راهنمای خرید

کنسول و انواع آن

کنسول ها میزهایی هستند که چند سالی است در خانه ها جای خود را باز کرده اند و علاوه بر اینکه یک عنصر تزیینی هستند گاهی اوقات جای بوفه های قدیمی را نیز پر می کنند. این قضیه بیشتر به دلیل کاهش متراژ خانه ها در طول زمان بوده است.

کنسول

کنسول چوبی

به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شود. اصولا نوع کلاسیک آن پرنقش و نگارتر از کنسول مدرن است و برای فضاهایی با سبک کلاسیک طراحی شده و مدل مدرن آن ظاهری ساده و مینیمال دارد که برای خانه های کوچک امروزی مناسب است و باب طبع مینیمال پسندها. در ضمن باید دقت داشته باشید که سبک معماری و دکوراسیون منزل نیز در انتخاب میز کنسول برای آن نقش مهمی برعهده دارد و سبک و طرح آن باید با سبک کلی خانه و مبلمان دیگر هماهنگی داشته باشد.

کنسول

بهترین آن کدام است؟

مهمترین مسئله ای که می تواند یک کنسول را تبدیل به بهترین آن کند کیفیت مواد مصرف شده در آن و فضای اشغالی توسط آن است که به خصوص در خانه های آپارتمانی و کوچک امروزی اهمیت بالایی دارد. از طرف دیگر همانطور که نباید فضای زیادی اشغال کند باید فضای ذخیره سازی قابل ملاحظه ای نیز در اختیار افراد قرار دهد. نکته مهمی که در خرید این محصول بسیار اهمیت دارد این است که خریدار نباید تنها به ظاهر شیک آن نگاه کند و فریب لوکس بودنش را بخورد بلکه باید به این نکته دقت داشته باشد که یک محصول زمانی لوکس و شیک به نظر می رسد که با محیط اطراف و دیگر مبلمان منزل هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

کنسول

کنسول اسپرت

این نوع از کنسول بیشتر برای خانه هایی با سبک چیدمان مدرن مناسب است اگر خانه ای مدرن و یا مینیمال دارید شک نکنید که بهترین کنسول برای خانه شما نوع اسپرت آن است ولی اگر سبک مورد علاقه شما مانند اکثر افراد کلاسیک است هیچوقت و به هیچ وجه سراغ کنسول اسپرت نروید و به دنبال کنسولی از جنس چوب که روی آن با ظرافت تمام منبت کاری شده است باشید.

آیینه و کنسول

معمولا آیینه ها جزء جدایی ناپذیر کنسول ها به ویژه نوع اسپرت آن هستند که با کوچک شدن فضای زندگی افراد روز به روز بیشتر جای خود را در دکوراسیون منازل باز کردند. با قرار دادن یک آیینه بر روی کنسول می توان خانه را بزرگتر جلوه داد چرا که آیینه مانند پنجره عمل کرده و نور را منعکس می کند. اکثر افراد کنسول های همراه با آیینه را در ورودی خانه قرار می دهند که هم جایی باشد برای ایستادن و آماده شدن در زمان خارج شدن از منزل و هم فضایی دلنشین برای خوشامدگویی به مهمانان. البته که قرار گرفتن آیینه در مقابل در ورودی به بزرگتر نشان دادن راهروی ورودی کمک می کند و در صورت  باریکی این فضا با ایجاد خطای دید باعث می شود کمی از حالت تنگی آن بکاهد و خیلی توی ذوق افراد تازه وارد به خانه نخورد.