دریافت مشاوره رایگان
جهت دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان اطلاعات تماس خود رو ثبت نموده تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.
استاندارد طراحی فضای اداری از مهمترین عواملی است که بر جلب رضایت کارمندان و ارباب رجوع تأثیر میگذارد. وقتی درباره استاندارد طراحی دکوراسیون اداری صبحت میکنیم، منظورمان مواردی مانند نورپردازی، صداگذاری، دمای مناسب، فضای کاری مناسب و …است. در فرایند طراحی، باید به این نکات توجه شود. در اصل هدف طراح این است که فضای کاری برای کارکنان راحت و مناسب باشد و بتواند نیازهای آنها را پاسخگو باشد. برای دانستن مطالب بیشتر پیرامون این موضوع تا انتهای این مطلب همراه ساویس باشید.
استاندارد طراحی فضای اداری
طراحی دکوراسیون اداری( کنفرانس)
فهرست
Toggleاستاندارد طراحی فضای اداری
در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کردن اصول بهداشتی، ایمنی و محیط زیستی مسئله مهمی است. در همین راستا سازمان بین المللی یک سری ضوابطی را تعیین کرده است که مدیران اجرایی و طراحان موظف به رعایت آن ها هستند. طبق این استانداردها باید فضای آزاد اتاق های کارمندان به گونه ای طراحی شوند که رفت و آمد آنها به در محل اختصاصی شان به آسانی انجام گیرد و به خوبی بتوانند در اتاق حرکت کرده وکارهایشان را انجام دهند. همچنین باید تناسب میان تعداد کارمندان یک اتاق و اندازه اتاق به خوبی رعایت شده باشد. به صورت کلی به ازای هر نفر می بایست 11 متر مکعب فضای آزاد در نظر گرفته شود. توجه کنید که در این ابعاد مبلمان و سایر تجهیزات اداری نیز چیده می شود.
نکته مهم: طبق استاندارد طراحی فضای اداری (ایزو 6385) رعایت کردن اصول ارگونومی به بهبود موقعیت های کاری کمک زیادی می کند و همچنین افزایش رضایت کارمندان را منجر میشود.
زمانی که می خواهید اقدام به راه اندازی شرکت کنید، ابتدا هدف خود را از تاسیس مجموعه شناسایی کنید و استاندارد طراحی فضای اداری خود را با مطابق با هدف کارمندان پیش ببرید. در صورتی که کارمندان شما مجبور هستند که تا ساعتهای طولانی با کامپیوتر سرو کار داشته باشند، بهتر است که فضای کاری را نیز بر اساس نیاز کارمندان بیشتر روی کامپیوتر است، باید فضای کاری مناسب برای کار با کامپیوتر نظر گرفته شود.
نکات دیگری را که باید در زمان طراحی دکوراسیون اداری در نظر بگیرید عبارتنداز:
استاندارد طرحی دکوراسیون اداری
در نظر داشتن استاندارد طراحی فضای اداری برای پیش بردن اهداف سازمان ها و ارگان های مختلف مهم است. در این استانداردها تامین نیازهای اساسی کارکنان شرکت در اولویت قرار دارد. کارمندان باید بتوانند از فضای آزاد کافی برخوردار باشند و در یک محیط آرام با تهویه مناسب فعالیت های روزانه خود را انجام دهند. دانستیم که مبلمان اداری نیز باید از آخرین استانداردهای دنیا مانند تنظیم ارتفاع، تنظیم پشتی، ضد تعریق و راحتی برخوردار باشند به اصطلاح ارگونومیک باشند. جهت خرید انواع تجهیزات اداری به فروشگاه ساویس مراجعه کنید و پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما خرید خود را نهایی کنید.
استاندارد ایزو مجموعه ای از قوانین و الزاماتی است که برای بهبود عملکرد و کاهش هزینهها در سازمانها تعیین شده است.
داشتن فضای اداری مطابق با استانداردهای بین المللی به کاهش هزینه ها، حفظ سلامت و ایمنی کارکنان، جذب و نگهداری کارکنان، افزایش رضایتمندی کارکنان و کاهش آلودگی و تلفات محیط زیستی کمک می کند.
حساب کاربری ندارید؟
ایجاد یک حساب کاربریجهت دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان اطلاعات تماس خود رو ثبت نموده تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.