پارتیشن اداری

موارد استفاده از پارتیشن بندی اداری

موارد استفاده از پارتیشن بندی اداری

موارد استفاده از پارتیشن بندی اداری: استفاده بهینه از فضا در محیط های کاری یکی از اصول مهم می باشد. از همین رو استفاده از پارتیشن بندی اداری می تواند در کنترل این موضوع بسیار کمک کننده باشد.

موارد استفاده از پارتیشن بندی اداری

پارتیشن بندی را می توان نوعی سیستم جداکننده کاذب معرفی کرد که محیط اداری را به بخش های مختلف تقسیم می کند. در واقع، در محیط های کاری برای جداسازی قسمت های مختلف و به وجود آوردن اتاق های مجزا از پارتیشن بندی استفاده می کنند. به عبارت دیگر، استفاده از پارتیشن بندی امکان ایجاد فضای مطلوب به شکل شناور و در کمترین زمان ممکن را فراهم می کند.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده عمده کاربرد پارتیشن بندی اداری را می توان تقسیم بندی فضا در محیط های کاری بیان کرد. اما اگر بخواهیم در مورد سایر کاربرد های پارتیشن های اداری صحبت کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

·        جداسازی فضای ورودی

·        پنهان کردن عیب ها

·        جلوگیری از ایجاد سر و صدا با توجه به عایق بودن ن هآن

·        جلوگیری از هدر رفت انرژی

انواع پارتیشن در پارتیشن بندی اداری

اگر قصد دارید که در محیط کاری خود از پارتیشن اداری استفاده نمایید، لازم است در رابطه با جنس آن اطلاعاتی داشته باشید تا متناسب با ویژگی های هر یک بهترین گزینه را برای محیط کاری خود انتخاب نمایید. معمولا پارتیشن های اداری از جنس MDF، شیشه و MDF، شیشه با پروفیل آلومینیومی و MDF با پروفیل آلومینیومی می باشند. هر یک از این موارد می توانند به صورت تک جداره و دو جداره طراحی و ساخته شوند.

مطلب مرتبط  همه چیز در مورد پارتیشن اداری ام دی اف

1_ پارتیشن MDF: همان طور که از نام این نوع پارتیشن ها پیداست برای ساخت آن از چوب ام دی اف استفاده شده است. ام دی اف سطحی صاف دارد که این ویژگی امکان روکش کاری و رنگ آمیزی این نوع پارتیشن ها را به وجود می آورد. از دیگر ویژگی های این نوع پارتیشن ها می توان به استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت اشاره کرد.

2_ پارتیشن شیشه و MDF: در این نوع پارتیشن ها فریم از جنس ام دی اف و شیشه برای پر کردن قاب مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از رایج ترین پارتیشن ها برای پارتیشن بندی اداری همین مورد می باشد. از ویژگی های این نوع پارتیشن ها می توان به این موضوع اشاره کرد که این امکان برای کارکنان فراهم می شود تا بتوانند به محیط بیرون نیز اشراف داشته باشند.

3_ پارتیشن MDF با پروفیل آلومینیومی: در این نوع پارتیشن ها از آلومینیوم که فلزی سبک و در عین حال مقاوم است، برای فریم بندی و از ام دی اف برای پر کردن قاب استفاده می کنند. از ویژگی های این نوع پارتیشن ها می توان به قابلیت جابجایی و تغییرپذیری آن اشاره کرد.

4_ پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی: یکی دیگر از مواردی که در پارتیشن بندی اداری مورد استفاده قرار می گیرد، پارتیشن هایی با فریم آلومینیومی می باشد که از شیشه برای پر کردن قاب آن استفاده می شود. شیشه استفاده شده در این نوع پارتیشن ها می تواند از نوع تک جداره، دو جداره، شفاف و یا مات باشد. از ویژگی های این نوع پارتیشن ها می توان به هزینه ی پایین آن نسبت به سایر موارد اشاره کرد.

مطلب مرتبط  خرید پارتیشن اداری مناسب برای محیط کار

ویژگی های پارتیشن بندی اداری

معمولا افراد قبل از این که بخواهند از یک وسیله در هر محیطی استفاده کنند، در رابطه با ویژگی های و مزایای آن تحقیق می کنند. از همین رو باید گفت که پارتیشن بندی اداری نیز از این موضوع مستثنی نبوده و برای این که بتوان با خیالی آسوده از آن در محیط های کاری استفاده کرد نیاز به شناخت ویژگی های آن می باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        نصب آسان در کمترین زمان

·        جلوگیری از عبور سر و صدا

·        قابلیت جابجایی و جداسازی

·        امکان نصب پرده کرکره ای بر روی آن

·        قابلیت تعمیر و یا تعویض در کوتاه ترین زمان

·        امکان اجرای آن در طرح ها و رنگ های مختلف که متناسب با طراحی فضا باشد

·        عدم نیاز به استفاده از رنگ و یا هرگونه ابزار تزیینی

·        امکان نصب کمد و قفسه با استفاده از پارتیشن

·        ایجاد فضایی زیبا در محیط کار

·        عدم آسیب به ساختمان به دلیل وزن سبک

·        امکان اجرا در ارتفاع های مختلف

·        مقرون به صرفه بودن

·        عمر طولانی

 

مطلب مرتبط  پارتیشن اداری شیشه ای چه مزایایی دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *