دکوراسیون داخلی, فضای اداری

اصول چیدمان، طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

اصول چیدمان، طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

مهم ترین موضوعی که در طراحی دکوراسیون مطب پزشک باید به آن توجه کرد، دیزاین محیطی صمیمی و گرم برای مراجعین است. در صورتی که می خواهید مراجعین در مطب شما احساس آرامش و اعتماد داشته باشند، در این مقاله از ساویس همراه ما باشید.

طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

اصول طراحی داخلی مطب

یکی از مهم ترین بخش ها در زمینه طراحی دکوراسیون و معماری داخلی، طراحی مطب پزشک و مراکز درمانی است. انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون مطب، یکی از اصول مهم در دکوراسیون کلینیک و مطب محسوب می شود. بهتر است رنگ وسایلی که انتخاب می کنید از رنگ های خنثی و ملایم باشد؛ چون این رنگ ها به افراد احساس آرامش می دهند.

همچنین با استفاده از آثار هنری زیبا، عکس ها و وسایلی جذاب مانند گیاهان و آکواریوم می توانید دکوراسیون بی نظیری داشته باشید. در ادامه سایر اصول مهم و کاربردی برای طراحی دکوراسیون مطب پزشک را بررسی می کنیم.

طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

لوستر مدرن در طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

  • توجه به نورپردازی مطب
  • انتخاب وسایل و تجهیزات مناسب و با کیفیت برای مطب
  • انتخاب پوشش مناسب برای کف
  • توجه به دکوراسیون پذیرش و اتاق انتظار
  • توجه به طراحی و دکوراسیون اتاق مخصوص پزشک

انتخاب مبلمان مناسب برای مراکز درمانی و مطب ها و نحوه چیدمان آنها

طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

صندلی انتظار در طراحی داخلی مطب پزشک

در هنگام طراحی مطب پزشک، صندلی ها باید به گونه ای چیده شوند که بیماران و سایر مراجعین احساس راحتی کامل داشته باشند. بهتر است برای اتاق انتظار، از صندلی ها و مبلمان نرم و راحت استفاده کنید. انتخاب مبلمان راحت و کاربردی و همچنین صندلی های استاندارد، انتخاب مناسبی برای طراحی داخلی مطب است. چیدمان مبلمان باید متناسب با متراژ مطب باشد، تراکم یا انسجام بیش از اندازه مبلمان، موجب از بین رفتن انسجام فضا می شود.

استفاده از صندلی های ارگونومیک در دکوراسیون مطب پزشک، مزیت مهمی محسوب می شود. در حقیقت آرامش بیماران و همراهان آنها از موضوعاتی است که باید در اولویت قرار بگیرد. با چیدمان صندلی های ارگونومیک در مراکز پزشکی، فضایی راحت برای افراد فراهم می شود.

اهمیت پارتیشن ها در طراحی دکوراسیون مطب پزشک

معمولاً مطب ها و کلینیک ها از بخش های مختلفی تشکیل می شوند که باید جدا از یکدیگر باشند. انواع پارتیشن اداری یکی از انواع وسایل کاربردی در طراحی مطب پزشک، برای جداسازی بخش های مختلف هستند. با استفاده از انواع پارتیشن، می توان فضای مطب را به طور دلخواه تقسیم بندی کرد. یکی از متدوال ترین انواع پارتیشن برای مراکز دندانپزشکی، پارتیشن های شیشه ای هستند. این پارتیشن، علاوه بر ایجاد دکوراسیونی شیک، فضایی اختصاصی برای دندانپزشکان ایجاد می کند.

طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

طراحی و دکوراسیون مطب پزشک

سوالات متداول در مورد طراحی و دکوراسیون مراکز درمانی

  1. چه رنگ هایی برای طراحی داخلی مطب مناسب است؟

رنگ های گرم و تند به هیچ عنوان برای دکوراسیون مطب پزشک، گزینه مناسبی نیستند. مناسب ترین رنگ برای طراحی داخلی مطب، رنگ های روشن مانند سبز، آبی، سفید و کرم هستند.

  1. بهترین کف پوش برای کف مراکز پزشکی، چه نوع کف پوشی است؟

در دکوراسیون مطب پزشک بهتر است از کف پوش های قابل شستشو استفاده کنید. همچنین رنگ مناسب برای کف پوش، رنگ های ملایم و روشن هستند؛ چون آرامش را به افراد القا می کنند.

جمع بندی

یکی از مهم ترین نکات در دکوراسیون مطب پزشک، هماهنگ بودن دکوراسیون با محیط درمانی است. بهتر است در مطب مخصوص کودکان، از وسایل سرگرم کننده و رنگ های شاد استفاده کنید. وجود تلویزیون و وسایل بازی در اتاق انتظار، اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون مطب کودکان دارد.

فروشگاه ساویس یکی از بهترین مراکز برای خرید انواع مبلمان راحتی و صندلی های ارگونومیک مخصوص مطب است. با مراجعه به این فروشگاه، می توانید بهترین و با کیفیت ترین متریال را خریداری کنید.

 حتما بخوانید: نکات مهم در طراحی و دکوراسیون دفتر وکالت 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *