طراحی صنعتی

ساده اما کاربردی!

تصویر 1
تصویر 1

Jason van der Burg در مورد علت طراحی “leaning loop”چنین توضیح داده است : “هنگامی که مدرسه معماری را پایان بردم در جای کوچکی با چند نفر مشترکاً زندگی می کردیم ، در این محل اتاق نشیمن وجود نداشت ضمن آنکه یک محل خیلی کوچک هم برای انباری داشتیم . هنگامی که به خانه می آمدم یکراست به سمت اتاق خوابم می رفتم و هر جایی که پیدا می کردم کفش و کلاه و لباسم و کیف پول و کلید هایم را می گذاشتم ، به همین علت اتاقم همواره بی نظم و به هم ریخته بود . اتاق نشیمن ، محل مطالعه و اتاق عصرانه نیز به همین ترتیب تنگ و درهم بود. به دنبال یک قطعه مبلمان بودم که در منظم نمودن وضعیت خانه ام کمک نماید ، ضمن آنکه می باید بسیار جالب و شگفت انگیز می بود و در این صورت بود که از این فضای کوچک خانه می توانستم لذت ببرم ،همچنین می خواستم که این وسیله هیچ نیازی به پیچ و میخ به دیوار نداشته باشد و هنگام جابجایی هم به راحتی بتوانم بازو بسته و جابجایش کنم . به همین دلیل همه جا را به دنبال چیزی می گشتم که با این وضعیت هماهنگ باشد و وصله ناجور نیز به نظر نرسد . تقریبا هیچ راه حل آماده ای پیدا نکردم ، از این‌رو بر آن شدم که قطعه ای را طراحی کنم که کلیه مشکلاتم را حل نماید .”

تصویر 2
تصویر 2

پس از مدل‌سازی‌های متعدد و ساختن نمونه و آزمایش طرح نهایی اجرا شد و محصولی بود که بدون نیاز به پیچ یا میخ و با قابلیت جابه‌جایی راحت می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و برای ایستادن تنها به خودش یا یک دیوار نیاز دارد.

مطلب مرتبط  فارغ التحصیل در رشته علوم معماری جایزه طراحی را دریافت کرد
تصویر3
تصویر3

همچنین این محصول جای کافی برای قراردادن کفش، لباس، اجناس کوچک و حتی یادداشت کردن دارد و می‌توان گفت محصولی است که در عین سادگی و کوچکی نیازهای بسیاری را برطرف می‌کند. اگر خانه یا اتاق شما کوچک است می‌توانید از این محصول استفاده کنید تا آن را هم مرتب نگه‌دارید و هم زیباتر کنید.