پارتیشن اداری

کاربرد انواع مختلف پارتیشن از نظر ساختار

 کاربرد انواع مختلف پارتیشن از نظر ساختار

یکی از تجهیزات نوین و کاربردی در سازمان ها و شرکت ها، پارتیشن نام دارد. پارتیشن ها برای جداسازی محیط اداره مورد استفاده قرار می گیرند تا فضای کار به وسیله ی آن ها سازماندهی شود و بتوان بهره گیری متفاوتی از آن داشت. پارتیشن اداری از نظر  ساختار دارای انواع بسیار مختلفی است که در این مطلب با آن ها آشنا خواهید شد.

 انواع پارتیشن اداری بر اساس ساختار و کاربرد آن ها

پارتیشن اداری را می توان از منظر های مختلف دسته بندی کرد. به طور مثال می توان پارتیشن اداری را بر اساس قابلیت جابجایی، مدل ها  و طرح ها، متریال و ساختار و … تقسیم بندی کرد. یکی از مهم ترین تقسیم بندی پارتیشن ها، تقسیم بندی بر اساس متریال و ساختار اصلی آن ها می باشد که هر کدام از آن ها کاربرد خاصی دارند. انواع مختلف پارتیشن اداری بر اساس ساختار به صورت زیر می باشد.

پارتیشن چوبی

یکی از محبوب ترین و زیباترین نمونه های پارتیشن اداری، پارتیشن چوبی می باشد. به دلیل اینکه در محیط اداره از صندلی و مبلمان چوبی استفاده می شود، این نمونه می تواند بیشترین هماهنگی را با محیط داشته باشد و زیبایی دو چندانی به محیط ببخشد. از مزایای این نوع پارتیشن می توان به مستحکم بودن، زیبا بودن، تنوع داشتن و … اشاره کرد. چوب از گذشته تا به امروز یکی از متریال های محبوب در بین تمام افراد بوده است.

در مورد کاربرد این نوع پارتیشن می توان بیان کرد که بهتر است آن را در قسمت هایی از اداره استفاده کنید که از رطوبت دور باشد تا بتواند عمر بیشتری برای شما کار کند. در تمام اداره ها، سازمان ها، شرکت ها و حتی خانه های مسکونی می توان از این نوع پارتیشن استفاده کرد.

مطلب مرتبط  استیکر پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردهایی دارد

پارتیشن فلزی

پارتیشن اداری را می توان از جنس فلز ساخت تا استحکام بسیار زیادی داشته باشد. این پارتیشن های فلزی را می توان از برنج، آهن، فولاد و آلومینیوم تهیه کرد. پارتیشن های فلزی در برابر ضربه و فشار مقاومت بسیار بالایی دارند اما نمی توان به راحتی آن ها را خم کرد. اما برای طرح بخشیدن به آن ها می توان از حرارت بالا استفاده کرد. به طور مثال اگر شما می خواهید پارتیشن های خاص که دارای پیچ و خم هستند را طراحی کنید، باید از حرارت بالا در فلزات استفاده کنید.

کاربرد مهم این نوع پارتیشن، استفاده آن برای اشیای بسیار سنگین می باشد. علاوه بر آن در محیط هایی که احتمال رطوبت وجود دارد بهتر است از این نمونه استفاده شود.

پارتیشن ام دی اف

یکی دیگر از انواع پارتیشن اداری، پارتیشن هایی است که از جنس ام دی اف ساخته می شوند.چوب MDF بسیار با کیفیت است و می تواند عایق بسیار مناسبی برای صدا باشد. از دیگر مزایای این چوب می توان به استحکام بالای آن اشاره کرد زیرا چگالی چوب ام دی اف در تمام سطح یکسان می باشد. با توجه به این ویژگی های مثبت، قیمت آن نیز پایین تر از دیگر چوب ها می باشد و این امر سبب شده است که افراد زیادی بتوانند از آن استفاده کنند.

از مهم ترین کاربرد های این پارتیشن می توان به استفاده آن در محیط های شلوغ اشاره کرد. اداره هایی که مراجعه کننده ی بالایی دارند، می توانند به راحتی از این نمونه استفاده کنند زیرا عایق صدا هستند. چوب ام دی اف در برابر رطوبت و ساییدگی مقاومت بالاتری دارد و می توان از آن با خیالی آسوده استفاده کرد.

مطلب مرتبط  قیمت پارتیشن اداری دوجداره مدرن

پارتیشن شیشه ای

یکی از زیباترین انواع پارتیشن، پارتیشن شیشه ای می باشد. با استفاده از این نمونه می توان به خوبی نور و روشنایی را برای تمام قسمت ها ایجاد کرد. برای طراحی پارتیشن اداری شیشه ای، می توان از شیشه رنگی، مات، ساده و دو جداره استفاده کرد. اگر شیشه دو جداره باشد، در واقع عایق صدا است و به کاربرد های آن اضافه می شود. علاوه بر آن اگر اداره ای می خواهد در هزینه ی برق خود صرفه جویی کند باید از پارتیشن اداری شیشه ای استفاده کند.

این نمونه از پارتیشن را می توان به صورت ترکیبی طراحی کرد. به طور مثال پارتیشن شیشه و ام دی اف یکی از خاص ترین طرح های پارتیشن اداری به شمار می رود که استفاده از آن می تواند دکوراسیون و زیبایی اداره را دو چندان کند.

پارتیشن آلومینیومی

اگر در ساخت پارتیشن اداری از فریم های آلومینیومی استفاده شده باشد، به آن ها پارتیشن آلومینیومی می گویند. این نوع از پارتیشن را می توان با ترکیبات دیگر به راحتی استفاده کرد. به طور مثال می توان پارتیشن ام دی اف با پروفیل آلومینیومی را ترکیب کرد. همچنین می توان پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی را نیز ترکیب کرد. ترکیب این موارد با یکدیگر به زیبایی انواع پارتیشن می افزاید.

این پارتیشن ها علاوه بر زیبایی دارای سبکی و استحکام بالایی می باشند که باعث شده است بتوان آن را در قسمت های مختلف استفاده کرد.

پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره

پارتیشن های اداری را می توان به صورت تک جداره و یا دو جداره طراحی کرد. نمونه ی تک جداره، بسیار سبک هستند و به صورت قاب یک تکه ساخته می شوند. ظاهر این پارتیشن ها بسیار ساده و معمولی است و نمی توان از طرح های زیادی در آن بهره برد. به همین سبب قیمت پارتیشن اداری تک جداره نسبت به نمونه ی دو جداره پایین تر می باشد.

مطلب مرتبط   پارتیشن اداری ارزان

نوع دیگری از پارتیشن اداری، دو جداره است که از استحکام بالایی برخوردار می باشد و کمی سنگین تر از مورد قبلی می باشد. این نمونه دارای تنوع بسیار بالایی است و افراد می توانند به راحتی یکی از آن ها را انتخاب کنند. از مزیت های مهم پارتیشن های دو جداره می توان به عایق صدا بودن، قابلیت عبور کابل های شبکه از آن، زیبایی دو برابر و … اشاره کرد. به دلیل همین مزایا قیمت این نوع، از تک جداره بالاتر است که کاملا منطقی می باشد. این مزایا باعث شده است که افراد زیادی به پارتیشن دو جداره روی آورند و از آن برای اداره و سازمان ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *