پارتیشن اداری

پارتیشن دوجداره اداری چیست؟

پارتیشن اداری دوجداره

در سال های اخیر با توجه به افزایش استفاده از پارتیشن ها در محیط های کاری، طراحی آن ها نیز دستخوش تغییرات گسترده ای شده است. همان طور که می دانید پارتیشن اداری در انواع و اقسام مختلف به بازار عرضه می شود که یکی از پرکاربردترین آن ها پارتیشن های دوجداره هستند.

پارتیشن ها اصولا برای جداسازی فضا های مختلف در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین هدف از تولید پارتیشن دوجداره را هم می توان همین موضوع بیان کرد. با این تفاوت که این نوع پارتیشن ها مزایای دیگری نسبت به پارتیشن های معمولی دارند. در گذشته برای طراحی این نوع پارتیشن ها بیشتر از ام دی اف استفاده می شد. اما به مرور زمان شیشه های دوجداره جایگزین ام دی اف شد.

استفاده از شیشه های دوجداره در طراحی پارتیشن اداری دوجداره باعث بهبود ایستایی ظاهری، آکوستیک بودن و عایق بودن پارتیشن ها شده است. پارتیشن های اداری دوجداره از این جهت که از مزاحمت های شنیداری جلوگیری می کنند، می توانند بهترین گزینه برای جداسازی فضا ها در اداره ها و سازمان های اداری پر رفت و آمد باشند. این نوع پارتیشن ها در اندازه ها و ابعاد مختلف در بازار موجود می باشند که متناسب با شرایط فضا می توان از هر یک از آن ها استفاده کرد.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری دوجداره

معمولا یکی از سوالاتی که در رابطه با پارتیشن اداری دوجداره برای افراد به وجود می آید این است که چرا استفاده از آن در محیط های کاری به صورت چشمگیری در حال افزایش است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: مزایای این نوع پارتیشن ها نسبت به پارتیشن های دیگر علت اصلی در افزایش استفاده از آن می باشد. از همین رو در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای این نوع پارتیشن ها اشاره خواهیم کرد.

مطلب مرتبط  کاوش در دنیای مبلمان اداری آکوستیک

1_ عایق صدا: این نوع پارتیشن ها عایق صدا بوده و می توانند در کنترل سر و صدای محیط های کاری بسیار موثر باشند. همین موضوع می تواند تمرکز کارکنان را افزایش داده و از این طریق باعث افزایش راندمان کاری کارکنان شود.

2_ جلوگیری از اتلاف انرژی: موضوع مصرف انرژی در سازمان ها و اداره ها یکی از موضوعات و چالش های مهم برای مدیران در سال های اخیر بوده است. از همین رو استفاده از ابزار هایی که بتوانند در کنترل مصرف انرژی تاثیرگذار باشند، از اهمیت بالایی برخوردار اند. یکی از این ابزار ها پارتیشن اداری دوجداره می باشد. با توجه به این که این نوع پارتیشن ها عایق حرارتی می باشند، از ورود هوای سرد و خروج هوای گرم جلوگیری کرده و دمای محیط را تنظیم می کنند.

3_ دارای مسیر کابل: در طراحی پارتیشن های اداری دوجداره مسیری برای عبور کابل های برق و یا تلفن در نظر گرفته شده است و به همین دلیل استفاده از این نوع پارتیشن ها در محیط های کاری که نیاز به عبور تعداد بالایی از سیم و کابل می باشد، می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

4_ انعطاف پذیری بالا: پارتیشن اداری دوجداره انعطاف بالایی داشته و ضخامت شیشه آن بین 4 تا 16 میلی متر متغیر می باشد. علاوه بر این امکان نصب پرده، سند بلاست و یا آرم شرکت بر روی این نوع پارتیشن ها وجود دارد.

انواع پارتیشن دوجداره

همان طور که گفته شد پارتیشن اداری دوجداره در دو نوع شیشه ای و ام دی اف در بازار موجود می باشد که هر یک ویژگی های های مربوط به خود را دارند. برای این که بتوانید انتخابی درست و مناسب داشته باشید، لازم است با ویژگی ها و کاربرد های هر یک از این موارد آشنایی داشته باشید. از همین رو در ادامه به معرفی بیشتر هر دو مورد خواهیم پرداخت.

مطلب مرتبط  5 نکته طلایی برای ایجاد دکوراسیون اداری لاکچری

پارتیشن اداری دوجداره ام دی اف

برای ساخت این نوع پارتیشن ها از پانل های ام دی اف استفاده می شود و معمولا از آن به عنوان فضاسازی دفتر کار استفاده می کنند. در واقع در طراحی این نوع پارتیشن ها یک قسمت به عنوان پانل و یک قسمت برای قاب شیشه در نظر گرفته شده است.

ضخامت ام دی اف به کار برده شده در پارتیشن دوجداره ام دی اف 16 میلی متر بوده که آن را با روکشی ملامینه پوشش می دهند. برای قسمت هایی که از شیشه استفاده می شود معمولا شیشه هایی با ضخامت 4 یا 6 میلی متر استفاده می کنند که البته این ضخامت ها متناسب با سفارش مشتری قابل تغییر می باشند.

پارتیشن اداری دوجداره شیشه ای

در طراحی این نوع پارتیشن اداری از آلیاژ استیل پروفیل و آلومینیوم استفاده شده است. علاوه بر این، برای این نوع پارتیشن ها از دو لایه شیشه استفاده شده است که لایه میانی آن با گاز آرگون پر شده است. از این نوع پارتیشن ها برای جداسازی قسمت ورودی ساختمان و یا تفکیک راهرو منتهی به اتاق ها از بخش های دیگر استفاده می شود. استفاده از پارتیشن های شیشه ای برای پنهان کردن فضا های پرت می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

قیمت پارتیشن اداری دوجداره

حتما می دانید که یکی از موضوعات مهم در هر نوع خریدی قیمت محصول مورد نظر می باشد. در رابطه با خرید پارتیشن اداری دوجداره هم این موضوع صدق می کند و قیمت آن می تواند یکی از المان های مهم در انتخاب باشد. طبیعی است که قیمت این نوع پارتیشن ها نسبت به پارتیشن های معمولی بالاتر باشد. اما این موضوع در برابر مزایا و ویژگی های آن قابل چشم پوشی می باشد. برای مثال صرفه جویی که در هزینه های مربوط به انرژی می شود می تواند قیمت بالای آن را جبران نماید.

مطلب مرتبط  مزایای پارتیشن اداری شیشه ای در طراحی دکوراسیون اداری

در رابطه با قیمت پارتیشن اداری دوجداره هم باید گفت که المان های مختلفی در تعیین قیمت تاثیرگذار می باشند. برای مثال انتخاب نوع شیشه ای یا ام دی اف بودن آن می تواند در تعیین قیمت تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، ضخامت پانل و شیشه ی به کار برده شده در این نوع پارتیشن ها می تواند یکی از عوامل مهم دیگر در تعیین قیمت ها باشد. همچنین، لازم است برای تعیین دقیق قیمت اندازه و ابعاد پارتیشن نیز مورد بررسی قرار گیرد تا قیمت دقیق آن برآورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *