نشیمن و پذیرایی

چرا از مبل مخمل استفاده کنیم؟

همه ما برای خرید مبل راحتی به دنبال یک محصول زیبا، جذاب، بادوام و البته منطبق با معیارها و گرایش روز آن محصول هستیم. کمتر کسی با قیمت های امروز به دنبال یک مبل راحتی که از نظر مدل قدیمی به نظر می رسد است. از سوی دیگر حتی خریداران مبلمان روز نیز خیلی زود با معضل قدیمی شدن محصول خریداری شده مواجه می شوند و همواره به دنبال راهی برای پیشگیری از آن می گردند. حال سؤال اینجاست که آیا واقعاً راهی وجود دارد که یک مبل راحتی با گذشت زمان حالتی قدیمی و از دور خارج شده به خود نگیرد؟ در کمال تعجب پاسخ مثبت است. استفاده از روکش مخمل برای مبل راحتی یک راه نسبتاً آسان که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.  در واقع استفاده از مبل مخمل سابقه‌ ای طولانی دارد که در طول زمان تغییراتی مانند شکل و رنگ پارچه را به خود دیده است و بر خلاف گذشته که عمدتاً این نوع مبلمان با رنگ‌ های تیره عرضه می‌ شد امروزه با تنوع رنگ بالا در انواع سبک های دکوراسیون کاربرد دارد. از دیگر سو در دکوراسیون‌ های امروزی به دلیل محدودیت مساحت خانه‌ ها استفاده از رنگ‌ های سرد و خنثی رونق بیشتری به خود گرفته اما به‌ کارگیری بیش از حد از این رنگ‌ ها حالتی بی‌ روح و غیرجذاب به فضای نشیمن می دهد. در مقابل قرار دادن یک دست مبل راحتی مخمل با رنگی متضاد در فضایی مملو از رنگ‌ های خنثی (مانند سفید و خاکستری) می‌ تواند هم عمق محیط نشیمن را افزایش دهد و هم از سردی و بی‌ روحی آن بکاهد و به آن گرمای بیشتری ببخشد.

مبل مخمل

چرا مبل راحتی مخمل؟

در میان روکش‌ های مختلف مبل راحتی پارچه‌ های مخمل کمترین وابستگی را به زمان و مد دارند بنابراین پس از خرید آنها می‌ توانید مطمئن باشید که تا سال‌ ها نمایی به‌ روز و جذاب را در خانه خود مشاهده خواهید کرد.
همچنین مبلمان راحتی مخمل در مقایسه با سایر نمونه‌ ها از نمایی لوکس برخوردار است که می تواند در ترکیب با پرده‌ های کلاسیک رایج که شامل مخمل و ساتن و حریر می شود یک شکوه تمام‌ عیار را در منزل شما به نمایش بگذارد. جالب اینکه یکی از معضلات خرید مبل‌ های راحتی تضاد آنها با دکوراسیون کلاسیک است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در فضای نشیمن خود یک دست مبل راحتی استفاده می کنید و کمی آنسو تر یک دست مبل کلاسیک برای مهمانانتان درنظر گرفته اید خیالتان راحت باشد که مبل راحتی مخمل با کارکردی دو گانه هم نشیمنی آرامش‌ بخش را برای شما فراهم می‌ کند. اگر هم از فضای کافی برای قرار دادن دو دست مبل برخوردار نیستند یک دست مبل مخمل می تواند هم راحتی لازم برای خودتان را فراهم کند و هم به اندازه کافی شکوه و جذابیتی را که به دنبالش هستید برای مهمانان داشته باشد. اگر خواهان یک فضای مدرن هستید هم نگران نباشید کارکرد دوگانه این نوع مبل آن را گزینه ای بسیار خوب برای فضای مدرن کرده است. فرم و سایر المان های مورد استفاده در فضا نظیر پرده و فرش و اکسسوری است که فضای شما را به صورت مدرن یا کلاسیک تعریف می کند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید بوفه و ویترین و تفاوت آنها

مبل مخمل

هزار و یک چیدمان با مبل راحتی مخمل

اگر به رنگ قرمز علاقه داشته باشید یکی از مشکلات شما استفاده از آن در یک دکوراسیون غیرمدرن است چرا که امروزه معمولاً از رنگ‌ های شاد و گرم در دکوراسیون‌ های مدرن و مینیمال بیشتر استفاده می‌ شود. در مقابل در چینش کلاسیک به دلیل استفاده کم از چنین رنگ‌هایی به‌ کارگیری یک مبل به رنگ قرمز جلوه چندان زیبایی ندارد اما جالب آنکه مبلمان مخمل به‌ راحتی می‌ تواند در دکوراسیون‌ های سبک کلاسیک به کار گرفته شود و در عین زیبایی و سازگاری با سایر اجزای دکوراتیو حالتی رسمی و مجلل را به نمایش بگذارد. بنابراین به نظر می‌ رسد پارچه‌ های مخمل کلید حل مشکل استفاده از مبل‌ هایی با رنگ‌ های شاد در منازل شما باشند.

