مبلمان اداری

ویژگی های یک صندلی اداری با کیفیت چیست

ویژگی های یک صندلی اداری با کیفیت چیست

صندلی ها یکی از مهم ترین مبلمان اداری هر اداره محسوب می شوند. مهم ترین ویژگی یک صندلی اداری با کیفیت، استاندارد بودن آن است. صندلی های اداری باید قابل حرکت باشند تا افراد بتوانند به راحتی بالا تنه خود را حرکت دهند. در این مقاله از مجله ساویس با ما همراه باشید تا با ویژگی های یک صندلی با کیفیت بیشتر آشنا شوید.

صندلی اداری با کیفیت

صندلی اداری استاندارد

نکات مهم در هنگام خرید صندلی اداری

معمولاً کارکنان یک اداره در حدود 8 ساعت در روز را پشت میز و صندلی می گذرانند. از آن جایی که چگونگی نشستن بر سلامتی کمر و ستون فقرات تاثیر زیادی دارد، وجود صندلی اداری با کیفیت در محل کار اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب استفاده از صندلی های استاندارد در محل کار اهمیت زیادی دارد. در ادامه با سایر مشخصات صندلی های اداری آشنا می شویم.

  • یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب صندلی اداری این است که پشتی صندلی قابل تنظیم باشد و از ستون فقرات محافظت کند.
  • ارتفاع دسته صندلی اداری با کیفیت باید قابل تنظیم باشد و بتوان ارتفاع آن را با ارتفاع میز، هماهنگ کرد.
  • پشتی صندلی باید فنری باشد و همچنین تکیه گاه خوبی برای ستون فقرات باشد.
  • دسته صندلی باید به گونه ای باشد که از ماهیچه های شانه و گردن حفاظت کند و تکیه گاه مناسبی برای بلند شدن باشد.

صندلی اداری با کیفیت

نکات اصولی در مورد ارتفاع صندلی اداری

ارتفاع یک صندلی اداری با کیفیت باید به راحتی تنظیم شود. چون فیزیک بدن و قد افرادی که قرار است از این صندلی استفاده کنند، یکسان نیست. به این ترتیب امکان تنظیم ارتفاع صندلی های اداری از مهم ترین آپشن های آن است. ارتفاع صندلی اداری نه باید خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد. در صورتی که صندلی اداری بیش از اندازه بلند باشد به زانوها فشار وارد می کند و اگر ارتفاع کمی داشته باشد، استخوان های نشمینگاه را اذیت می کند.

شاخص های کیفیت در انتخاب صندلی اداری

صندلی های اداری بخش مهمی از مبلمان اداری را تشکیل می دهند. مهم ترین شاخص در انتخاب صندلی اداری با کیفیت، ارگونومیک بودن آن است. صندلی های اداری استاندارد، به خاطر قابل تنظیم بودن، به افراد اجازه می دهند تا صندلی را به راحتی به جلو و عقب ببرند.  در ادامه سایر نکات مهم برای انتخاب صندلی های اداری را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • پشتی قابل تنظیم: پشتی صندلی اداری حتماً باید دارای قابلیت تنظیم باشد. در غیر این صورت افراد خیلی زود خسته می شوند و حتی ممکن است به کمر آنها آسیب وارد شود. بعضی از پشتی های صندلی کوتاه هستند و فقط از کمر محافظت می کنند. پشتی صندلی اداری با کیفیت باید علاوه بر محافظت از کمر از شانه هم محافظت کند. بعضی از پشتی ها، دارای یک پشتی برای سر هستند و مانع از دردهای ناحیه گردن می شوند.
  • پایه صندلی: صندلی های اداری استاندارد، معمولاً دارای 5 پایه هستند. صندلی های 5 پایه علاوه بر داشتن استحکام بالاتر، گردش راحت تری هم دارند.
  • نوع دسته: بعضی از صندلی های اداری بدون دسته هستند. صندلی اداری با کیفیت، در صورت داشتن دسته، باید دسته ای طبی و استاندارد داشته باشد.

سوالات متداول در مورد صندلی اداری

  1. صندلی اداری کارمندی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

صندلی های اداری کارمندی حتماً باید طبی و ارگونومیک باشند؛ چون کارمندان مدت زیادی پشت این صندلی می نشینند.

  1. آیا چرخان بودن صندلی های اداری اهمیت دارد؟

بله. یکی از مهم ترین ویژگی های صندلی اداری با کیفیت، قابلیت چرخش آن است.

جمع بندی

استفاده از یک صندلی اداری استاندارد و با کیفیت، مانع از بروز بسیاری از بیماری های ستون فقرات می شود. همچنین عملکرد کاری افراد را تا حد زیادی افزایش می دهد.

برای خرید و اطلاع از قیمت صندلی اداری با کیفیت به فروشگاه ساویس مراجعه کنید.

دکورشاپ

خرید انواع لوستر برای محل کار و خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *