دکوراسیون داخلی, مبلمان اداری

چرا نورپردازی اتاق مدیریت اهمیت زیادی دارد؟

چرا نورپردازی اتاق مدیریت اهمیت زیادی دارد

نورپردازی اتاق مدیریت یکی از اصول مهم در طراحی فضای مدیریتی به شمار می آید. اتاق مدیریت یکی از بخش های مهم اداره است. معمولا زیبایی و ظرافت دکوراسیون موجود در اتاق باید نسبت به سایر بخش های اداره بیشتر باشد. نورپردازی اتاق کار باید بسیار ملایم باشد به عبارتی نور خیلی زیاد یا خیلی کم میتواند سبب لطمه زدن به بازده کاری مدیر و کارمندان گردد. با توجه به اهمیت این موضوع امروز در مجله ساویس قصد داریم تا بیشتر درباره نورپردازی اتاق مدیریت صحبت کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با مبلمان اداری لوکس + 4 نکته مهم در خرید مبلمان اداری

نورپردازی اتاق مدیریت

نورپردازی اتاق مدیریت

چرا نورپردازی اتاق مدیریت مهم است؟

نورپردازی اتاق مدیریت از آن جهت مهم است که علاوه بر زیباتر نشان دادن فضا به افزایش انرژی افراد هم کمک زیادی می کند. از همین رو طراحان از سبک های متنوعی جهت تزریق نور مناسب در فضای داخلی استفاده می کنند. دقت کنید که هدف اصلی نورپردازی درخشان سازی فضا نمی باشد؛ بلکه هدف اصلی به کارگیری نورهای طبیعی بدون مصرف بی رویه انرژی است. نور مصنوعی و افراطی لطمه زیادی به بینایی کارمندان می زند و در نتیجه بازده کاری آنها به شدت کاهش می یابد.

خواندن این مطلب به شما پیشنهاد میشود:

نظافت و تمیز کردن چرخ صندلی اداری

انواع سبک ها در نورپردازی اتاق مدیریت

زمانی که درباره نورپردازی اتاق مدیریت صحبت می کنیم منظورمان سبک های متنوعی است که به پخش شدن نور در این فضا کمک می کند. برای مثال شما میتوانید از لوستر آویز، چراغ ها و لوستر دیواری و  دیوارکوب برای تراکم سازی نور بهره مند شوید. شما میتوانید این ابزار را در سبک های مدرن و سلطنتی با توجه به دکوراسیون موجود در اداره انتخاب کنید. همچنین  نوع رنگ بندی مبلمان اداری،  صندلی اداری و میز ادارای نیز میتوانند در انعکاس ملایم نور مصنوعی یا طبیعی موجود در اتاق کمک کنند. معمولا مبلمان اداری با رنگ های روشن قابلیت انعکاس نور بیشتری را نسبت به رنگ های تیره تر دارند.  همچنین پنجره های نور گیر نیز در میزان نورپردازی اتاق مدیریت نقش کلیدی را ایفا می کنند. پنجره ها نور طبیعی را به اتاق مدیریت هدایت می کنند.

خواندن این مطلب نیز به شما پیشنهاد میشود:

برندهای معتبر مبلمان اداری ایران 1401

ویژگی های لامپ مناسب برای اتاق مدیریت

بعد از اینکه لوستر یا چراغ هایی را برای نورپردازی اتاق مدیریت خود انتخاب کردید بهتر است که درباره نوع لامپ این ابزارها نیز حساسیت زیادی به خرج دهید. در این بخش بیشتر می خواهیم به ويژگی لامپ های اتاق مدیریت اشاره کنیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • لامپ های ال ای دی مناسب ترین گزینه برای نورپردازی اتاق مدیریت می باشند.
  • لامپی که استفاده می کنید باید مناسب و استاندارد باشد.
  • میزان انرژی که مصرف می کند، کم باشد.
  • از ماندگاری بالایی برخوردار باشد.
  • برای افرادی که دچار میگرن هستند، ایده آل باشد.
  • در نورپردازی اتاق مدیریت، لامپ می بایست اشعه مادون قرمز را منتشر نسازد.
اهمیت نورپردازی اتاق مدیریت

اهمیت نورپردازی اتاق مدیریت

کلام آخر

در این نوشتار سعی کردیم تا به اهمیت نورپردازی در اتاق مدیریت اشاره کنیم. در حالت کلی برای اینکه بتوانید از نور ایده آلی در فضای اداری بهره مند شوید، می بایست از لوسترها، چراغ ها، دیوار کوب و پنجره های مناسبی استفاده کنید. همچنین شما میتوانید برای تکمیل اجزای دکوراسیون اداره خود از انواع محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی ساویس همچون انواع مبلمان اداری بهره مند شوید. در صورت داشتن هر گونه سوال درباره نحوه نورپردازی در اتاق مدیریت میتوانید در بخش دیدگاه و در پایین همین  مقاله با ما در ساویس تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

حراج مبلمان اداری 1401

مطلب مرتبط  تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف در دکوراسیون اداری

 

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *