دکوراسیون داخلی, فضای اداری, فضای باز

فضای کاری پلان باز و بسته چه تفاوت هایی دارند؟

فضای کاری پلان باز و بسته چه تفاوت هایی دارند

تفاوت میان فضای کاری پلان باز و بسته چیست؟ دلیل طراحی دکوراسیون اداری پلان باز چیست؟ برای اینکه بتوانیم به این سوالات پاسخ دهیم، باید به بررسی تک تک ویژگی های هر پلان بپردازیم. با شیوع بیماری کرونا،‌ اکثر شرکت هایی که پیش بردن پروژه ها برایشان به صورت دورکاری میسر نبود، اقدام به راه اندازی فضای کاری پلان باز کردند. این فضا با اینکه توانست بسیاری از مشکلات را حل کند اما از یک سری ایرادات هم برخوردار بود.

اینکه فضای کاری پلان باز و بسته چه وجه اشتراک یا تمایزی با یکدیگر دارند،‌ موضوع مهمی است که در ادامه مقاله ساویس به آن خواهیم پرداخت.

مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته

مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته

 حتما بخوانید: همه چیز درباره فضای اداری باز | 20 ایده جذاب

طراحی دکوراسیون اداری پلان باز

فضای کاری پلان باز از مکان هایی تشکیل شده است که مدیران و کارمندان میتوانند وظایف خودشان را در آنجا انجام دهند. لازم به ذکر است که محیط نوعی فضای باز است و شما نمیتوانید اتاق های مختلف را در نزدیکی و کنار یکدیگر ببنید. اغلب فضاهای کاری پلان باز به کمک پارتیشن هایی از یکدیگر جدا شده اند. این پارتیشن ها به کارمندان امکان می دهند که به صورت گروه های چند نفره در کنار یکدیگر بنشینند.. در طراحی دکوراسیون اداری پلان باز سالن های غذا خوری و استراحت نیز به چشم می خورد.

فضای کاری پلان باز و بسته1

فضای کاری پلان باز

مهم ترین ویژگی های فضای اداری پلان باز

در طراحی دکوراسیون اداری فضای باز برخی از ویژگی ها هستند که سبب شده با پلان بسته تفاوت داشته باشد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • میزهای اداری به صورت ردیفی یا جلوی یکدیگر قرار می گیرند و کارمندان میتوانند به صورت دو الی سه نفری در کنار یکدیگر نشسته و اقدام به انجام وظایف روزانه کنند.
  • میزان نور مستقیم و غیر مستقیم که در محیط کار پلان باز وجود دارد،‌ به صورت یکسان به کارمندان می تابد.
  • کارمندان به خوبی میتوانند با یکدیگر ارتباط کلامی برقرار کنند و سریع تر به یکدیگر دسترسی داشته باشند.
  • در طراحی دکوراسیون اداری پلان باز از پارتیشن ها جهت تقسیم کردن سالن بزرگی که کارمندان در آن مشغول هستند،‌ استفاده می شود.
  • خلاقیت بیشتری در طراحی دکوراسیون اداری پلان باز به چشم می خورد و میتوان از فضای اداری،‌ حداکثر استفاده را کرد.
فضای کاری پلان باز و بسته

فضای کاری پلان باز

طراحی دکوراسیون اداری پلان بسته

فضای کاری پلان بسته را میتوان رایج ترین نوع طراحی دکوراسیون اداری دانست. شما بارها در این نوع فضاها قدم گذاشته اید چرا که قدمت پلان بسته نسبت به پلان باز، بسیار زیاد است. فضای پلان بسته دارای اتاق هایی در کنار یکدیگر هستند که کارمندان در آن به صورت گروهی یا مجزا از هم مشغول فعالیت هستند. در این فضا دسته بندی کردن کارمندان به گروه های مختلف آسان تر است.

فضای کاری پلان باز و بسته

مهم ترین ویژگی های فضای اداری پلان بسته

طراحی دکوراسیون اداری پلان بسته دارای برخی از ویژگی های مثبت و منفی است. این مشخصه سبب شده تا با پلان باز تفاوت هایی را ایجاد کند که در زیر اشاره کرده ایم.

  • فضای خصوصی در کارمندان به خوبی وجود دارد. آنها میتوانند به خوبی تمرکز کنند و در سکوت بیشتری اقدام به انجام وظایف کنند.
  • هزینه های زیادی جهت طراحی دکوراسیون اداری پلان بسته نیاز است؛ زیرا برای هر اتاق نیاز به تهویه و نورپرداز مناسبی است.
  • آکوستیک به خوبی در این فضاها به چشم می خورد که افزایش راندمان کاری کارمندان کمک می کند.
مطلب مرتبط  همه چیز درباره پارتیشن اداری هوشمند

مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته در یک نگاه

در جمع بندی صحبت هایمان اگر بخواهیم به صورت کلی به مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته بپردازیم باید بگوییم که این دو فضا دارای وجه اشتراک و تمایزهای زیادی هستند. برای مثال در هر دو فضا از میز و صندلی های اداری و استاندارد جهت سرعت بخشیدن به کارهای کارکنان استفاده می شود. منتهی فضای کاری پلان باز و بسته از لحاظ نحوه طراحی دکوراسیون، میزان سکوت حاکم بر فضا، میزان نور دریافتی کارمندان، هزینه های لازم جهت ساخت فضا و تعداد کارمندان با یکدیگر فرق دارند.

از نظر شما فضای کاری پلان باز و بسته چه تفاوت های دیگری با هم دارند؟ کدام یک از آنها جهت راه اندازی شرکت مقرون به صرفه تر است؟ نظرات و پاسخ های خودتان را در بخش دیدگاه با مجله ساویس به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *