دکوراسیون داخلی

رانر چیست و چگونه استفاده می شود؟

برای انتخاب رانر باید به خیلی چیزها دقت کنید

ضخامت رانر

برای انتخاب رانر (درست مثل هر وسیله دیگری) حتما عناصر دیگر اتاقی را که میز در آن قرار دارد بررسی کنید. رانرها در طرح‌ها، جنس‌ها و رنگ‎‌های خیلی متفاوتی موجود هستند و برای هر سلیقه و چیدمانی پیدا می‌شوند. هرچه انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن قدر ضخیم نیست که مثل یک انگشت ورم کرده از سطح میزتان بالاتر بیاید و جلوی دید را بگیرد.

قبل از خرید رانر نگاهی به فضا بیندازید.

جنس رانر

به جنس میز توجه کنید. اگر میزتان از جنس شیشه یا چوب لاکی است، رانرهایی از جنس ساتن، تور ارگانزا و پلی‌استر برای شما مناسب هستند اما اگر چوب، فلز یا سرامیک سطح میز شما را پوشیانده بهتر است به سراغ تور یا پارچه‌های کرباسی بروید. بعضی رانرها اما برای هرجنس میزی مناسب هستند: مثل آن‌هایی که جنسی پولکی دارند.

همچنین باید حواستان باشد برای چه اتاقی رانر انتخاب می‌کنید. دکوراسیون غالب در فضا مدرن است؟ دور رانرهای ساتن و براق را خط بکشید، این دو آنقدر رسمی و کلاسیک هستند که شما و مهمان‌های احتمالی‌تان را یاد اتاق‌های پذیرایی ویکتوریایی می‌اندازد. از جمله رانرهایی که می‌توانید در خانه مدرن خودتان استفاده کنید، آن‌هایی هستند که با خطوط تند و تیز یا طرح‌های پر نقش و نگار فضا را از یکنواختی در می‌آورند.

گاهی با اضافه کردن جزئیات می‌شود رانرها را دوست‌داشتنی‌تر کرد.

رانر و رومیزی

اگر رانر و رومیزی را کنار هم به‌کار می‌برید، دقت کنید که این دو باید همدیگر را تکمیل کنند اما مشابه نباشند. اگر می‎خواهید میزتان کمی رسمی باشد روی پارچه‌های لینن یک‎رنگ، رانرهایی با رنگِ روشن و بدون طرح بیندازید. رانرهایی با طرح‌های مختلف (از سنتی شرقی گرفته تا خطوط تند کوبیسم) پیچیدگی بیشتری به میز و در نتیجه به چشم حاضران می‌دهد.

مطلب مرتبط  معرفی نمونه های پارتیشن اداری مدرن 2023

بیشتر رانرهایی که این روزها در بازار موجود هستند آنقدر طرح‌های خوبی دارند که لازم نیست چیزی به آن‌ها اضافه شود اما در مناسبت‌های خاص شاید بد نباشد از ذوق و سلیقه شخصی‌تان استفاده کنید و تغییرات کوچکی در آن‌ها استفاده کنید. اگر چیدمان میز شما رسمی است مثلا در یک فضای باز برای مهمانی میز چیده‌اید از گل‌های کوچک با رنگ ملایم، مروارید یا ریسه‌های نازک رنگی استفاده کنید. این طوری رانری که در میان میز غذاخوری‌تان قرار گرفته خودش به تنهایی یک مهمانی خواهد بود.

رانر می‌تواند بقیه قسمت‌های خانه را هم زیبا کند

کاربرد رانر

اما رانرها فقط برای میز غذاخوری نیستند. بقیه وسایل خانه مثل بوفه، میز جلومبلی، کنسول و استندهای مختلف هم می‌توانند با حضور یک رانر رنگ و لعاب دیگری پیدا کنند. مثلا اگر پرده‌هایتان رنگ یا طرح خاصی دارند یک رانر، ست روی بوفه فضا را عوض می‌کند. یا اگر از سادگی و بی‌رنگی صندلی‌هایتان خسته شده‌اید، یک رانر با طرح شاد می‌تواند راه حل شما باشد. اگر دیوارهایتان لخت و بی‌استفاده مانده‌اند می‌توانید خلاق باشید و به جای تابلو (که همیشه هست) یک رانر به آن نصب کنید و حتی یکی را به صورت افقی روی سقف نصب کنید تا همیشه چیزی برای نگاه کردن داشته باشید!

رانرها را در عرض میز استفاده کنید و میز متفاوتی داشته باشید

چیدمان رانر

رانرها معمولا و به شکل کلاسیک در طول میز قرار می‌گیرند و تمام طولش را می‌پوشانند اما رانرهای کوتاه‌تر هم می‌توانند ظاهری امروزی و کژوال به چیدمان میز شما بدهند، فقط کافیست آن‌ها را در عرض میز بیندازید، این طوری سطح بیشتری از چوب دوست‌داشتنی‌تان هم نمایان می‌شود. شما می‌توانید دو یا سه رانر را با فاصله‌های چند سانتی‌متری روی میز داشته باشید و فضای بین آن‌ها را با گل، شمع یا هرچیزی که دوست دارید پر کنید.

مطلب مرتبط  نقش روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری

رانرهای انگلیش هوم، ترمه، قلاب بافی و ایکیا

سبک های رانر

رانرهای برند معروف انگلیش‌هوم، رانرهای ساده‌ای هستند با پس زمینه نسکافه‌ای و طرح گل در حاشیه دوسرشان، اگر بخش‌های پارچه‌ای دکوراسیونتان مثل رومبلی یا پرده‌ها تمی مشابه دارند، احتمالا این رانر مناسب دکوراسیون شماست. رانرهای ترمه‌ای اصیل اصفهان و یزد با طرح‌های بته جقه جایشان روی میز فضای رسمی و سنتی کاملا ایرانی است. برای میز نهارخوری که داخل آشپزخانه قرار دارد یا فضاهای خودمانی و صمیمانه‌تر می‌‌توانید از رانرهای بافتی بهره ببرید. رانرهای ایکیا یا مشابه آن که تک رنگ، به طور کامل مستطیل و بدون طرح هستند، انتخابی درست برای دکوراسیون‌های مینیمال، مدرن و امروزی هستند.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 436

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *