مبلمان اداری

برای تنظیم صندلی اداری چه نکاتی را باید بدانیم؟

برای تنظیم صندلی اداری چه نکاتی را باید بدانیم

تنظیم صندلی اداری یکی از مهمترین مسائلی است که به هنگام استفاده از این مبلمان اداری باید بدانید تا به هنگام نشستن های طولانی کمترین آسیب و خستگی را احساس کنید. اگر به طور منظم پشت میز کار می کنید تا مطالعه کنید یا با رایانه کار کنید، باید روی یک صندلی اداری بنشینید که به درستی با بدن شما تنظیم شود تا از کمردرد و مشکلات جلوگیری کنید.

بسیاری از افراد به دلیل نشستن طولانی مدت روی صندلی های اداری نامناسب، دچار گشادی خطرناک رباط های نخاعی و گاهی مشکلات دیسک بین مهره ای می شوند که پزشکان، جراحان ارتوپد و فیزیوتراپیست ها به آن معروف هستند.

از سوی دیگر، متوجه می شویم که تنظیم صندلی اداری ساده است و فقط چند دقیقه طول می کشد، اگر بدانید که چگونه آن را با توجه به ابعاد بدن تنظیم کنید. تا انتهای این مطلب مجله ساویس همراه ما باشید تا با نکات مهم برای تنظیم صندلی اداری آشنا شوید.

تنظیم صندلی اداری

تنظیم صندلی اداری

مراحل تنظیم صندلی اداری

1 ارتفاع سطح کار خود را تعیین کنید.

سطح کار خود را در ارتفاع مناسب تنظیم کنید. بهترین کار این است که بتوانید ارتفاع میز کار خود را تنظیم کنید، اما تعداد کمی از محل های کار این امکان را می دهند، اگر میز کار قابل تنظیم نیست، باید ارتفاع صندلی را تنظیم کنید.

اما اگر قابل تنظیم است، جلوی صندلی بایستید و ارتفاع آن را طوری تنظیم کنید که بالاترین نقطه درست زیر زانو باشد، سپس ارتفاع سطح کار را طوری تنظیم کنید که هنگام نشستن و قرار دادن، آرنج شما زاویه مناسبی را ایجاد کند.

تنظیم صندلی اداری

تنظیم صندلی اداری

2 زاویه آرنج خود را با فضای کار ارزیابی کنید.

تا حد امکان نزدیک میز بنشینید و بازوهای خود را موازی با ستون فقرات خود قرار دهید. دستان خود را روی سطح کار یا صفحه کلید خود قرار دهید – هر چیزی که بیشتر استفاده می کنید – و آنها باید در زاویه قائم باشند.

روی صندلی تا حد امکان نزدیک به سطح کار بنشینید و زیر نشیمنگاه صندلی را برای کنترل ارتفاع که معمولاً در سمت چپ قرار دارد احساس کنید.

اگر دست های شما بالاتر از آرنج باشد، صندلی خیلی پایین است. بدن خود را از روی صندلی بلند کنید و اهرم را فشار دهید، که به شما امکان می دهد صندلی را بالا بیاورید. هنگامی که صندلی به ارتفاع مورد نظر رسید، اهرم را رها کنید تا صندلی را تنظیم کنید.

تنظیم صندلی اداری

تنظیم صندلی اداری

3 مطمئن شوید که پاهایتان با صندلی شما همسطح هستند.

پاهای خود را صاف روی زمین بنشینید و انگشتان خود را بین ران و لبه صندلی اداری قرار دهید. بین ران و صندلی باید به اندازه یک انگشت فاصله وجود داشته باشد.

اگر قد بلندی دارید و بیش از یک انگشت بین صندلی و ران خود دارید، باید صندلی و همچنین سطح کار را بالا بیاورید تا به ارتفاع دلخواه برسید.

اگر کشیدن انگشتان پا به زیر ران برای رسیدن به زاویه مناسب در زانو دشوار است، باید پای خود را بالا بیاورید. می توانید از یک زیرپایی قابل تنظیم برای ایجاد یک سطح بالاتر برای استراحت استفاده کنید.

4 فاصله بین ساق پا و جلوی صندلی اداری را اندازه بگیرید.

مشت خود را گره کنید و سعی کنید آن را بین پشتی صندلی اداری و ساق پاهای خود رد کنید. بین آنها باید فاصله ای به اندازه مشت شما (حدود 5 سانتی متر) وجود داشته باشد. این عمق مناسب صندلی را تعیین می کند.

اگر نگه داشتن فضا سخت باشد، صندلی خیلی عمیق خواهد بود و باید پشت خود را به جلو گرد کنید. بیشتر صندلی‌های اداری ارگونومیک با چرخاندن اهرمی که در زیر صندلی در سمت راست قرار دارد، این امکان را به شما می‌دهند. اگر نمی توانید عمق صندلی را تنظیم کنید از یک تکیه گاه پشتی یا کمری استفاده کنید.

