راهنمای خرید

میز و صندلی کودک

زندگی در آپارتمان های کوچک و با اتاق هایی پر از تخت و کمد و لوازم جانبی فضای کمی را در اختیار کودکان قرار می دهد. فضایی که شاید تنها در آن بتوانند بازی های نشسته بکنند، کتاب بخوانند، نقاشی بکشند و… برای تمام این بازی ها اغلب پدرها و مادرها فضایی در نظر می گیرند ممکن است یک چادر کودکانه باشد و یا یک روفرشی رنگی و یا یک صندلی و میز که مخصوص فعالیت های نشسته کودک باشد. در نظر گرفتن میز و صندلی برای این گونه فعالیت ها، قطعا فکر هوشمندانه ایست. چرا که یک فضای مخصوص را به این کار اختصاص می دهد و از به هم ریختگی فضاهای دیگر در خانه تا حد بالایی جلوگیری می کند. از این مهمتر نحوه نشستن کودکان در هنگام بازی است. معمولا در هنگام بازی روی زمین ستون فقرات کودکان در موقعیت مناسبی قرار نمی گیرد و همین در طول زمان ممکن است آسیب زننده باشد. صندلی کودک فضایی در اختیار او قرار می دهد که مخصوص لذت بردن از همراهی و بازی با دوستانش، غذا خوردن، انجام تکالیف و بازی کردن است. برای یافتن یک میز و صندلی کودک مناسب نکات ریزی وجود دارند که راهنمایی های زیر می توانند کمک بزرگی باشند.

میز و صندلی کودک

الف. ارتفاع مناسب

درست مانند ابعاد میز و صندلی ناهارخوری برای شما، ابعاد میز و صندلی کودک نیز مهم است چرا که به آنها کمک می کند راحت تر بر روی کارشان متمرکز شوند. برای پیدا کردن راحت ترین و مناسب ترین صندلی برای فرزندانتان از آنها بخواهید بر روی صندلی عادی بنشینند و سپس اندازه پشت زانو تا پایین پاشنه هایشان را اندازه بگیرید. این اندازه نشان می دهد که ارتفاع نشیمن صندلی کودکان از زمین چقدر باید باشد. ارتفاع میز کودکان نیز مانند ارتفاع صندلی آنها بسیار مهم است. بهترین ارتفاع برای میز باید به صورتی باشد که نشیمن صندلی تا پایین ترین قسمت سطح میز ۲۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد. اگر کودک شما از صندلی چرخدار استفاده می کند نیز این ارتفاع مناسب خواهد بود تنها باید دقت کنید که دسته های صندلی به خوبی زیر میز قرار بگیرند. برای تولید صندلی ها ابعاد استانداردی هم وجود دارد که در جدول زیر آمده است.

سن کودکان ارتفاع صندلی ارتفاع میز
۱ تا ۴ ۲۵ – ۳۰ ۵۱ – ۵۶
۵ تا ۷ ۳۰ – ۳۶ ۵۶ – ۶۳
۸ تا ۱۰ ۳۳ – ۴۳ ۶۱ – ۷۴
۱۱ تا ۱۳ ۳۸ – ۴۶ ۶۶ – ۷۶

 

ب. متریال مناسب

اگر فرزند شما به طرح یا مدل خاصی علاقه مند است انتخاب صندلی و میز مناسب برایش راحت تر خواهد بود، چرا که امروزه در طراحی میز و صندلی برای کودکان از متریال ها و طرح های بسیار متنوعی استفاده می شود. البته دانستن در مورد انواع متریال ها بسیار کمک کننده است:

میز و صندلی کودک

چوب

چوب یکی از متریال های سنتی ساخت مبلمان است. محکم است و طول عمربالایی دارد. همچنین اغلب میز و صندلی های چوبی برای کودکان به گونه ای طراحی می شوند که مانند مدل های مخصوص بزرگسالان است. به همین دلیل اگر فضایی مخصوص کودک یا در اتاق کودک ندارید می توانید آنها را در کنار مبلمان بزرگترها قرار دهید. چوب متریال به نسبت سنگینی است به این معنی که جابجایی میز و صندلی برای کودکانتان کمی سخت خواهد بود اما همین سنگینی باعث پایداری بیشتر صندلی می شود و برای بچه های کم سن تر مناسب تر خواهد بود.

میز و صندلی کودک

فلز

فلز متریالی بسیار تمیز، شیک و بادوام است. این صندلی ها می توانند به شکل تاشو باشند و در صورتی که به فضای بیشتری احتیاج داشته باشید به راحتی جمع می شوند. برای پایه های صندلی های فلزی اغلب از پلاستیک های ضدلغزش استفاده می شود.

میز و صندلی کودک

پلاستیک

میز و صندلی های پلاستیکی بسیار سبک و زیبا هستند. اغلب به دلیل روش های ساخت پلاستیک به صورت یکپارچه هستند و تمیز کردن و شستشوی آنها بسیارآسان است. همچنین صندلی های پلاستیکی اغلب قیمت مناسب تری نسبت به انواع فلزی و چوبی آن دارند.

 

نوشته های مشابه