راهنمای خرید

ارتفاع مناسب میز تحریر و کامپیوتر

در بسیاری از موارد ارتفاع نامناسب میزهای تحریر و کامپیوتر باعث بروز آسیب های جدی و ایجاد کمر درد، گردن درد و ناراحتی در قسمت بازو می شود. میزهایی با ارتفاع غیر استاندارد باعث می شوند تا کاربر گردن خود را به سمت جلو خم کند و به چشم ها و بازویش فشار مضاعفی اعمال گردد . طراحی ضعیف یک میز تحریر یا میز کامپیوتر شرایط نامطلوبی را برای سیستم سلامت بدن کاربر فراهم می کند.

راهکارهای موجود

ابتدا صندلی مناسب را تهیه کنید سپس میز کامپیوتر را در جلوی آن قرار دهید. توجه داشته باشید که صندلی و میز کار شما به عنوان یک تیم کاربری عمل می کنند و باید هر دو مناسب شما باشند و استانداردهای لازم را داشته باشند. پس ارتفاع مناسب صندلی خود را تنظیم کنید و بعد از آن به ارتفاع میز تحریر و کامپیوتر فکر کنید.

میز تحریر و کامپیوتر

ارتفاع میز ایده آل

ارتفاع مناسب سطح میز تحریر و کامپیوتر ارتباط مستقیم با ارتفاع بدن کاربر و کارهایی که انجام می دهد و تجهیزات و ابزارهایی که استفاده می کند دارد. کاربر نشسته بر پشت میز باید بتواند زاویه بازو و بدن خود را بین ۷۰ تا ۱۳۵ درجه حفظ کند.

به منظور حفظ شرایط ایده آل باید بتوان ارتفاع میز را تنظیم کرد. اگر ارتفاع میز کامپیوتر پایین است باید با استفاده از جک های تنظیم کننده برخی از میزها آن را بالاتر برد.

اگر ارتفاع میز تحریر و کامپیوتر بالاتر از میزان استاندارد باشد نیز باید روش هایی مانند کوتاه کردن پایه های میز و یا بهره گیری از بالشتک های صندلی را امتحان نمود تا به شرایط مطلوب دست یافت.

میز تحریر و کامپیوتر

بسیاری از افراد برای نوشتن میزهای تحریر با ارتفاع بالاتر و برای تایپ کردن میزهای کامپیوتر با ارتفاع پایین را ترجیح می دهند. تایپیست های رایانه ای نیز که مجبور به تایپ مستمر اطلاعات در فایل های کاری خود هستند میزهای با ارتفاع پایین را می پسندند میزهای تحریری که در بعضی مواقع پایین تر از آرنج آنهاست. در این میان افراد تایپیستی که نیاز به نگاه کردن به صفحه کلید دارند و یا گرافیست ها میزهایی با ارتفاع بالاتر را ترجیح می دهند.

نحوه بهره گیری شما از نیروی بازوهایتان تعیین می کند که ارتفاع میز تحریر و کامپیوتر در چه میزانی باشد اگر در حین کار از نیروی بازوی خود زیاد استفاده می کنید لازم است تا ارتفاع آرنج شما پایین تر باشد. مانند کار مهر زنی، منگنه کردن و یا بسته بندی.

اگر نگاه مستمر به کیبورد را لازم دارید یا قرار است تا متنی را تایپ کنید یا به صورت دستنویس بنویسید  بهتر است ارتفاع میز را بالا ببرید.

ارتفاع سطوح استاندارد برای کاربر نشسته بر روی صندلی معمولی و با ارتفاع بالاتنه بین ۸٫۵ تا ۱۰٫۵ اینچ از میز ۷۱ تا ۷۶ سانتیمتر است. هرچند که برای رسیدن به ارتفاع مطلوب تغییر ارتفاع میز تحریر و کامپیوتر بسته به قد کاربر راه حل جایگزین خواهد بود.

میز تحریر و کامپیوتر

همواره باید با توجه به استفاده کاربر ارتفاع میز تحریر و کامپیوتر را تنظیم نمود. تعیین اینکه کدام کارها به میز با ارتفاع بالا نیاز دارند و کدام به ارتفاع پایین تر مهم است. برای حفظ سلامتی ایجاد تعادل در استفاده از هر دوی این میزهاست. فراهم آوردن شرایطی که باعث شود تا وضعیت کاری کاربر بین دو حالت نشسته و ایستاده تغییر کند نیز بسیار مهم است.

 

نوشته های مشابه