از سوی دیگر اگر به رنگ‌ های گرم مانند قرمز علاقه ندارید و به استفاده از رنگ‌ های خنثی در منزل تمایل بیشتری دارید باز هم مبل مخمل می‌ تواند راه گشای مشکل شما باشد. توصیه می‌ کنیم مبل‌ های راحتی با روکش مخمل و  رنگ خنثی را خریداری کرده و با استفاده از کوسن‌ هایی با رنگ نزدیک به آنها فضایی آرامش‌ بخش و جذاب در منزل خود خلق کنید. مبل‌ های راحتی با روکش مخمل برخلاف تصور با رنگ‌ های مختلف به‌ راحتی سازگاری دارند. در واقع طراحان با شجاعت تمام از این مبل راحتی در دکوراسیون‌ هایی با رنگ‌ های ناسازگار استفاده می‌ کنند. چیدمان‌ هایی که معمولاً با مبل های دیگر به‌ سختی امکان‌پذیر است.

در مقابل در منازلی با دکوراسیون‌ مدرن که فاقد فرش هستند یا از فرش‌ هایی ساده و بدون زمینه و طرح و نقش برخوردارند مبل‌ های راحتی مخمل فضای خالی را به‌ خوبی پر می‌ کنند. پس در چنین منازلی با خرید یک مبل مخمل می‌ توانید بدون خرید وسایل اضافی مانند فرش و سایر اجزای دکوراتیو برای پر کردن فضای خانه در هزینه ها صرفه‌ جویی کنید.

مطلب مرتبط  چگونه اتاقی دلچسب و مناسب کودک درست کنیم؟

دکوراسیون‌ های مدرن امروزی محلی برای استفاده از مبل تک هستند. هر چند که در گذشته نیز در خانه هایی با مساحت بزرگتر از مبل‌ های تک در کنار شومینه یا در فضاهای خاص دیگر مانند اتاق خواب استفاده می‌ شد اما امروزه در منازل کوچک نیز شاهد به‌ کارگیری مبل تک هستیم که هم موجب استفاده بهینه از فضا می‌ شود و هم می‌ توان با هزینه‌ ای کمتر گلچینی از مبل‌ های مورد علاقه خود را خریداری کرد. مبل‌ های راحتی مخمل هم به شکل تک جلوه زیبایی دارند و هم در ترکیب با یکدیگر سازگارتر هستند.

مبل مخمل

نظافت معضل همیشگی خریداران مبل مخمل

باید اعتراف کرد که این نوع مبل با وجود زیبایی و جذابیت متمایز در نظافت نیز با سایر مبل‌ ها کمی متفاوت است. بافت تار و پودی پارچه مخمل به شما اجازه نمی‌ دهد تا به‌ راحتی با فشردن یک دستمال مواد ریخته شده بر روی آن را پاک کنید. این کار موجب آسیب جدی به بافت پارچه و ساپیدگی آن می‌ شود. در عین حال راه‌ های ساده برای تمیز کردن یک مبل راحتی مخمل وجود دارد.

۱. گرد و غبار و تارهای موی چسبیده به پارچه مخمل را با دست یا دستمال پاک نکنید و با استفاده از جاروبرقی بدون آسیب به بافت نرم پارچه مخمل گرد و غبار را از سطح آن بزدایید.

۲. هنگام ریختن مایعات بر روی پارچه مخمل کافی است از یک حوله یا پارچه نمگیر استفاده کنید و آن را روی پارچه مخمل قرار دهید تا رطوبت را جذب خود کند.

مطلب مرتبط  دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رویایی

۳. برای گردگیری تشک‌ های مبل راحتی مخمل از ضربه زدن به آنها خودداری کنید چرا که به پرزهای ریز آن آسیب می‌ زند و موجب از بین رفتن خواب آنها می‌ شود.

نوشته های مشابه