پارتیشن اداری

پارتیشن بندی کرکره ای و کاربرد های آن

پارتیشن بندی کرکره ای و کاربرد های آن

پارتیشن بندی کرکره ای و کاربرد های آن: با توجه به کاربرد گسترده پارتیشن ها، امروزه انواع و اقسام آن در بازار دیده می شود که یکی از پرکاربردترین آن ها استفاده از پارتیشن بندی کرکره ای می باشد. همان طور که نام این نوع پارتیشن ها می توان حدس زد، بر روی آن از کرکره استفاده شده است تا در صورت نیاز بتوان کرکره را باز و بسته کرده و محیطی امن را به وجود آورد.

پارتیشن کرکره ای و کاربرد های آن

پارتیشن های کرکره ای هم مانند هر نوع پارتیشن دیگر برای جداسازی فضا در مکان های مختلف به خصوص فضا های اداری و کاری مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا این نوع پارتیشن ها از نوع ثابت بوده و برای مکان هایی که نیاز به تقسیم بندی دائمی می باشد، می تواند گزینه ی بهتری باشد. تنظیم ارتفاع در این نوع پارتیشن ها هم مانند هر نوع پارتیشن  اداری دیگری متناسب با محیط و نیاز افراد انجام می شود.

پارتیشن های کرکره ای از جنس شیشه و یا ام دی اف می باشند. اما نوع شیشه ای آن کاربرد گسترده تری دارد. لازم به ذکر است که در پارتیشن هایی هم که از جنس ام دی اف می باشند، قسمتی به شکل شیشه در نظر گرفته می شود تا کرکره بر روی آن نصب شود. در واقع استفاده از پارتیشن بندی کرکره ای شیشه ای در مواقعی که نیاز است حریم خصوصی فرد حفظ شده و از طرفی نیاز است که نور طبیعی وارد محیط شود، می تواند بهترین گزینه باشد. نور طبیعی که در استفاده از این نوع پارتیشن ها در محیط به وجود می آید، می تواند به عنوان یک امتیاز مثبت برای آن محسوب شود. به طوری که حتی می توان در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرد.

مطلب مرتبط  پارتیشن اداری و رد پای معماران اروپایی در پیدایش آن

پارتیشن بندی کرکره ای

پارتیشن بندی کرکره ای خود به چند دسته تقسیم می شود که این تقسیم بندی ها می تواند بر اساس نوع فریم و کرکره استفاده شده بر روی پارتیشن باشد. در رابطه با فریم این نوع پارتیشن ها همان طور که گفته شد می توان دو نوع شیشه ای و چوبی یا همان ام دی اف را در نظر گرفت. اما در رابطه با کرکره انواع مختلفی وجود دارد. از همین رو در ادامه به معرفی انواع کرکره های استفاده شده بر روی این نوع پارتیشن های خواهیم پرداخت.

1_ کرکره مگنتی: این نوع کرکره ها با استفاده از یک آهنربای بسیار قوی کار جابجایی کرکره پارتیشن را انجام می دهند. کرکره های مگنتی می توانند بهترین گزینه برای پارتیشن بندی کرکره ای شیشه ای باشند. چرا که هزینه ی آن نسبت به نمونه های دیگر پایین تر بوده و می تواند مقرون به صرفه باشد.

2_ کرکره ولومی: در این نوع کرکره ها از یک دکمه در کنار فریم پارتیشن استفاده شده است که به کمک آن می توان میزان باز و بسته شدن کرکره و درجه روشنایی فضا را تنظیم کرد. کرکره های ولومی از جنس آلومینیوم می باشد. البته استفاده از این نوع کرکره ها برای هر مکانی مناسب نبوده و حتما باید متناسب با شرایط محیط از آن استفاده کرد.

3_ کرکره ریموت دار: در این نوع کرکره ها از یک موتور 24 ولتی در قسمت بالای پارتیشن استفاده می شود. این موتور به ریموت وصل شده و با استفاده از آن می توان کار باز و بسته کردن کرکره را انجام داد.

مطلب مرتبط  راهنما جامع انتخاب مبلمان اداری مناسب استارتاپ ها

هزینه پارتیشن بندی

همواره در هر نوع خریدی یکی از موضوعات مهم برای خریدار، موضوع قیمت می باشد. از همین رو پارتیشن بندی کرکره ای هم مستثنی نبوده و هزینه های خرید و نصب آن می تواند برای هر خریداری موضوعی چالش برانگیز باشد. در رابطه با هزینه ی پارتیشن های کرکره ای نمی توان گفت که این نوع پارتیشن ها ارزان ترین نمونه های موجود در بازار هستند. اما از طرفی گران ترین نمونه ها هم نخواهند بود. بنابراین هزینه ی نهایی را می توان یک هزینه ی متوسط و معقول در نظر گرفت. البته در تعیین قیمت نهایی این نوع پارتیشن ها عوامل متعددی تاثیر گذار می باشند. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        نوع کرکره

·        نوع شیشه پارتیشن (تک جداره یا دو جداره)

·        کیفیت ام دی اف مورد استفاده

·        نوع فریم و یراق آلات پارتیشن

·        نوع و ضخامت شیشه

·        هزینه حمل و نقل

·        دستمزد نصاب

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *