راهنمای خرید

همه چیز درباره میز کنفرانس و جلسه

برای داشتن اتاق کنفرانس حرفه ای و در عین حال گرم و صمیمی قبل از تصمیم گیری در مورد نوع میز کنفرانس و جلسه و سایر مبلمان اتاق، باید چند نکته اساسی را بدانید که  ما در این مطلب به آن نکات پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

میز کنفرانس و جلسه

رعایت نکاتی قبل از طراحی اتاق کنفرانس

قبل از طراحی اتاق کنفرانس تصمیم بگیرید از اتاق کنفرانس چه استفاده ای خواهید کرد، به عنوان مثال، اگر قصد استفاده از اتاق کنفرانس را برای جلسات دارید یک میز کنفرانس چوبی مناسب است. از طرف دیگر اگر می خواهید از اتاق کنفرانس به عنوان محل برگزاری برنامه های آموزشی استفاده کنید یک میز کنفرانس مدولار ممکن است گزینه بهتری باشد. از آنجایی که میز جلسه نقطه کانونی اتاق خواهد بود مهم است که به اندازه میز توجه کنید از میزهای خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک استفاده نکنید. این میزها در شکل ‌و اندازه های مختلف‌ در بازار موجود است. به این نکته توجه کنید که اگر به طور مرتب از تجهیزات AV و Teleconferencing استفاده می کنید یک میز کنفرانس با دسترسی به پورت برق انتخاب کنید.

میز کنفرانس و جلسه

اندازه های استاندارد میز کنفرانس و جلسه

یک میز کنفرانس و جلسه تقریباً ۱۵۲ سانتیمتر عرض و ۶۰ سانتیمتر ارتفاع دارد. بیشتر تولید کنندگان میزهای کنفرانس را در عرض و رنگ های مختلف تولید می کنند و به شما این فرصت را می دهند که میز کنفرانس را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. در جدول بالا به اندازه های استاندارد میز کنفرانس و جلسه بر حسب تعداد نفرات اشاره کرده ایم.

میز کنفرانس و جلسه

انواع میزهای کنفرانس و جلسه

امروزه میزهای کنفرانس و جلسه در انواع مختلف وارد بازار شده است. دایره، مستطیل و بیضی از اشکالی هستند که به طور معمول خریداری می شوند اما میزهای کنفرانس در اشکال دیگر مانند قایقی شکل و هشت ضلعی نیز به طور سفارشی در دسترس خریداران قرار می گیرد. معمولاً انتخاب میز کنفرانس و جلسه مستطیل شکل یک انتخاب کاربردی و کلاسیک برای اتاق هیأت مدیره است و با توجه به شکل میز می توان از آن برای سایر کاربردها، مانند اتاق های جلسات و آموزشی استفاده کرد میزهای کنفرانس هشت ضلعی به دو شکل گرد و مستطیل در بازار موجود است. میز کنفرانس هشت ضلعی گرد پیشنهاد خوبی برای فضاهای کوچک است.

میز کنفرانس و جلسه

جنس میز کنفرانس و جلسه

میزهای کنفرانس معمولا از جنس چوب، لمینت و یا ام دی اف ساخته می شوند. میزهایی که از جنس چوب و تنه درختانی مانند چوب ماهون، بلوط یا افرا ساخته می شوند با دوام تر و گران تر هستند. پایه‌ های میزهای کنفرانس در انواع مختلفی مثل مربع و استوانه طراحی شده اند که بسته به قطر و یا طول میز به صورت تکی، دوتایی و یا چندتایی در زیر میز قرار می گیرند.

میز کنفرانس و جلسه

چیدمان اتاق کنفرانس

پس از انتخاب میز کنفرانس و جلسه نحوه چیدمان و فاصله گذاری بقیه مبلمان اتاق جلسه مهم است. برای هر صندلی ۷۶ سانتیمتر فضا نیاز است ۱۲۱ تا ۱۴۲ سانتیمتر فاصله بین میز و دیوار، ۶۱ سانتیمتر فاصله بین پشت صندلی و دیوار برای عبور راحت افراد، ۱۴۲ سانتیمتر فاصله بین میز و صفحه نمایش و در نهایت ۷۶ سانتیمتر فاصله فضای آزاد برای ایستادن در سر میز و ارائه توضیحات در نظر بگیرید.

میز کنفرانس و جلسه

هنگام چیدمان یک اتاق کنفرانس چه موارد دیگر را باید در نظر داشته باشم؟

اگر ارائه بصری بخشی منظم از جلسات شماست قبل از تهیه مبلمان باید مطمئن باشید که نور طبیعی و نورپردازی موجود در اتاق باعث ایجاد اختلال در ارائه ویدئوکنفرانس نشود. صندلی هایی را برای میزتان انتخاب کنید که دارای ویژگی ارگونومیک مانند قابلیت تنظیم پشتی و ارتفاع صندلی باشند. اگر نوشیدنی ها و میان وعده ها بخشی جدایی ناپذیر از جلسات شما هستند یک میز کنفرانس با یک محافظ ضخیم خریداری شود.

 

نوشته های مشابه