پارتیشن اداری

طول عمر پارتیشن شیشه ای بیشتر است یا پارتیشن چوبی؟

پارتیشن اداری چیست؟

پیش از آن که بخواهیم طول عمر پارتیشن شیشه ای و پارتیشن چوبی را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم، لازم است ابتدا پارتیشن اداری را شرح داده و انواع آن را معرفی نماییم. منظور از پارتیشن اداری همان پارتیشن بندی یا جدا سازی موقت در مراکز اداری می باشد. پارتیشن اداری برای بهینه سازی فضا در محیط های اداری و همچنین بهبود راندمان کارمندان بسیار تاثیر گذار بوده و یکی از هوشمندانه ترین راهکار ها برای جدا سازی بخش های مختلف اداری با کمترین هزینه می باشد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های پارتیشن اداری برای محیط های اداری کوچک و با متراژ کم می باشد. پارتیشن های اداری با فضاسازی منحصربه فرد و کاهش سر و صدای داخلی تاثیر زیادی بر بهبود عملکرد کارکنان خواهد داشت. پارتیشن اداری باعث ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان و همچنین جلوگیری از هدر رفتن فضا در محیط های اداری خواهد شد و محیطی آرام و با کمترین سر و صدا را برای کارکنان فراهم می نماید.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که طراحی یک پارتیشن اداری در سازمان ها، شرکت ها و ادارات براساس نیاز و نوع کاربرد پارتیشن انجام می گیرد. علاوه بر آن در طراحی پارتیشن اداری همواره به دکوراسیون داخلی ادارات نیز توجه شده و همواره زیبایی و جذابیت آن مد نظر طراحان پارتیشن اداری قرار می گیرد. یکی از مهمترین اهداف پارتیشن بندی اداری ایجاد کردن محیطی بدون هیچ گونه تنش و با دسترسی بالا برای کارمندان است تا از این طریق بتوان نظم و آرامش را برای کارکنان در سازمان ها و ادارات فراهم نمود.

مطلب مرتبط  مزایای کلیدی داشتن پارتیشن اداری در فضای کار

انواع پارتیشن اداری

به طور کلی پارتیشن های اداری براساس نوع کاربرد، نوع متریال، تک جداره و دو جداره بودن، نوع طرح و… به انواع مختلفی تقسیم می شوند. با توجه به نوع پارتیشن اداری همواره هزینه طراحی، اجرا و همچنین طول عمر پارتیشن نیز متفاوت خواهد بود. یکی از رایج ترین و متداول ترین دسته بندی های پارتیشن اداری برای نوع متریال است. از جمله مهم ترین انواع پارتیشن اداری براساس نوع متریال نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارتیشن چوبی
  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن آلومینیومی
  • پارتیشن MDF
  • و…

از میان انواع پارتیشن های اداری ذکر شده براساس نوع متریال در حال حاضر پارتیشن چوبی و پارتیشن شیشه ای از بیشترین کاربرد برخوردار هستند. پارتیشن چوبی و پارتیشن شیشه ای هر کدام از ویژگی ها و خصوصیات خاصی برخوردار بوده و دارای تفاوت هایی نیز با یکدیگر هستند. در ادامه پارتیشن چوبی و پارتیشن شیشه ای را معرفی نموده و مزایا و تفاوت های آن ها را نیز به صورت کامل شرح خواهیم داد.

معرفی پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع پارتیشن اداری بوده که برای طراحی و اجرای آن از پانل های شیشه ای مستحکم و مقاوم در ابعاد مختلف استفاده می شود. پارتیشن شیشه ای برای انتشار نور طبیعی به محیط اداری و همچنین ایجاد فضای کاری با هوای آزاد بسیار مناسب و کاربردی می باشد. نگهداری و ثابت نگه داشتن پانل های شیشه ای نیز معمولا با استفاده از قاب های آلومینیومی و یا فولادی انجام می گیرد. پارتیشن های اداری امروزه براساس نوع فعالیت و نیاز ادارات در طرح ها و رنگ های متنوعی طراحی و اجرا می شوند.

مطلب مرتبط  پارتیشن اداری با کیفیت | ویژگی‌ها | راهنمای خرید و سفارش

مزایای پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان طراحی و تنظیم متناسب با نیاز سازمان و ادارات
  • دارای انواع ثابت و متحرک
  • امکان عبور نور طبیعی به فضای داخلی بخش های اداری
  • کاملا مقرون به صرفه نسبت به پارتیشن بندی با مصالح ساختمانی سنتی همانند سفال
  • برخورداری از شفافیت بسیار عالی
  • و…

وجود پارتیشن های شیشه ای در محیط های اداری باعث می شود تا افراد احساس راحتی و آزادی داشته باشند که این موضوع در افزایش بازدهی و بهبود روحیه کاری آن ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. از همین رو نیز پارتیشن های شیشه ای به عنوان یکی از رایج ترین انواع پارتیشن اداری در تمامی سازمان ها و ادارات محسوب می شود.

آشنایی با پارتیشن چوبی

پارتیشن های چوبی نیز جزء پرکاربردترین انواع پارتیشن اداری به شمار آمده که در انواع سبک های سنتی، مدرن، روستیک، صنعتی و… طراحی و اجرا می شوند. با پارتیشن های چوبی می توان برای هر کارمند یک بخش اختصاصی را ایجاد کرده و با مجهز کردن بخش مورد نظر، یک دفتر کامل به هر کارمند اختصاص داد. پارتیشن بندی چوبی نسبت به اختصاص دادن هر اتاق به یک کارمند بسیار مقرون به صرفه تر است زیرا برخی از شرکت ها و ادارات دارای محدودیت فضا هستند و برای بهینه سازی فضا حتما باید از پارتیشن بندی چوبی استفاده نمود.

ویژگی های پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی به عنوان یکی از متداول ترین انواع پارتیشن اداری از ویژگی ها و خصوصیات زیادی برخوردار می باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از استحکام بالا در برابر ضربه
  • برخورداری از طرح ها و مدل های متنوع
  • امکان طراحی و اجرا به صورت تک جداره و دو جداره
  • امکان رنگ آمیزی و پولیش مجدد و در هر زمان
  • و…
مطلب مرتبط  معرفی مدل های پارتیشن اداری 1401+30 عکس ایده

پارتیشن های چوبی تاثیر زیادی در افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی ادارات خواهد داشت و از نظر طرح و رنگ نیز دارای تنوع بسیار گسترده ای می باشند.

مقایسه طول عمر پارتیشن شیشه ای و پارتیشن چوبی

سوالی که شاید برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد این است که طول عمر پارتیشن شیشه ای بیشتر است یا پارتیشن چوبی؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پارتیشن های شیشه ای از استحکام لازم در برابر ضربه برخوردار نبوده اما در برابر شرایط جوی مختلف به خصوص در محیط هایی که رطوبت هوا بسیار زیاد است، بسیار مقاوم می باشند. اما پارتیشن های چوبی برخلاف پارتیشن های شیشه ای از استحکام و مقاومت کافی در برابر ضربه برخوردار بوده و از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. البته لازم است این نکته را ذکر نماییم که پارتیشن های چوبی در برابر رطوبت و تغییرات دما از مقاومت کمتری برخوردار بوده و در محیط هایی که رطوبت هوا بسیار بالا است، طول عمر پارتیشن های چوبی کمتر خواهد بود. به طور کلی عوامل مختلفی بر طول عمر انواع پارتیشن اداری تاثیر گذار خواهد بود که از جمله آن ها می توان به شرایط جوی محیط و همچنین نوع کاربرد پارتیشن اشاره کرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *