راهنمای خرید

نکات خرید صندلی ماساژور

لازم نیست شما حتما در شرایط سختی قرار بگیرید تا بخواهید از ماساژ برای رفع آن استفاده کنید. مطمئنا اگر زمانی که آرام و پر انرژی هستید و سلامتی کامل دارید از ماساژ استفاده کنید تأثیر آن چند برابر خواهد بود. ماساژ بدن در عین حال یکی از مؤثرترین روش های درمانی برای سیاتیک، کمر درد، آرتروز و مشکلات بدخوابی است. همچنین پیشگیری از بیماری واریس، کوفتگی و گرفتگی عضلات و شکل نامناسب ستون فقرات از دیگر فواید ماساژ بدن است. افزایش هوشیاری و شفافیت ذهنی، تحریک هیجانی، انگیزه مطلوب و احساس خوب بودن هم از دیگر مزایای ماساژ بدن است. اگر علاقه مندید که به صورت منظم و کاملا حرفه ای از فواید ماساژ بهره مند شوید استفاده از یک صندلی ماساژور می تواند گزینه مناسبی باشد اما وقتی تصمیم به خرید یک صندلی ماساژور می گیرید فاکتورهای زیادی را باید در نظر داشته باشید. ما در این مقاله به نکات خرید صندلی ماساژور اشاره می کنیم.

 خرید صندلی ماساژور

چرا ماساژ آرامش بخش است؟

قبل از اینکه وارد نکات خرید صندلی ماساژور بشویم بهتر است درباره دلیل آرامش بخش بودن ماساژ چیزهایی بدانید.

زمانی که استرس داریم دردهایمان تشدید می‌شوند و البته درد هم به نوبه خود استرس‌ زاست بنابراین برای رهایی از این چرخه آسیب‌ زا باید فکری کرد چرا که هیچ انسانی نمی‌‌ تواند مدت زمان طولانی در وضعیت استرس شدید دوام بیاورد و سلامتش به خطر می‌افتد. هنگام استرس ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند. به عبارت علمی‌ تر هنگام استرس عصب سمپاتیک فعال شده و آدرنالین در بدن ترشح می‌شود
در نتیجه بدن به دنبال راهی برای نجات از موقعیت استرس‌ زاست (در این
هنگام است که به صورت فیزیکی یا روانی از شرایط استرس زا فرار می‌کنیم) همزمان ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند اما بدن نمی‌‌تواند برای زمان طولانی در این وضعیت بماند و باید برای از بین بردن استرس کاری انجام بدهد اینجاست که جادوی ماساژ می تواند برای فرار از این موقعیت به کمک شما بیاید و با قراردادن جسم و ذهن شما در حالتی کاملا متفاوت و لذت بخش شرایط مناسبی برای بازگشت به وضعیت طبیعی فراهم کند.

مطلب مرتبط  میز و صندلی کودک

 خرید صندلی ماساژور

شدت لرزش صندلی

بعضی از صندلی های ماساژور قوی و برخی ضعیف تر است که انتخاب بین آنها به حجم عضلات شما بستگی دارد. برخی دیگر از صندلی های ماساژ دارای کنترل شدت لرزش هستند که از نظر قیمت بالاترند. اطمینان حاصل کنید که شدت لرزش صندلی ماساژور برای شما مناسب است و دقیقا همان میزان که بدن شما نیاز به لرزش دارد را در اختیار شما قرار می دهد.

صندلی های ماساژ را می توان به سه دسته اساسی تقسیم بندی کرد:

الف. صندلی هایی که توسط رول های مکانیکی ماساژ می دهند.

ب. صندلی هایی که فقط از خاصیت ویبره برای ماساژ استفاده می کنند.

ج. صندلی هایی که علاوه بر ماساژهای رولینگ و ویبره دارای ماساژهای بادی نیز هستند. این نوع صندلی کامل ترین و پیچیده ترین نوع از صندلی های ماساژ است و قیمت گران تری نیز دارد.

 خرید صندلی ماساژور

اندازه و رنگ بندی صندلی ماساژور

اگر چه زیبایی اولین ملاک خرید شما در صندلی ماساژور نیست اما اگر میان چند گزینه مشابه یا همسطح مردد هستید می توانید از فرم ظاهری، رنگ و اندازه شان برای انتخاب میان آنها بهره بگیرید. صندلی ماساژور نیز بهتر است مانند سایر المان ها و وسایل دکوری از لحاظ ترکیب بندی رنگی با دکوراسیون ما همنشینی داشته باشد. هرچه کارایی صندلی بالاتر رود اندازه آن نیز بزرگتر می شود. به طور کلی باید قبل از اینکه برای خرید صندلی ماساژور اقدام کنید اندازه صندلی را متناسب با فضای خانه یا محلی که قصد گذاشتن صندلی را در آن دارید بسنجید.

 خرید صندلی ماساژور

انتخاب ماساژور با توجه به نیاز

برای انتخاب یک صندلی ماساژور باید نیازهای خود را بشناسید و با خود روراست باشید بیش از آن که به زیبایی دستگاه فکر کنید مطلوبیت عملکرد ماساژور را در نظر بگیرید و بر اساس اولویت های خود آنها را رتبه بندی کنید. بعد از شناخت نیازهای خود خواهید فهمید که تنها چند برند یا مدل هستند که می توانند نیاز های شما را برآورده کنند.

مطلب مرتبط  لباسشویی ایرانی بخرم یا خارجی؟

 خرید صندلی ماساژور

ساز و کار انواع صندلی ماساژ

به طور کلی در صندلی های ماساژور برای ماساژ قسمت های مختلف بدن مثل ساق پا، پا، باسن و بازوها طیف وسیعی از حرکت ها بر پایه ضربه زدن، فشار نقطه ای و پرس استفاده می شود که شبیه حرکات ماساژ سوئدی، شیاتسو، هاوایی و … است.

همچنین برخی از صندلی های ماساژ با استفاده از کیسه های هوا ساق پا و دست های شما و با استفاده از لرزش ران ها، گردن و عضلات کمری را ماساژ می دهند. برخی از این صندلی ها دارای دستگاه پخش موسیقی با ویژگی های متنوع است. اگر به این قسمت قضیه علاقه مند هستید می توانید به سراغ این نوع صندلی ها بروید. دقت کنید ممکن است این ویژگی ها به درد شما نخورند مثلا حرکات چرخشی یا ضربه ای و یا ماساژ در قسمت های شانه یا پشت برای شما مناسب نباشد. بهتر است ابتدا در رابطه با موارد مورد نیاز بدنتان و حرکات صندلی تحقیق لازم را داشته باشید و دستگاهی خریداری کنید که از هر جهت برای شما مناسب باشد.

گارانتی

باید توجه داشته باشید که خرید کالای بدون گارانتی حتی اگر ارزان تر باشد موجب دردسر شما می شود. پس در هنگام خرید این مورد را نیز مد نظر قرار دهید و صندلی بدون خدمات پس از فروش را نخرید!

نوشته های مشابه