نشیمن و پذیرایی

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک و نامتعارف

چیدمان مبلمان برای بسیاری از ما یک معضل بزرگ است. البته این کار در خانه های بزرگ و جادار که فضای کافی دارند می تواند راحت تر صورت پذیرد اما با فضاهای نامتعارف باید چه کرد؟ در این مطلب راه حل هایی کارآمد برای دکوراسیون نشیمن نامتعارف را با شما درمیان می گذاریم تا از این پس بدون نگرانی بتوانید در هر فضایی به بهترین شکل ممکن مبلمان خود را بچینید.

دکوراسیون نشیمن نامتعارف

دکوراسیون نشیمن نامتعارف

اتاق نشیمن ال (L) شکل

چیدمان مبلمان در پذیرایی ال شکل برای بسیاری از افراد کاری مشکل است. به نقشه بالا توجه کنید. مبل دو نفره از کاناپه چنان دور افتاده که امکان برقراری ارتباط میان افراد را بسیار مشکل می‌ کند. همچنین برای کسانی که پیانو یا یک بوفه حتی در اندازه کوچک دارند نیز فضای کافی وجود ندارد. همانطور که در تصویر قابل مشاهده است فاصله کاناپه با محدوده غذاخوری رعایت نشده و این دو به هم بسیار نزدیک هستند به طوریکه هیچ محدوده جداکننده‌ ای در بین آنها وجود ندارد. مشکل دیگری که کاملا در این نقشه به چشم می‌ آید اندازه میز ناهارخوری است که به نسبت دیگر وسایل و فضای موجود کوچک است.

اما راه حل چیست؟ برای رفع مشکلات گفته شده به تصویر بالا نگاه کنید. هنگامی که از مبلمان به صورت گروهی در کنار هم استفاده می‌ شود یک نقطه کانونی کارآمد در اتاق نشیمن به‌ وجود می‌ آید. همچنین برای محدوده غذاخوری بهتر است از یک میز بزرگتر استفاده کنید. در این محدوده باید از عناصری جدید که ارتفاع دارند نیز بهره گیرید. به عنوان مثال مانند تصویر فوق یک بوفه بلند (وسیله شماره ۲) را مقابل دیوار قرار دهید. همچنین بهتر است برای جداسازی محدوده نشیمن از غذاخوری نیز فکری کنید. یکی از بهترین راه‌ ها استفاده از فرش و قالیچه برای مشخص نمودن محدوده‌ ها است. شما می‌توانید از چند گلدان یا یک دیوار جدا کننده سبک (وسیله شماره ۳) نیز برای جداسازی دو فضا کمک بگیرید. بهتر است که مبل دو نفره را نیز کمی جلو بکشید تا به دیگر قطعات مبلمان نزدیکتر شود و فضای صمیمانه‌ تری را به وجود آورد. به جای استفاده از دو مبل تک از یک صندلی یا مبل تک بهره گیرید. بهتر است این صندلی را همانند تصویر فوق به صورت مورب در برابر مبل های دیگر قرار دهید تا فضای صمیمانه‌ ای برای گفتگو شکل بگیرد.

دکوراسیون نشیمن نامتعارف

دکوراسیون نشیمن نامتعارف

اتاق نشیمن با گوشه‌ های محدود

به تصویر بالا نگاه کنید. این اتاق نشیمن کوچک دارای دو ورودی در دو سمت است. این موضوع سبب شده تا مسیر رفت‌ و‌ آمد و محدوده نشستن و مکالمه افراد تحت تأثیر قرار گیرد و یک فضای خالی قابل توجه نیز در میان اتاق ایجاد شود.

مطلب مرتبط  دکوراسیون اتاق نشیمن مناسب تابستان

برای رفع این مشکل بهتر است دو مکان مجزا برای نشستن ایجاد کنید و این دو محدوده را توسط یک قالیچه یا فرش به یکدیگر متصل نمایید. سعی کنید به یک تعادل در نورپردازی اتاق نشیمن دست پیدا کنید. استفاده از آباژور یا چراغ در دو سمت مبل دو نفره (شماره ۲) موجب تعادل در نورپردازی اتاق نشیمن می‌ شود. همچنین بهتر است از هر دو رنگ زرد و سفید به صورت ترکیبی در اتاق نشیمن استفاده کنید. مبل دو نفره را پشت پنجره قرار دهید و کاناپه را تا حد ممکن به آن نزدیک کنید تا یک فضای مناسب برای گفت‌ و‌ گو ایجاد کنید. میز جلو مبلی را نیز از وسط اتاق نشیمن کنار بکشید و به محدوده گفت‌ و‌ گویی که ایجاد کرده‌ اید نزدیک کنید. با اینکار فضای خالی در میانه‌ اتاق نشیمن به وجود می‌ آید که می‌ تواند به عنوان مسیر رفت و آمد در بین دو ورودی مورد استفاده قرار بگیرد.

دکوراسیون نشیمن نامتعارف

دکوراسیون نشیمن نامتعارف

اتاق نشیمن مانند یک جعبه بزرگ

با توجه به تصویر بالا این اتاق نشیمن شبیه یک جعبه بزرگ و خالی به نظر می‌ آید که مبلمان آن به سمت دیوارها هل داده شده‌اند. صندلی‌های تک پشت به کانتر آشپزخانه قرار گرفته اند و چیدمان مبلمان نیز به گونه‌ ای است که امکان ایجاد ارتباط میان افراد ساکن در اتاق نشیمن و مصاحبت آنها با افراد داخل آشپزخانه را از میان برده است. همچنین با توجه به ابعاد اتاق به نظر می رسد که تعداد مبل و صندلی ها در این فضای بزرگ کم است و مقدار زیادی فضای هدر رفته در میان اتاق دیده می‌ شود.

مطلب مرتبط  ۱۱ اتاق نشیمن اسپانیایی که می توانند الهام بخش شما باشند

برای اینکه یک فضای گرم و صمیمانه‌ تر در چنین اتاق نشیمنی ایجاد نمایید بهتر است اسباب و وسایل منزل را به یکدیگر نزدیک تر کنید. همچنین با افزودن مبل های بیشتر به اتاق نشیمن هم فضای بیشتری برای نشستن فراهم می کنید و هم حالتی منسجم تر به دکوراسیون اتاق می بخشید.

دکوراسیون نشیمن نامتعارف

دکوراسیون نشیمن نامتعارف

اتاق نشیمن بلند و باریک

شومینه که در یکی از ضلع‌ های کوچک اتاق نشیمن قرار گرفته نقش نقطه کانونی را دارد. اما کاناپه به علت ایجاد مانع در مسیر رفت‌ و‌ آمد در میان اتاق نمی‌ تواند نزدیک به شومینه قرار گیرد. قرار دادن مبلمان در راستای دیوار نیز یک فضای راکد را در میانه اتاق نشیمن ایجاد می‌ کند که حس اتاق انتظار را به کاربران می‌ دهد. قرار دادن پیانو در نزدیکی شومینه نیز باعث شده تا یک سمت اتاق نشیمن به لحاظ بصری سنگین جلوه کند.

برای رفع این مشکلات به تغییراتی که در نقشه بالا داده شده است توجه کنید. به جای استفاده از یک کاناپه بزرگ می‌ توانید از یک مبل دو نفره استفاده کنید که در یک اتاق بلند و باریک بیشتر کاربرد دارد. در این حالت می‌ توانید مبل دو نفره را به شومینه نزدیک کنید بدون اینکه رفت و آمد در اتاق را مختل نمایید. همچنین با قرار دادن دو صندلی در اطراف شومینه موجب ایجاد یک فضای گرم و عالی برای گفت‌ و‌ گو می‌ شوید و به تقارن دکوراسیون اتاق نشیمن نیز کمک می کنید. با توجه به تصویر یک قالیچه کوچک نیز می‌ تواند فواصل بین صندلی‌ ها و مبل دو نفره را از بین ببرد. در گوشه‌ دیگر اتاق نشیمن با قرار دادن یک مبل راحتی تک و یک میز عسلی فضایی آرام و خلوت جهت مطالعه ایجاد کنید. افزون بر این برای ایجاد تعادل در فضای اتاق نشیمن بهتر است پیانو را در مکانی دور از نقطه کانونی (شومینه) قرار دهید.

مطلب مرتبط  سبک کاناپه منزلتان درباره شما چه می گوید؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

نوشته های مشابه