دکوراسیون داخلی, فضای اداری, مبلمان اداری

نحوه چیدمان مبلمان اداری در دکوراسیون داخلی

نحوه چیدمان مبلمان اداری در دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری از اصلی ترین تجهیزات هر اداره محسوب می شوند. نحوه چیدمان مبلمان اداری نقش مهمی در دکوراسیون محیط های اداری دارد. چیدمان صحیح میز اداری و صندلی اداری و سایر مبلمان اداری، موجب زیبایی فضا می شود و همچنین موجب می شود کارکنان اداره حس بهتری در محل کار داشته باشند. در این مقاله از مجله ساویس، شما را با نحوه چیدمان میز و صندلی اداری آشنا می کنیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

چیدمان مبلمان اداری

چیدمان اتاق مدیریت

اصول مهم برای چیدمان صحیح مبلمان اداری

یکی از مهم ترین فاکتورها در چیدمان مبلمان اداری، خلوت گذاشتن ورودی فضای اداری است. برای این که فضای ورودی بزرگ به نظر برسد، از چیدن وسایل بزرگ در این قسمت اجتناب کنید. چیدن میز و صندلی اداری در کنار ورودی اصلی یا ورودی های کوچک، باعث به هم خوردگی فضا و کوچک دیده شدن آن می شود. در ادامه این مقاله از ساویس، اصول مهم برای چیدمان میز و صندلی اداری را شرح می دهیم.

  • توجه به راحتی کارکنان: هنگام چیدمان انواع مبلمان اداری از جمله میز و صندلی، باید آسایش و رفاه کارکنان را در نظر داشته باشید. در زمان چیدمان مبلمان اداری، بهتر است برای سهولت در رفت و آمد کارکنان، کمدهای بایگانی و قفسه های کتابخانه را نزدیک میزها قرار دهید.
  • ایجاد تعادل بصری: در هنگام چیدن مبلمان نباید همه مبلمان را در یک قسمت چید و قسمت دیگر اتاق را خالی گذاشت. قرار دادن همه وسایل در یک گوشه، موجب از بین رفتن تعادل می شود. به عنوان مثال اگر در یک قسمت اتاق قفسه قرار دارد، با نصب یک تابلو روی دیوار مقابل، تعادل بصری حفظ می شود.
  • انتخاب مبلمان بر اساس فضا: مبلمان اداری باید متناسب با فضای اداری انتخاب شود، در غیر این صورت در هنگام چیدن آنها به مشکل بر می خورید. در هنگام چیدمان مبلمان اداری باید هوشمندانه عمل کنید و آنها را به گونه ای بچینید که جلوی رفت و آمد کارکنان را نگیرند.

انتخاب سبک مناسب مبلمان داری متناسب با سایر دکوراسیون

هر کدام از فضاهای اداری دارای سبک خاصی از دکوراسیون هستند. به این ترتیب می توانید با توجه به این سبک، سبک چیدمان مبلمان اداری را انتخاب کنید. در صورتی که سبک حاکم بر فضای اداری، مدرن و مینیمال است، باید وسایل غیر ضروری را از اتاق حذف کنید. به این ترتیب فضای محیط خلوت و متناسب با سبک مینیمال خواهد بود. ولی اگر سبک محیط کلاسیک است، انتخاب مبلمان کلاسیک و چیدمان رسمی، بهترین انتخاب است.

به وجود آوردن تعادل در رنگ و طرح مبلمان اداری

یکی از نکات مهم در چیدمان مبلمان اداری، ست کردن طرح و رنگ مبلمان با هم است. این کار باید با توجه به سبکی که بر محیط حاکم است، انجام شود. در ابتدا، میز و صندلی اداری را از نظر طرح با هم ست کنید و در مرحله بعدی یک هارمونی متعادل از طرح و رنگ ایجاد کنید. اگر دکوراسیون محیط کاری شما کلاسیک است، باید مبلمان اداری کلاسیک بخرید. به این ترتیب سایر تجهیزات لازم باید با توجه به رنگ های موجود در این سبک انتخاب شوند. صندلی های فلزی و چرمی در کنار میزهای منبت کاری شده، چیدمان بی نظیری ایجاد می کند.

چیدمان مبلمان اداری

چیدمان میز و صندلی کارمندان

سوالات متداول در مورد چیدمان مبلمان اداری

  1. آیا نورپردازی در چیدن مبلمان اداری تاثیر دارد؟

یکی از اصول مهم چیدمان مبلمان اداری، توجه به مقدار روشنایی و نور پردازی محیط کار است.

  1. تکنولوژی چه نقشی در چیدمان میزهای اداری دارد؟

در زمان چیدمان مبلمان اداری، باید دسترسی آسان به وسایلی از جمله کامپیوتر را در نظر داشته باشید. مثلاً پورت های شبکه و پریزهای برق باید نزدیک به میز کار باشند تا نیازی به کابل کشی مجدد نباشد.

جمع بندی

بهتر است در هنگام خرید مبلمان اداری، اهداف و نیازهای خود را از خرید مبلمان مشخص کنید. با رعایت نکاتی که گفته شد، چیدمان مبلمان اداری کار راحتی خواهد بود.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد انواع مبلمان اداری و نحوه چیدمان آن، مقالات مرتبط در ساویس را مطالعه کنید.

دکورشاپ

خرید انواع لوستر برای محل کار و خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *