایی که راه دارد، سنگ را وارد خانه تان کنید.

کفپوش ها تفاوت ایجاد می کنند

کفپوش ها تفاوت ایجاد می کنند

کفپوش ها تفاوت ایجاد می کنند

کف اتاق نشیمن را ساده نگه دارید. از قالیچه های نازک با رنگ های روشن استفاده کنید (مخصوصا اگر کف خانه شما سرامیک است، سرامیک لخت هیچ وقت جلوه خوبی ندارد). اگر فرشتان پر نقش و نگار است، آن را طوری وسط خانه بیندازید که از لبه مبل ها فاصله داشته باشد و به قول معروف خانه را خفه نکند.

با این چند گیاه، جنگل را به خانه بیاورید

با این چند گیاه، جنگل را به خانه بیاورید

با این چند گیاه، جنگل را به خانه بیاورید

یکی از چیزهایی که همه ما را به یاد تابستان می اندازد، برگ های بزرگ و سبز و رنگ های درخشان طبیعت است. پس چرا طبیعت را به اتاق نشینمان نیاوریم؟

کاکتوس های تزئینی یکی از ترندهای گیاهان آپارتمانی هستند که این روزها در خیلی از خانه ها دیده می شوند. این گیاهان که با برگ های کوچک و بزرگ و لاغر و چاقشان در مدل های مختلف سبزی و نشاط را به خانه هدیه می کنند، خیلی ساده می توانند تابستان را به اتاق شما بیاورند. اگر یک گوشه خالی دارید که بی وسیله بودنش آزارتان می دهد، شاید وقتش شده با چند گلدان کاکتوس پرش کنید. این خانه و المان های کلاسیکش مثل مبل چستر، پنجره لخت و… را ببینید که چطور در کنار کاکتوس های وحشتی در تعداد زیاد، ظاهری بسیار متفاوت پیدا کرده است.

گیاهان سبز رنگ در گلدان‌های معلق نیز طراوت بخش محیط خواهند بود و نویدبخش سبزی و سرزندگی می‌باشند. گذاشتن یک ردیف گلدان با گیاه سبز درونش در راهرو و یا مدخل ورودی به سالن بهترین خوش آمد گویی طبیعی است. مطمئن باشید که استفاده از گلدان‌های معلق در فضای پاسیوی شما با آن گل‌های سبز و آویزانشان حس یک جنگل اسرارآمیز را به بیننده القا خواهد کرد و چه چیز بهتر از کشف این زیبایی‌های سبز رنگ می‌تواند باشد.

مطلب مرتبط  گرمترین و سردترین نقاط جهان

حتی می توانید لبه پنجره آشپزخانه را به گلدان‌های کوچک سبزیجات معطری مانند نعناع اختصاص دهید تا علاوه بر طراوت بخشی به محیط، تزیین کنار غذای خود را آسان‌ تر کنید. بانکه های شیشه‌ای کوچکی را بر روی کابینت آشپزخانه قرار دهید و هر کدام را با یکی از خوش عطرهای دمنوشی مانند بهار نارنج، گل گاوزبان، برگ لیمو و گل سرخ پر کنید.

با آبی خنک شوید

با آبی خنک شوید

با دکوراسیون آبی، به درون خنکی شیرجه بزنید

دیگر بر کسی پوشیده نیست که آرامبخش ترین رنگ ها برای دیوارها، کف یا دکوراسیون هر قسمتی از خانه، طیف های آبی و سبز هستند. این تابستان، با تغییر رنگ یک یا دو دیوار از اتاق نشیمن، خودتان را به مهمانی خنک و آرامبخش فیروزه ای و آسمانی دعوت کنید. ترکیب این دو رنگ با لیمویی و سفید هم بی نظیر خواهد بود. یک پالت رنگی جسورانه مثل این عکس، حس و حالی شبیه سفرهای ساحلی می دهد. آن هم با ترکیب دکوراسیون مدرن و وسایلی که با دقت انتخاب کرده باشید.

همه چیز را روشن کنید!

همه چیز را روشن کنید!

همه چیز را روشن کنید!

اگر رنگ های سرد را دوست ندارید به سراغ رنگ های تم تابستان بروید. این اتاق نشیمن شاد و متفاوت را ببینید. تفاوت این اتاق با دیگر اتاق ها، استفاده خیلی خیلی جسورانه از رنگ های روشن است. این تابستان، از رنگ ها نترسید. خنکی زرد لیمویی را با شادی و تندی نارنجی ترکیب کنید و کوسن های متفاوت از همیشه بخرید. دیوارها را رنگ روشن بزنید تا اتاق شما را بزرگ تر از چیزی که هست نشان بدهید. این انتخاب حتی در جزئیاتی مثل رومیزی یا ظرف و ظروف تزئینی هم خودش را نشان خواهد داد. پس اصلا سراغ مبلمان تیره نروید!

دیوار گل گلی

دیوار گل گلی

کاغذ دیواری و استیکرهای جذاب روح دوباره‌ای در کالبد فضا

بهره مندی از کاغذهای دیواری با طرح‌های متنوع و شاد راهکار مفید بعدی است و اما جذاب‌تر و قابل دسترس تر از کاغذ دیواری می‌توان از استیکرهای دیواری و متناسب با روحیه و محیط نام برد. سهولت نصب و امکان ایجاد تغییرات احتمالی آسان از نکات مثبت بهره‌مندی از استیکرهای دیواری است. تزیین کردن دیوارها با تابلوهای ایستاده و یا بهره گیری از آثار نقاشی شده از طبیعت روح زندگی را به فضا می پراکند.

مطلب مرتبط  تابستان در فرهنگ باستانی ایران

پس یادتان باشد گل ها و دکوراسیون و المان های گل دار هم درست مثل گیاهان تزئینی، حال و هوایی سرزنده و پویا به هر اتاقی که واردش شوند می دهند. حالا وقتش شده که حال و هوای استوا را با چاپ رنگی خلاقانه به نشیمن خانه بیاورید. اگر اهل نقاشی هستید، قلم دست بگیرید و با رنگ مخصوص دیوار، گل و گیاه های ذهنتان را روی آن پیاده کنید.

وقت عوض کردن پارچه هاست

وقت عوض کردن پارچه هاست

وقت عوض کردن پارچه هاست

حتما در اتاق پذیرایی شما هم -مثل همه خانه ها- پارچه ها، روکش ها و حتی پتوها و یا ملحفه های مختلف در جاهایی مثل روی مبل، روی میزها و حتی روکش کوسن ها دیده می شوند. یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین راه های ایجاد حس و حال تابستان، جایگزین کردن پارچه های سنگین و ضخیم با انواع پارچه سبک با رنگ های روشن است. مثلا پرده های ضخیم را که اجازه ورود نوربه خانه را نمی دادند با حریر یا کتان نازک جایگزین کنید که نور خورشید به داخل خانه بتابد. البته اگر دوست دارید فضای منزلتان از بیرون پیدا نباشد، می توانید از برچسبهایی برای مشبک کردن شیشه ها استفاده کنید تا خیالتان راحت باشد.

بد نیست میز نهارخوری را هم خلوت کنید، رومیزی‌های سنگین یا تیره رنگ را کنار بگذارید. یک روتختی سبک با طرحی از اقیانوس و موج‌های دریا القا کننده خوبی از حس خنکی و متناسب با فصل تفریحات تابستانی است.

پذیرای مهربانی نور باشید و از آن لذت ببرید

پذیرای مهربانی نور باشید و از آن لذت ببرید

پذیرای مهربانی نور باشید و از آن لذت ببرید

همانطور که گفتیم استفاده از پرده‌های روشن و سبک و نازک مختص تابستان است. جایی که تلاقی نور و پنجره را با انعکاس روشنایی به جریان می‌اندازید باعث به وجود آمدن حس آرامش خواهید شد. دلبری‌های نور ازلابه‌لای پرده‌های تمام قد تزیین کننده فضای محیط خواهد بود و می‌تواند جلوه گر اوقات مختلف روز و شب باشد. استفاده از یک صندلی راحتی در کنار تمام این زیبایی‌ها به ایجاد مکانی آرام جهت مطالعه و یا استراحت فکری کمک شایانی خواهد کرد. از نصب آینه‌ها برای روشن‌تر کردن فضا بهره ببرید. استفاده از ظروف نقره به همراه اکسسوری های فانتزی و براق در کنار زیبایی منحصر به فرد خود بازتابی از نور را خواهند داشت.

مطلب مرتبط  خانه ای برای خانواده
از ست های فضای باز تابستانی و آفتاب گیرها نهایت استفاده را ببرید

از ست های فضای باز تابستانی و آفتاب گیرها نهایت استفاده را ببرید

از ست های فضای باز تابستانی و آفتاب گیرها نهایت استفاده را ببرید

در آخر گفتنی است به دل خوشی های تابستانی خود جواب مثبت دهید و از فضای باز حیاط و محیط اطراف استخر، حوض یا آبنمایی کوچک در حیاط خلوت نهایت استفاده را ببرید. لذت نوشیدن یک فنجان قهوه،چای و یا آبمیوه را با ایجاد دکوراسیون مختص فضای باز از قبیل تخت‌های ساحلی و چترهای سایبانی به همراه میز و صندلی‌ های حصیری، تجربه کنید. بگذارید طبیعت و فضای باز انرژی تابستانی را به شما منتقل کنند. با انتخاب مبلمان در فضای باز حتی یک بالکن کوچک تجربه صرف یک صبحانه و یا عصرانه لذتبخش را فراهم کرده اید.

تزئینات تابستانه

تزئینات تابستانه

یک عنصر دکوری زیبا مانند آبنمایسنگی با صدای جریان آب حس خنکی به شما خواهد داد. در نوشیدن آبمیوه های خنک تابستانی در ماگ های بزرگ شیشه ای می توانند چند دقیقه ای عضوی از دکوراسیون شما محسوب شوند. اصلاً عجیب نیست که هر از گاهی عود دود کنید و فضا را با عطر مسحور کننده اش پر کنید. فکرتان باز خواهد شد. گوش دادن به یک موسیقی بی کلام و ملایم، شما را از هیاهو و گرمای تابستان به عمق آرامش خواهد برد. همچنین فراموش نکنید که اشیاء حصیری و چوبی حس طبیعی بودن را در فضا ساطع می‌کنند، کنار ستون های منزل و یا کنج اتاق پذیرایی شما منتظر همین عناصر زیبای دوست داشتنی است و تنها استفاده از زیر بشقابی و دستمال‌ سفره رنگی برای یک چیدمان میز تابستانی کافی است! پس همین حالا دست به کار شوید با تغییرات کوچک، خوشی های بزرگ تابستانه بسازید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

نوشته های مشابه