اگر فاصله بین ساق پا و لبه صندلی خیلی زیاد باشد، می توانید پشتی صندلی را تنظیم کنید، معمولاً یک اهرم در زیر صندلی در سمت راست وجود دارد.

برای جلوگیری از افتادگی یا افتادن در حین کار، باید عمق صندلی اداری صحیح باشد. یک بالش خوب فشار کمر را کاهش می دهد و یک اقدام پشتیبان عالی در برابر آسیب های کمر است.

تنظیم صندلی اداری

5 ارتفاع پشتی صندلی را تنظیم کنید.

به راحتی روی صندلی بنشینید و پاهای خود را پایین بیاورید، پاهای خود را از لبه صندلی دور کنید و پشتی صندلی را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا با انتهای پشتی مناسب باشد. به این ترتیب بهترین حمایت را به پشت خود خواهید داد.

شما باید حمایت قوس قوی را در قسمت پایین کمر خود احساس کنید.

در پشت صندلی باید دسته ای وجود داشته باشد که پشتی را به سمت بالا و پایین حرکت دهد. با بالا بردن کامل آن در حالت ایستاده شروع کنید زیرا پایین آوردن تکیه گاه راحت تر از بلند کردن آن در حالت نشسته است، سپس روی صندلی بنشینید و با پایین آوردن آن به تناسب قسمت پایین کمر، پشتی را تنظیم کنید.

همه صندلی ها امکان تنظیم ارتفاع پشتی را ندارند.

6 شیب پشتی صندلی را متناسب با پشت خود تنظیم کنید.

پشتی صندلی باید زاویه دار باشد تا هنگام نشستن در موقعیت دلخواهتان از شما حمایت کند. برای اینکه این احساس را داشته باشید نیازی نیست به پشت خم شوید و نیازی نیست بیش از آنچه از روی صندلی خود دارید به جلو خم شوید.

یک دسته وجود دارد که پشتی صندلی را محکم می کند. پشتی صندلی را رها کنید و همانطور که به صفحه نمایش خود نگاه می کنید به عقب و جلو خم شوید و زمانی که زاویه مناسب خود را پیدا کردید آن را صاف کنید.

همه صندلی ها به شما امکان تنظیم شیب پشت را نمی دهند.

تنظیم صندلی اداری

7 تکیه‌گاه‌ها را طوری تنظیم کنید که آرنج‌های شما وقتی زاویه قائمه تشکیل می‌دهند به سختی با هم تماس داشته باشند.

وقتی دست‌هایتان را روی صفحه‌کلید دسکتاپ یا کامپیوتر قرار می‌دهید، دسته‌ها به سختی باید آرنج‌هایتان را لمس کنند، زیرا اگر خیلی بالا باشند، وقتی می‌توانید آزادانه دست‌هایتان را حرکت دهید، باید دست‌هایتان را در موقعیتی نامناسب نگه دارید.

قرار دادن بازوها بر روی تکیه‌گاه‌های صندلی در حین تایپ کردن، مانع از حرکت عادی بازو می‌شود و فشار بیشتری بر انگشتان و ساختارهای حمایتی شما وارد می‌کند.

برخی از صندلی ها به پیچ گوشتی برای تنظیم دسته ها نیاز دارند در حالی که برخی دیگر دارای یک دستگیره هستند که می توان از آن برای تنظیم ارتفاع دسته ها استفاده کرد. قسمت پایین دسته های بازو را بررسی کنید.

همه صندلی ها دارای پشتی قابل تنظیم نیستند.

اگر تکیه‌گاه‌ها خیلی بلند هستند و نمی‌توانید آنها را تنظیم کنید تا از شانه‌ها و انگشتانتان در برابر درد محافظت شود، باید دسته‌ها را از روی صندلی بردارید.

تنظیم صندلی اداری

8 سطح دید مناسب خود را تعیین کنید.

چشمان شما باید در همان سطح صفحه نمایش کامپیوتری باشد که روی آن کار می کنید. این را با نشستن روی یک صندلی با چشمان بسته و سر به جلو و به آرامی باز کردن آنها ارزیابی کنید. شما باید متوجه شوید که به مرکز صفحه نمایش رایانه خود نگاه می کنید و بتوانید همه چیز روی آن را بدون فشار دادن به گردن یا بالا و پایین بردن چشمان خود بخوانید.

اگر برای رسیدن به آن باید چشمان خود را به سمت پایین حرکت دهید، می توانید چیزی را زیر صفحه قرار دهید تا آن را بالا بیاورید. به عنوان مثال، می توانید یک جعبه را زیر صفحه نمایش قرار دهید تا آن را تا ارتفاع مناسب بالا ببرید.

اگر باید چشمان خود را به سمت بالا حرکت دهید تا به صفحه کامپیوتر برسید، باید سعی کنید راهی برای پایین آوردن صفحه نمایش به گونه ای بیابید که مستقیماً در مقابل شما قرار گیرد.

صندلی مناسب را انتخاب کنید

تنظیم صندلی اداری

1 صندلی متناسب با اندازه بدن خود انتخاب کنید.

بیشتر صندلی ها برای 90 درصد افراد ساخته شده اند، اما ممکن است برای اندازه گیری های فردی مناسب نباشند. هیچ صندلی «معمولی» وجود ندارد که در اندازه‌های کاملاً قابل تنظیم باشد، آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای اکثر افراد مناسب باشند، اما اگر شما قد بلند یا کوتاه‌قد هستید، ممکن است به یک صندلی سفارشی نیاز داشته باشید.

مگر اینکه یک صندلی سفارشی بخرید، باید صندلی را تهیه کنید که کاملاً قابل تنظیم باشد تا بتوانید آن را متناسب با بدن خود تنظیم کنید.

2 صندلی با کنترل هایی انتخاب کنید که هنگام نشستن به راحتی قابل تعویض باشند.

انتخاب صندلی با کنترل‌های صندلی با قابلیت تعویض آسان به شما این امکان را می‌دهد که صندلی خود را کاملاً متناسب با بدن خود تنظیم کنید. می توانید روی صندلی بنشینید و سپس تمام قطعات را مستقیماً روی بدن خود تنظیم کنید.

3 صندلی با صندلی را انتخاب کنید که بتوان ارتفاع و شیب آن را تنظیم کرد.

ارتفاع یک فاکتور بسیار مهم در تنظیم صندلی است، بنابراین بسیار مهم است که ارتفاع صندلی با توجه به بدن و نیاز شما قابل تنظیم باشد و همچنین شیب آن برای وضعیت صحیح نشستن مهم است.

4 یک صندلی راحت انتخاب کنید که در لبه جلو رو به زمین باشد.

قوس در امتداد لبه فضایی را برای زانوها و باسن در پشت ایجاد می کند و صندلی نباید به پشت ران یا زانو فشار بیاورد.

تنظیم صندلی اداری

5 صندلی پارچه ای غیر لغزنده و قابل تنفس انتخاب کنید.

صندلی ای را انتخاب نکنید که باعث تعریق شما در حین کار یا زیاد لیز خوردن شود، بنابراین مهم است که پارچه ای را انتخاب کنید که قابلیت تنفس داشته باشد و لغزنده نباشد.

۶ صندلی با پشتی قالبی انتخاب کنید که پشتی شما را پشتیبانی کند و از نظر ارتفاع و شیب قابل تنظیم باشد. تنظیم پشتی صندلی برای حمایت کامل از کمر از درد و آسیب جلوگیری می کند.

7 صندلی با پایه پنج ضلعی ثابت انتخاب کنید.

پایه باید در یک سیستم پنج ضلعی باشد که تعادل و ثبات را در هنگام نشستن روی صندلی ایجاد کند و بسته به ترجیح شما باید روی چرخ یا چرخ باشد.

تنظیم صندلی اداری

8 صندلی با فاصله مناسب بین دسته ها انتخاب کنید.

هنگام نشستن باید بتوانید به راحتی از صندلی داخل و خارج شوید و تکیه‌گاه‌های بازو باید تا حد امکان نزدیک باشد. هرچه هنگام نشستن آرنج ها به بدن نزدیکتر باشند، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

9 صندلی با پشتی قابل تنظیم انتخاب کنید.

دسته های بازو نباید مانع حرکت شما در حین کار یا نوشتن شوند. دسته های قابل تنظیم به شما امکان می دهند ارتفاع آن را با توجه به اندازه بدن و طول بازو خود تنظیم کنید.

ایده های مفید

  • میز کار بسیار پایین خواهد بود و اگر نمی توانید پاهای خود را زیر آن قرار دهید یا فضای کافی برای حرکت آزادانه آنها وجود ندارد، باید تعویض شود.
  • ممکن است نیاز به تنظیمات مختلف در تجهیزات، لوازم جانبی و قاب های مختلف داشته باشید، اما صندلی روی اکثر میزها ثابت می ماند.
  • به یاد داشته باشید که همیشه به درستی بنشینید، حتی اگر در حین کار به سمت جلو یا پشت خود خم شوید، حتی تنظیم شده ترین صندلی نیز کارساز نخواهد بود.برای جلوگیری از درد و صدمات در هنگام نشستن وضعیت مناسب خود را حفظ کنید.
  • هر از گاهی در حالت نشسته بلند شوید و ورزش کنید. ثابت ماندن برای مدت طولانی برای کمر خوب نیست و می تواند باعث درد و آسیب شود، صرف نظر از اینکه صندلی چقدر راحت باشد. هر نیم ساعت حداقل یک یا دو دقیقه بایستید، حرکات کششی انجام دهید و راه بروید.
دکورشاپ

خرید انواع لوستر برای محل کار و خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *