تابستان

معرفی تئاترهای روی صحنه در تابستان 98

نمایش پستچی
نمایش پستچی

نمایش پستچی، پابلو نرودا

یک تئاتر کلاسیک و کمی عاشقانه و شاعرانه البته نه به معنای رایج عشق. اگر علاقه مند به ادبیات باشید و البته دوستدار تجلی مفاهیم آزادیخواهانه در اشعارِ شاعری چون نرودا این تئاتر را هم احتمالا دوست خواهید داشت. اگر به تماشای این نمایش بنشینید از بازی های روان و مسلط بازیگران با تجربه اش هم لذت می برید. حضور بازیگران نام آشنا روی صحنه تئاتر یکیاز دلایلی است که این روزها پای گروه گسترده تری از مخاطبان همیشگی و حرفه ای تئاتر را به سالن های نمایش باز کرده است. بنابراین اگر چندان تئاتربین نیستید تماشای بازی رویا تیموریان و اشکان خطیبی روی صحنه می تواند برای تان انگیزه ای باشد که به دیدن پستچی، پابلو نرودا بروید. البته که نقطه قوت کار در این است که باوجود چهره بودن بازیگران، همگی بیش از هر چیز تئاتری هستند.

نمایشنامه پستچی را نویسنده شیلیایی «آنتونیو اسکارمتا» نوشته است و علیرضا کوشک جلالی کارگردان مطرح تئاتر که این کار را روی صحنه برده مترجم آن نیز بوده.

زمان و مکان: ۰۴ مرداد تا ۰۶ شهریور – ساعت 21، سالن استادناظرزاده کرمانی – تماشاخانه ایرانشهر

نمایش مرغ دریایی من

نمایش مرغ دریایی من

نمایش مرغ دریایی من

کیومرث مرادی از تحصیل کرده های تئاتر ایران است، حرفه ای و گزیده کار. نمایش جدیدش هم که کار پربازیگری است، اثری است کلاسیک و البته اقتباس آزاد خود مرادی‌ از «مرغ دریایی چخوف»، با بازی هایی قابل قبول و معمول. مرغ دریایی چخوف روایتگر چرخه ای از روابط بین فردی و چالش های درونی نویسنده ای جوان است که وقوع حوادث یکسان در زندگی شخصیت های متفاوت این چرخه را به تکرار می اندازد. شبنم مقدمی، امیرحسین فتحی، زهرا بهروزمنش از بازیگران این کار هستند.

زمان و مکان: 1 تا 20 مرداد-ساعت 21، سالن استاد سمندریان – تماشاخانه ایرانشهر

رویای یک شب نیمه تابستان

رویای یک شب نیمه تابستان

رویای یک شب نیمه تابستان

مصطفی کوشکی اثری از شکسپیر را با سه گروه بازیگری متفاوت در دوسانس به روی صحنه برده که میزانسن و طراحی صحنه آن بیش از هر چیز نظر علاقه مندان به تئاتر را به خود جلب کرده است. یک کار کمدی و البته با کمی زیاده روی در شوخی های عامه پسند. این نمایش اولین بار سال 95 اجرا شد و با وجود مصدومیت هایی که برای بازیگرانش روی داد، به گیشه موفقی دست پیدا کرد.

زمان و مکان: ۳۱ تیر تا ۳۱ مرداد – ۲۰:۰۰ و ۲۲:۰۰، تئاتر مستقل تهران

فرشته تاریخ

فرشته تاریخ

فرشته تاریخ

محمد رضائی راد به آلمان هیتلری رفته و روایتگر زندگی والتر بنیامین اندیشمند معاصر یهودی آلمانی شده است. والتر بنیامین از نظریه پردازان و اندیشمند برجسته مکتب انتقادی فرانفکورت بود. البته روایت رضائی نه چندان مستند که برداشتی آزاد است از آنچه بر بنیامین پس از دستگیری هنگام فرار از دست نازی ها می گذرد. از این جهت می توان گفت والتر بنیامین نمادی از روشنفکری در اسارت جهل و تعصب است. نکته قابل توجه اینکه مدت زمان اجرای این نمایش 180 دقیقه است و میلاد رحیمی، رضا بهبودی و باران کوثری از بازیگران آن.

زمان و مکان: ۱ مرداد تا 18 مرداد-19:3، تالار چهارسو – تئاترشهر

پپ

پپ

پپ

پپ کاری تجربی است با اجرایی نه چندان خارق العاده اما ایده ای خلاقانه. «یک پدر و پسر واقعی میخواهند باهم صحبت کنند.» این خلاصه نمایشی است که اسماعیل کمالی دهقان با بازی صدرالله آقاخانی و سعید آقاخانی روی صحنه سالن اصلی تالار مولوی دانشگاه تهران برده است. نمایشی که یا با شخصیت های آن همذات پنداری می کنید و بسیار دوستش خواهید داشت یا برایتان بی معنا می نمایاند. اگر به دنبال تجربه های جدید در تماشای تئاتر هستید این کار را از دست ندهید.

زمان و مکان: 16 تیر تا 10 مرداد – 18:45، سالن اصلی – تالار مولوی

اوستاد نوروز پینه دوز

اوستاد نوروز پینه دوز

اوستاد نوروز پینه دوز

اگر علاقه مند به نمایش های ایرانی هستید «اوستاد نوروز پینه دوز» در بین کارهای فعلی انتخاب خوبی برایتان است. احمد کمال الوزرا محمودی نمایشنامه اوستاد نوروز پینه دوز را یک قرن پیش به نگارش درآورده و حالا رحمت امینی این کمدی اجتماعی ایرانی را به روی صحنه برده است.

زمان و مکان: 9 تیر تا 18 مرداد-ساعت 20:30، تالار قشقایی – تئاتر شهر