دانستنی های دکوراسیون و چیدمان, دکوراسیون داخلی, فضای اداری

سبک های مختلف در طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس

سبک های مختلف در طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس

طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس باید به گونه ای باشد که توجه همه را به خود جلب کند. این اتاق یکی از مهم ترین بخش های هر اداره است و طراحی آن اهمیت زیادی دارد. اگر به طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس خود اهمیت می دهید، تا انتهای این مقاله از مجله ساویس همراه ما باشید.

چیدمان اتاق کنفرانس

چیدمان اتاق کنفرانس

نکات مهم در طراحی اتاق کنفرانس

یکی از مهم ترین نکات در طراحی اتاق کنفرانس، در نظر گرفتن ابعاد اتاق است. در یک فضای کوچک نمی توان چیدمانی با وسایل بزرگ و زیاد انجام داد؛ چون فضا شلوغ و غیر قابل استفاده می شود. به طور کلی طراحی این اتاق شامل اصول خاصی است. تجهیزاتی که در اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند، باید کیفیت بالایی داشته باشند. این تجهیزات شامل انواع مبلمان اداری مانند میز و صندلی کنفرانس می شوند.

چیدمان اتاق کنفرانس

بهتر است در چیدمان اتاق کنفرانس، از مبلمان سبک استفاده کنید. با استفاده از این مبلمان، فضای بیشتری برای رفت و آمد در اتاق خواهید داشت. یکی از بهترین چیدمان ها برای اتاق کنفرانس، چیدمان صندلی ها به صورت نیم دایره است. به این ترتیب همه شرکت کنندگان کنفرانس می توانند بدون هیچ مانعی اسلایدهای جلسه را ببینند.

استفاده از عایق صدا یکی دیگر از نکات مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون اداری است. با نصب کردن پنل های آکوستیک روی دیوارهای اتاق، می توانید سکوت را در اتاق کنفرانس برقرار کنید. با این روش علاوه بر حذف صداهای اضافه از بیرون اتاق، صدای درون اتاق هم بیرون نمی رود.

میز مناسب برای اتاق کنفرانس

میز کنفرانس یکی از تجهیزات مهم در طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس است. میزی که برای این اتاق انتخاب می شود، باید استاندارد و متناسب با تعداد افراد باشد. میز کنفرانس با توجه به نقشه و ابعاد اتاق می تواند بیضی، دایره یا مستطیل شکل باشد. میزهای کنفرانس در جنس های مختلفی مانند فلزی و چوبی ساخته می شوند. در هنگام خرید این میز باید به حجم و نوع کاربرد آن توجه کرد.

صندلی مناسب برای اتاق کنفرانس

چیدمان اتاق کنفرانس

بهترین صندلی برای طراحی اتاق کنفرانس، یک صندلی استاندارد با قابلیت تنظیم ارتفاع است. این صندلی کنفرانس باید طبق اصول ارگونومیک طراحی شده باشد به این ترتیب افراد از نشستن طولانی مدت روی صندلی خسته نمی شوند. با توجه به این که افراد در اتاق کنفرانس صندلی خود را زیاد جا به جا می کنند، این صندلی باید چرخ داشته باشد.

سبک های مختلف برای چیدمان اتاق کنفرانس

استفاده از لوستر مدرن در طراحی اتاق کنفرانس

سبک های چیدمان مختلفی برای طراحی دکوراسیون اداری وجود دارد. چیدمان مبلمان اداری نقش مهمی در طراحی اتاق دارد. اگر هنگام چیدمان وسایل به اصول چیدمان توجه نشود، ممکن است فضای اتاق کوچک تر از چیزی که هست، دیده شود. در ادامه چند چیدمان مختلف اتاق کنفرانس را معرفی می کنیم.

  • چیدمان به سبک سینما
  • چیدمان به سبک کلاس درس
  • چیدمان U شکل
  • چیدمان دایره و نیم دایره
  • چیدمان ضیافتی

سوالات متداول در مورد طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس

  1. بهترین نورپردازی برای اتاق کنفرانس چه نوری است؟

نورپردازی نقش مهمی در ظاهر و چیدمان اتاق کنفرانس دارد و بهتر است در نورپردازی این اتاق از نور طبیعی استفاده شود.

  1. در سبک U شکل، میز و صندلی چگونه چیده می شوند؟

در چیدمان اتاق کنفرانس به سبک U ، میز جلسات به شکل حروف انگلیسی U و صندلی ها در اطراف میز چیده می شوند.

جمع بندی

قبل از این که اتاق کنفرانس را طراحی کنید، بهتر است مشخص کنید چه جلسات و کنفرانس هایی قرار است در این اتاق برگزار شود. در حقیقت باید قبل از اقدام نهایی، طرح و نقشه چیدمان اتاق کنفرانس را بکشید.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع مبلمان و تجهیزات اداری اتاق کنفرانس، به فروشگاه ساویس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *