دکوراسیون داخلی, فضای اداری

استاندارد طراحی فضای اداری را بشناسیم

استاندارد طراحی فضای اداری را بشناسیم

استاندارد طراحی فضای اداری از مهمترین عواملی است که بر جلب رضایت کارمندان و ارباب رجوع تأثیر می‌گذارد. وقتی درباره استاندارد طراحی دکوراسیون اداری صبحت میکنیم، منظورمان مواردی مانند نورپردازی، صداگذاری، دمای مناسب، فضای کاری مناسب و …است. در فرایند طراحی، باید به این نکات توجه شود. در اصل هدف طراح این است که فضای کاری برای کارکنان راحت و مناسب باشد و بتواند نیازهای آنها را پاسخگو باشد. برای دانستن مطالب بیشتر پیرامون این موضوع تا انتهای این مطلب همراه ساویس باشید.

استاندارد طراحی فضای اداری

استاندارد طراحی فضای اداری

طراحی دکوراسیون اداری( کنفرانس)

ضوابط و استاندارد طراحی دکوراسیون اداری بر اساس ایزو

استاندارد طراحی فضای اداری

استاندارد طراحی فضای اداری

در طراحی دکوراسیون اداری رعایت کردن اصول بهداشتی،‌ ایمنی و محیط زیستی مسئله مهمی است. در همین راستا سازمان بین المللی یک سری ضوابطی را تعیین کرده است که مدیران اجرایی و طراحان موظف به رعایت آن ها هستند. طبق این استانداردها باید فضای آزاد اتاق های کارمندان به گونه ای طراحی شوند که رفت و آمد آنها به در محل اختصاصی شان به آسانی انجام گیرد و به خوبی بتوانند در اتاق حرکت کرده وکارهایشان را انجام دهند. همچنین باید تناسب میان تعداد کارمندان یک اتاق و اندازه اتاق به خوبی رعایت شده باشد. به صورت کلی به ازای هر نفر می بایست 11 متر مکعب فضای آزاد در نظر گرفته شود. توجه کنید که در این ابعاد مبلمان و سایر تجهیزات اداری نیز چیده می شود.

نکته مهم: طبق استاندارد طراحی فضای اداری (ایزو 6385) رعایت کردن اصول ارگونومی به بهبود موقعیت های کاری کمک زیادی می کند و همچنین افزایش رضایت کارمندان را منجر میشود.

مهم ترین استانداردهای فضای اداری کدامند؟

زمانی که می خواهید اقدام به راه اندازی شرکت کنید،‌ ابتدا هدف خود را از تاسیس مجموعه شناسایی کنید و استاندارد طراحی فضای اداری خود را با مطابق با هدف کارمندان پیش ببرید. در صورتی که کارمندان شما مجبور هستند که تا ساعتهای طولانی با کامپیوتر سرو کار داشته باشند، ‌بهتر است که فضای کاری را نیز بر اساس نیاز کارمندان بیشتر روی کامپیوتر است، باید فضای کاری مناسب برای کار با کامپیوتر نظر گرفته شود.

نکات دیگری را که باید در زمان طراحی دکوراسیون اداری در نظر بگیرید عبارتنداز:‌

  • نورپردازی: در زمان طراحی دکوراسیون اداری از توجه به نورپردازی مناسب غافل نشوید. نورپردازی استاندارد باعث می‌شود که کارکنان در فضای کاری خود راحت‌تر کار کنند و از خستگی چشم جلوگیری شود.
  • صداگذاری: صداگذاری استاندارد به افزایش تمرکز کارمندان کمک میکند و از تأثیرات نویزهای مزاحم نیز پیشگیری می کند. پیشنهاد می کنیم که پارتیشن و درب های اداری را مجهز به فناوری آکوستیک انتخاب کنید.
  • دمای مناسب: کارمندان زمانی که بتوانند در دمایی ایده آل وظایف خود را انجام دهند،‌ طبیعتا رضایت بیشتری در هنگام کار تجربه خواهند کرد. این استاندارد طراحی فضای اداری بر کیفیت کاری کارکنان تاثیر می گذارد. در همین راستا میتوانید فضای اداره را به وسایل تهویه مجهز کنید.
  • میز و صندلی استاندارد: از آنجایی کارمندان در فضای اداره بیشتر اوقات خودشان را روی صندلی می گذارنند، بهتر است که از میز اداری و صندلی اداری ارگونومیک جهت چیدمان دکوراسیون اداره استفاد کنید.
استاندارد طرحی دکوراسیون اداری

استاندارد طرحی دکوراسیون اداری

سخن پایانی

در نظر داشتن استاندارد طراحی فضای اداری برای پیش بردن اهداف سازمان ها و ارگان های مختلف مهم است. در این استانداردها تامین نیازهای اساسی کارکنان شرکت در اولویت قرار دارد. کارمندان باید بتوانند از فضای آزاد کافی برخوردار باشند و در یک محیط آرام با تهویه مناسب فعالیت های روزانه خود را انجام دهند. دانستیم که مبلمان اداری نیز باید از آخرین استانداردهای دنیا مانند تنظیم ارتفاع، تنظیم پشتی،‌ ضد تعریق و راحتی برخوردار باشند به اصطلاح ارگونومیک باشند. جهت خرید انواع تجهیزات اداری به فروشگاه ساویس مراجعه کنید و پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما خرید خود را نهایی کنید.

سوالات متداول استاندارد طراحی فضای اداری

استاندارد ایزو چیست؟

استاندارد ایزو مجموعه ای از قوانین و الزاماتی است که برای بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها در سازمان‌ها تعیین شده است.

مزایای در نظر گرفتن استانداردها در زمان طراحی فضای اداری چیست

داشتن فضای اداری مطابق با استانداردهای بین المللی به کاهش هزینه ‌ها، حفظ سلامت و ایمنی کارکنان، جذب و نگهداری کارکنان، افزایش رضایتمندی کارکنان و کاهش آلودگی و تلفات محیط زیستی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *