پارتیشن اداری

پارتیشن تک جداره چیست و چه کاربردی دارد؟

پارتیشن تک جداره چیست و چه کاربردی دارد؟

پارتیشن تک جداره چیست و چه کاربردی دارد؟: از جمله مهمترین اصولی که برای داشتن بیشترین بازده در استفاده از فضا و محیط انتخاب پارتیشن مناسب است. پارتیشن بندی در محیط های اداری همواره بهترین نتیجه را به همراه داشته است. برای پارتیشن‌ها دسته های مختلفی وجود دارد. اما در حالت کلی پارتیشن ها دو نوع هستند: پارتیشن های خانگی و پارتیشن های اداری. که در این بین، خود پارتیشن های اداری نیز شامل پارتیشن‌های تک جداره و پارتیشن‌های دوجداره هستند.

پارتیشن تک جداره چیست و چه کاربردی دارد؟

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی پارتیشن تک جداره بپردازیم. و همچنین اطلاعاتی را در رابطه با انواع پارتیشن های تک جداره و ویژگی های آنها در اختیار شما قرار دهیم. اما در ابتدا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اصلاً پارتیشن به چه معناست؟ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید

پارتیشن چیست؟

پارتیشن به معنی تقسیم کردن و بخش بندی کردن است. همانطور که گفتیم با استفاده از پارتیشن‌ها، به ویژه پارتیشن تک جداره، می ‌توانیم به بهترین نحو از فضا استفاده کنیم. در حالت کلی به هر سیستمی که باعث شود فضا به بخش های مستقل تقسیم شود پارتیشن می‌گویند. در حالت کلی هدف از استفاده از پارتیشن بندی، منظم کردن محیط و استفاده بهینه از محیط است. علاوه بر نام «پارتیشن»، نام های دیگری نیز برای پارتیشن بندی وجود دارند که ممکن است شنیده باشید. از جمله معروف ترین آن ها سیستم جداکننده کاذب است. نکته مفید در رابطه با پارتیشن بندی آن است که به راحتی قابلیت جابجایی و طراحی دارد.

مطلب مرتبط  چند نوع پارتیشن اداری وجود دارد؟

 پارتیشن تک جداره چیست؟

پارتیشن تک جداره یکی از انواع پارتیشن است که ضخامت کمی دارد. پارتیشن های تک جداره عموما ضخامت معادل با ۸ سانتیمتر دارند. با استفاده از پارتیشن های تک جداره می توان بهترین استفاده را از فضاهای بزرگی مانند ادارات و فضاهای تجاری و غیره داشت. زیرا این پارتیشن‌ها از هدر رفت فضا جلوگیری می کنند. همچنین پارتیشن بندی باعث شده که برای همه کارمندان فضایی خصوصی ایجاد شود و در نتیجه محیط کار برای آنها دلگرم کننده‌تر باشد. که این امر به خودی خود باعث افزایش بازدهی کارمندان در ساعات کاری می‌شود.

پارتیشن تک جداره را می توان بدون آنکه به سقف وصل شوند، پیاده سازی کرد. بدین صورت که بدون آنکه باعث جداسازی سقف شوند، غذاهای اتاق مانند را با هزینه‌ای کم ایجاد می کنند. با توجه به قابلیت جداسازی جابجا کردن و باز شدن در پارتیشن های تک جداره، به راحتی می توان طراحی و دکوراسیون داخلی را نیز در ادارات تغییر داد. که این امر یکی از نکات قابل توجه و مطلوب در استفاده از پارتیشن ها می‌‌‌باشد.

پس اگر بخواهیم به صورت کلی مزایای استفاده از پارتیشن تک جداره را نام ببریم؛ این مزایا شامل موارد زیر هستند:

         این پارتیشن ها دارای قابلیت تغییر و جابجایی دارند.

         نصب آنها بسیار آسان و سریع است.

         تقریباً هیچ محدودیتی در ارتفاع و ابعاد مورد نظر برای ساخت آنها وجود ندارد.

         هزینه آنها نسبت به باقی است پارتیشن‌ها مقرون به صرفه تر است.

مطلب مرتبط  پارتیشن بندی کرکره ای و کاربرد های آن

         باعث افزایش راندمان کاری و بهبود روحیه کارمندان خواهد شد.

 انواع پارتیشن های تک جداره از نظر جنس:

پارتیشن تک جداره شیشه‌ای:

استفاده از پارتیشن تک جداره برای فضای اداری باید به گونه‌ای باشد که موجب خستگی در کارمندان نشود. در همین راستا، بهترین نوع طراحی در دکوراسیون های اداری آن است که در آن از تلفیقی از پنجره های شیشه ای نیم قد و یا تمام قد به همراه چوب استفاده شود. زیرا این امر با نوردهی و گردش هوای بیشتر، باعث ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش در محیط کار می‌شود. و همین امر، به دلیلی برای افزایش بازدهی کارمندان در ساعات کاری مبدل می‌شود.

از این سیستم ها زمانی استفاده می شود که نور در ساختمان خیلی کم باشد. بدین طریق حداکثر استفاده ممکن از نور صورت می گیرد.

پارتیشن تک جداره از جنس ام دی اف:

از بهترین جنس های پارتیشن یک جداره که می توان برای طراحی و ساخت دکوراسیون ادارات استفاده کرد، ام دی اف است. با در نظر گرفتن این موضوع که تنوع و امکان طرح بندی در این نوع پارتیشن ها با کمک لیزر صورت می گیرد؛ این پارتیشن ها زیبایی بسیار زیادی را به همراه دارند و به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

 پارتیشن تک جداره آلومینیومی:

پارتیشن تک جداره آلومینیومی برای بخش بندی و جدا کردن فضاهای مختلفی همچون بیمارستان ها، ادارات، کلینیک ها و حتی مراکز فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. و بیشتر در چنین مکان هایی کاربرد دارد، زیرا به راحتی قابل جابجایی و نصب است.

مطلب مرتبط  طراحی مدرن دکوراسیون اداری + معرفی 10 طرح مدرن

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *