پارتیشن اداری

آیا در مورد پارتیشن بندی اتاق اداری اطلاعاتی دارید؟

آیا در مورد پارتیشن بندی اتاق اداری اطلاعاتی دارید؟

آیا در مورد پارتیشن بندی اتاق اداری اطلاعاتی دارید؟:  یکپارچگی فضا حفظ می شود و این پارتیشن ها قابل جداسازی و حمل و نقل هستند. بدین ترتیب بسیاری از مشکلات در فضاهای اداری حل شده و کارکنان نیز علاقه و مسئولیت بیشتری نسبت به فعالیت های خود پیدا می کنند.

آیا در مورد پارتیشن بندی اتاق اداری اطلاعاتی دارید؟

پارتیشن های اداری در ابعاد و اندازه های گوناگون و جنس های مختلفی ساخته می شوند. به همین دلیل است که هر یک برای رفع نیاز خاصی مورد استفاده قرار گرفته و یا مورد پسند گروهی از متقاضیان واقع می شوند. در ادامه به انواع پارتیشن بندی اتاق اداری و مزایای آن می پردازیم.

مزایای پارتیشن بندی

جداسازی فضاهای ورودی: بخش ورودی هر شرکت یا اداره برای جذب مخاطب بسیار مهم است. به همین دلیل با توجه به مساحت کل فضا این بخش را توسط پارتیشن هایی از سایر بخش ها جدا می کنند.

ایجاد اتاق های مختلف: برای یک محیط اداری تفکیک اتاق ها امری ضروری است. چرا که کارمندان هر بخش نیاز دارند تا به صورت جداگانه از سایر بخش ها به فعالیت های روزمره ی خود بپردازند. اما شاید محدودیت های زمانی و مکانی امکان ایجاد دیوارهای ثابت را فراهم نیاورد. چرا که دیوارهای ثابت غیر قابل جابه جایی هستند و ضخامت زیادی هم دارند. به همین دلیل نمی توان در جاهایی که به لحاظ فضا محدودیت وجود دارد از آن ها استفاده نمود. البته ساخت دیوار به زمان زیادی نیز احتیاج دارد که ممکن است این زمان در اختیار متقاضیان نباشد.

مطلب مرتبط  10 ایده و نکته مهم در طراحی فضای اداری 2023 + عکس

استتار عیوب فضا: بسیاری از فضاهای اداری دارای قناسی یا نازیبایی های متعدد دیگر هستند. مثلا شاید دیوار در بخش هایی کج باشد یا ستون های اضافی و مزاحمی وجود داشته باشد که از جذابیت ظاهری محیط می کاهد. اما با استفاده از پارتیشن بندی اداری می توان تمامی این عیوب را پوشش داد و از چشم مخاطبان به دور نگه داشت.

استفاده از نور طبیعی: یکی دیگر از مواردی که در زیبایی محیط تاثیر بسزایی دارد، وجود نور طبیعی خورشید می باشد. بهره گیری از نور طبیعی سبب افزایش روحیه ی کارکنان شده و بازدهی شرکت و اداره را بالا خواهد برد. اما اگر برای تفکیک فضا از دیوار های آجری استفاده کنیم، دیگر از نعمت نور طبیعی خورشید در بخش هایی که دارای پنجره نیستند، محروم خواهیم شد. حال آن که با استفاده از پارتیشن بندی اتاق اداری، می توان در همه ی فضا هم چنان از نور طبیعی استفاده کرد. این امر تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی برق خواهد داشت.

قیمت مقرون به صرفه: استفاده از پارتیشن بندی های اداری در مقایسه با دیوارهای آجری بسیار مقرون به صرفه است. البته سرعت ساخت و سهولت استفاده را نباید از قلم انداخت.

زیبایی و جذابیت: پارتیشن های اداری به لحاظ ظاهری دارای انواع بسیار متنوع و جذابی هستند که می توانند با رنگ دیوارها و … نیز هماهنگ شوند. البته نوع شیشه ای این پارتیشن ها نیز وجود دارد که زیبایی مضاعفی در پی خواهد داشت.

 انواع پارتیشن بندی از نظر جنس

پارتیشن MDF: این نوع پارتیشن، از جنس چوب است و نما و فریم بندی آن هم از همین جنس می باشد. MDF  ها دارای تنوع رنگ، مقاومت در برابر خمیدگی و تغییر شکل و مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی می باشند. از این پارتیشن ها می توان به عنوان عایق صدا نیز استفاده کرد. البته نوعی از پارتیشن های MDF نیز وجود دارند که برای فریم آن ها از پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود.

مطلب مرتبط  پارتیشن PVC اداری چیست+ کاربرد و مزایا

 پارتیشن شیشه ای: این نوع از پارتیشن ها از جنس شیشه هستند. اما برای فریم بندی آن ها می توان از پروفیل های آلومینیومی یا فریم های MDF استفاده کرد. بدیهی است که این گونه پارتیشن ها در عین عایق بندی صدا و حرارت، به لحاظ دیداری کاملا شفاف هستند. لذا در بعضی موارد از انواع مات و نیمه مات آن ها استفاده می شود تا در عین بهره گیری از نور طبیعی دید محیطی کاهش یابد.

البته انواع بدون فریم یا فریم لس نیز برای پارتیشن بندی اتاق اداری به کار می رود که به لحاظ ظاهری جذابیت خاصی دارد. در ضمن انواع پارتیشن ها می توانند از نوع تک جداره یا دو جداره نیز باشند که انواع دوجداره در صورتی که از کف تا سقف را پوشش دهند، از نظر حرارتی و صوتی عایق های بسیار خوبی هستند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *