دانش، هنر صنعت, مبلمان اداری

چگونه پایه صندلی اداری را جدا کنیم | جدا کردن پایه صندلی اداری در 5 مرحله

جدا کردن پایه صندلی اداری

برای تعمیر صندلی چرخدار ابتدا باید نحوه جدا کردن پایه صندلی اداری را بدانید. صندلی های اداری چرخدار از محصولات مبلمان اداری پرطرفداری هستند که نقش زیادی در بهبود راندمان کاری کارمندان دارند. این صندلی ها با زاویه گردش 360 درجه ای،‌ امکان تحرک و درنتیجه افزایش سرعت در زمان کار را به افراد می دهند. اما ممکن است که با گذشت زمان پایه این صندلی ها دچار شکستگی یا در رفتگی شوند و مانند گذشته کارایی نداشته باشند.

اینجاست که باید به یک مرکز تعمیر صندلی اداری مطمئن مراجعه کنید و تعمیر صندلی چرخدار خود را به دست افراد ماهر بسپارید. با این حال برخی از افراد علاقه مند به تعمیر این نوع صندلی ها در خانه هستند و به دنبال بهترین راه برای جدا کردن پایه صندلی و تعویض آن می باشند. پس با توجه به اهمیت این موضوع امروز در مجله ساویس قصد داریم تا بیشتر درباره نحوه جدا کردن پایه صندلی اداری صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

جدا کردن پایه صندلی اداری

جدا کردن پایه صندلی اداری

اهمیت تعمیر پایه صندلی جک دار چیست؟

چرا بعد از مشاهده خرابی پایه صندلی باید اقدام به جدا کردن پایه صندلی و درنهایت تعمیر آن کنیم؟ باید بگوییم که پایه های صندلی اداری نقش زیادی در ساختار صندلی ها دارند و چه بسا که بخش اعظمی از سلامت بدنی کارمندان را تامین می کنند. در اصل زمانی که پایه دچار آسیب میگردد،‌ صندلی نیز از حالت ارگونومیک خود خارج می شود و منجر به افزایش درد و فشار در ستون فقرات افراد می شود. بی اهمیتی به این موضوع با گذشت زمان منجر به بروز آسیب های جدی در سیستم بدنی افراد در زمان کار می گردد.

جنس پایه صندلی اداری چیست؟

اولین سوالی که باید در زمان جدا کردن پایه صندلی از خودتان بپرسید این است که جنس پایه صندلی اداری چیست؟ به صورت کلی پایه های این صندلی از جنس فلزی و پلاستیکی است. پایه های پلاستیکی در سایز های متنوع کوچک،‌ بزرگ و متوسط قرار دارند و نسبت به نوع فلزی از مقاومت کمتری برخوردار هستند. پایه های فلزی نیز در سایزهای متفاوتی تولید می شوند و جنس آنها اغلب از آلومینیوم مرغوب می باشد. این پایه ها در رنگ های متنوع و در دو نوع آج‌دار و بدون آج وارد بازار می‌شوند. معمولا پایه های کوچک برای صندلی های کامپیوتر یا صندلی های اداری کوچک به کار می رود و پایه های بزرگ نیز برای صندلی های مهمی مانند مدیریتی یا کنفرانس استفاده می شود.

جدا کردن پایه صندلی اداری

جدا کردن پایه صندلی اداری

آموزش جدا کردن پایه صندلی اداری

قبل از اینکه بخواهیم مراحل جدا کردن پایه صندلی را توضیح دهیم، ذکر این نکته خالی از لطف نیست. از شایع ترین مشکلات پایه صندلی اداری، لق شدن آنهاست. در برخی اوقات ممکن است تنها با شستشو یا روغن کاری کردن پایه های صندلی بتوانید آنها را در مکان خودشان فیکس کنید و از لق شدن آنها جلوگیری کنید. این موضوع به علت شل شدن چرخ ها اتفاق می‌افتد که لزوما نیازی به جدا کردن پایه ها ندارید. اما در صورتی که پایه صندلی اداری دچار آسیب جدی شده است،‌ ناگزیر به جدا کردن پایه صندلی هستید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا از دستکش جهت پیشگیری از هر گونه آسیب در زمان کار استفاده کنید. صندلی اداری را از تمام جوانب بررسی کنید. برای مثال به جنس پایه ها توجه کنید.
  • صندلی را به کمک فرد دیگری برگردانید و از او بخواهید که آن را ثابت نگه دارد. چرا که تکان خوردن صندلی در زمان جدا کردن پایه منجر به شکستگی بیشتر و بروز آسیب جدی به صندلی می شود.
  • در این مرحله میتوانید جدا کردن پایه صندلی را انجام دهید. دقت کنید از ضربه های محکم و ناشیانه را برای جدا کردن پایه ها به کار نبرید؛ زیرا این کار سبب می شود که سطح مقطع و جک دچار آسیب شوند و در نهایت پایه پنج پر نیز از بین بروند. مقصود از پنج پر،‌ همان پایه ای است که در پایین هر کدام از پره ها به یک عدد چرخ وصل شده است.
  • با باز کردن پیچ ها میتوانید دستگیره ها را جدا کنید. (برخی از آنها دارای اتصالات دائمی هستند).
  • پایه سیلندر و هیدرولیک را بردارید و اندکی فشار دهید تا از جای خودش جدا شود. در این مرحله میتوانید تمامی پیچ یا مهره ای که در صندلی باقی مانده است را باز کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *