تابستان

گیاهان آپارتمانی تابستانی

بگونیا
بگونیا

بگونیا

بگونیا گیاهی گلدار و زیباست که در طول سال چند مرحله رشد دارد و از اواخر بهار غنچه هایش شکفته می شوند و اگر خوب از آن مراقبت شود تا نیمه پاییز گل خواهد داشت. گل های بگونیا قرمز، صورتی و نارنجی هستند. این گیاه به نور زیاد و غیرمستقیم احتیاج دارد و اگر می‌خواهید عمر گل‌ها بیشتر باشد باید حواستان به تغذیه گیاه باشد. یعنی در زمان گل دهی حداقل دوبار در ماه به آن کود دهید؛ البته با دوز کم. بگونیا به تعویض گلدان، ماندن غبار و همچنین قطرات آب روی برگ هایش حساس است و در صورت بروز این اتفاقات ممکن است گل هایش بریزد و کپک بزند.

بنفشه افریقایی

بنفشه افریقایی

بنفشه افریقایی

بنفشه افریقایی اگر به خوبی مراقبت شود گل هایش در تمام سال شکوفا خواهند بود. این گیاه به نور زیاد و غیرمستقیم احتیاج دارد و حتی می توانید از نور مهتابی به عنوان روشنایی آن استفاده کنید. شیوه آبیاری بنفشه افریقایی زیرگلدانی است و آب نباید با برگهای آن تماس پیدا کند. هر دو هفته یک بار بنفشه های افریقایی را با فسفر تغذیه کنید. گلدان پلاستیکی برای بنفشه افریقایی مناسب تر است و بد نیست که هر صبح کمی به آن هوای تازه بخورد.

پیچان بَر

پیچان بَر

پیچان بَر

گل های پیچان بر که از اوایل تابستان می شکفتند، پنج پر و ترومپتی شکل و زیبا هستند و به راحتی می توانند نقطه کانونی اتاق نشیمن باشند. پیچان بر به خاک همیشه مربوط و ابیاری مداوم و مناسب آن هم با آب گرم نیاز دارد. گلهای پیچان بر سفید، قرمز، بنفش و آبی هستند و برگهایش به مانند بنفشه افریقایی به ماندن آب رویشان حساسند. ماهی یک بار کوددهی و سالی یک بار تعویض گلدان از دیگر نکاتی است که در مورد پیچانبر باید رعایت کنید.

فیکوس

فیکوس

فیکوس

فیکوس گیاه مقاومی است و در همه طول سال می توانید از آن نگه داری کنید اما تابستان ها برایش بهترین فصل است چرا که نه سایه را دوست دارد و نه هوای سرد. برگ های سبز چرمین و براق فیکوس در اثر سرما به زردی متمایل می شوند. البته باید حواستان باشد نور شدید هم سبزی این برگ ها را کم می کند. ترکیبی از پیت ماس و خاک برگ و خاک معمولی بهترین خاک برای فیکوس هستند. اسپری کردن فیکوس در تابستان برایش خوب است البته نه در مقابل نور طبیعی. فیکوس رطوبت همیشگی را ترجیح می دهد و اگر دیدید برگهایش از تشنگی لوله شده آن را به یک تشت آب برسانید و بگذارید یک ربع آنجا بماند.

بابا آدم

بابا آدم

بابا آدم

بابا آدم گیاه دیگری است به دلیل اصالت استوایی اش تابستان ها برایش بهترین فصل است. بابا آدم در بهار و تابستان بیدار است و نیازمند خاک غنی زهکشی شده. این گیاه که اسم علمی اش آلوکازیا است به دمایی بین 15 تا 30 درجه سانتی گراد احتیج دارد و در هوای سردتر خواهد مرد. اگر بابا آدم خریدید غبارپاشی هفتگی را فراموش نکنید.