راهنمای خرید

انتخاب تخت کودک پس از دوران نوزادی

رایج ترین دغدغه فکری والدینی که برای اولین بار تصمیم به این انتقال می گیرند انتخاب تخت کودک مناسب برای فرزندشان است. در ادامه به ارزیابی گزینه های موجود می پردازیم.

انتخاب تخت کودک

تختخواب کودک نوپا (toddler bed) چگونه تختی چیست ؟

تختخواب کودک همانطور که از اسمش پیدا است ویژه کودکان نوپا می باشد. این نوع تختخواب به گونه ای طراحی شده است که دارای ارتفاع کمی از سطح زمین است و این امر باعث سهلت ورود و خروج کودک به تخت خواهد شد. نرده های کناری تخت جهت ایمنی بیشتر کودک خیال والدین را به لحاظ محافظت از کودک راحت می کنند.

اندازه یک تختخواب کودک معمولی از ۷۰ در ۱۴۰ سانتیمتر تا ۷۸ در ۱۸۰ سانتیمتر متغیر است. تختخواب کودک مناسب کودکان ۱۸ ماهه تا ۳ ساله است.

اگر تاکنون تختی برای نوزاد دلبندتان نخریده اید می توانید گهواره ای بخرید که قابلیت تبدیل شدن به تختخواب کودک را داشته باشد. چنین تختی قابلیت استفاده در سه ارتفاع متغیر را دارد و این در حالی است که استحکام و ایمنی لازم را نیز دارد. در این شرایط انتقال کودک از گهواره به تختخواب آسان تر و بدون شوک خواهد بود.

انتخاب تخت کودک

تخت کودک (twin bed) چگونه تختی است ؟

این مدل تختی یک  نفره برای فرزند شما است. در این نوع از تخت ها از هیچگونه نرده ای استفاده نمی شود و به مدت طولانی قابل استفاده هستند .

اندازه این تخت معمولی ۹۹ در ۱۹۰٫۵ سانتیمتر است. این نوع تخت مناسب کودکان چهار سال به بالا است.

ویژگی های بارز و مثبت تختخواب کودک نوپا (toddler bed)

تختخواب کودک نوپا به علت سایز کوچکش، شاید حتی اندازه یک گهواره باشد و مناسب فضای اتاق کوچک نیز هست. همین موضوع  دلیلی محکم برای انتخاب این تخت جهت مراقبت از طفل شیرخوار است . فضای کم اشغال شده توسط تخت مساحت بیشتری برای بازی کردن کودک باقی می گذارد.

تا زمانی که تخت کودک نوپا هم اندازه با تخت زمان نوزادی او باشد می توان از همان تشک های قبلی استفاده کرد و صرفه اقتصادی بیشتر و پرهیز از دردسرهای غیر ضروری منفعت های پنهان این انتخاب است.

داشتن نرده های کناری ضامن امنیت کودک است و احتیاج به خرید محافظ اضافی را از بین می برد. هرچند که ارتفاع کم این تخت در جهت مراقبت حداکثری از کودک است.

تم های متفاوتی از این تخت در بازار موجود است مانند شخصیت و موضوعات محبوب کارتونی بچه ها و این گزینه هیجان انگیز می تواند بسیار مورد توجه آنها و والدینشان قرار بگیرد.

ویژگی های قابل تأمل درباره تختخواب کودک نوپا

رشد کودک نوپا سریع است و نیاز او به تختی بزرگ‌ تر خیلی زود اتفاق خواهد افتاد. پس استفاده از یک تخت کودک تنها می‌تواند تا ۳ الی ۴ سالگی او میسر باشد و پس از آن نیاز به  تخت مستقل یک نفرِ یا تخت معمولی خواهند داشت.

انتخاب تخت کودک

ویژگی های مثبت تختخواب کودک (twin bed)

یک کودک  می تواند سال های متمادی ( سه، چهار سالگی تا دوران بلوغ ) از تخت یک نفره کودک استفاده کند. بنابراین والدین با انتخاب این نوع تخت (پس از دوران شیرخوارگی کودک) پس انداز خوبی را انجام داده اند.

سایز بزرگ تر این تخت فضای کافی را برای حرکات فعالانه کودک فراهم می آورد. این همان فضای مطلوبی است که والدین نیز می توانند از آن بهره ببرند و به راحتی برای کودک خود و در کنار او برایش داستان بخوانند. همچنین از این فضا می توانید به منظور چیدن برخی از اسباب بازی های فرزندتان استفاده کنید. شاید والدین تا مدتی مجبور به استفاده از نرده های اضافی شوند تا کودک به شرایط تخت جدیدش عادت کند.

در انتها باید گفت که تنها گزینه مهم کودک و راحتی و امنیت اوست و قبل از انتخاب بهترین تختخواب بهتر است امکانات و چالش ها را به خوبی بررسی کنید.

نوشته های مشابه