راهنمای خرید

تشک مناسب کمردرد کدام است؟

آخرین نظریه بر این باور است فقط یک نوع تشک وجود ندارد که برای همه خوب باشد مخصوصا برای کسانی که کمردرد دارند. پس باید بررسی کرد تشک شخصی و راحت برای هر فرد چگونه است. البته که  سختی و راحتی تشک را  فقط با دراز کشیدن روی آن در مغازه نمی شود تشخیص داد. ما در اینجا شما را برای خرید یک تشک مناسب کمردرد راهنمایی می کنیم:

تشک مناسب کمردرد

باید ستون فقرات شما را در یک امتداد نگه دارد

شاید متوجه نشوید اما هنگام خواب هم بدن باید در حالتی مناسب قرار بگیرد. ماهیچه و رباط ها (بافتی که مفاصل را کنار هم نگه می دارد) در هنگام خوابیدن نیاز به استراحت و بهبودی دارند. اگر تشک شما خیلی محکم یا خیلی پیچ و تابدار باشد آن گونه که باید از کمر و گردن شما پشتیبانی نمی کند. تشک محکم برای هر فرد تعریف متفاوتی دارد: برای مثال اگر باسن بزرگتری دارید یک تشک با سطح کمی نرم تر برای شما بهتر است. برای اینکه بتوانید ستون فقرات خود را هم تراز کنید به فضای نرم تری احتیاج دارید اما اگر باسن کوچکی دارید یک تشک محکم برای شما مناسب است.

اگر شک دارید تشکی نیمه محکم خریداری کنید

با اینکه تحقیقات در این زمینه محدود است اما محققان در یک مطالعه به سیصد فرد مبتلا به کمردرد تشک های جدیدی دادند. این تشک ها محکم یا نیمه محکم بودند. در پایان نود روز از این مطالعه افرادی که روی تشک های نیمه محکم می خوابیدند نارضایتی کمتری از وضعیت خود داشتند.

خرید تشک های اسفنجی مخصوص را هم در نظر داشته باشید. وقتی که شما روی این تشک ها دراز می کشید اسفنج آنها حالت بدن شما را به خود می گیرد. البته این تشک ها نقاط ضعفی هم دارند: بعضی از آنها گرما را در خود نگه می دارند و در ساختشان مواد شیمیایی بیشتری به کار رفته است.

تشک مناسب کمردرد

همه چیز را امتحان کنید

اگر در هتل یا خانه دوستتان شب را گذراندید و صبح بدون کمردرد از خواب بیدار شدید پس بدانید آن تشک مناسب کمردرد است و بهتر است از آنها درباره نوع تشکشان سؤال کنید و برای خودتان هم از همان تشک بخرید تا دیگر مشکل کمردرد نداشته باشید.

دل را به دریا بزنید و خرید کنید

در یک مطالعه محققان در دانشگاه اوکلاهاما به ۶۲ نفر تشک های جدیدی برای ۲۸ روز دادند. تقریبا همه آنها روی تشک های جدید بهتر می خوابیدند و شکایتی نداشتند فقط بعضی افراد که تشک های ارزان قیمتی داشتند کمردرد را گزارش دادند. به هر حال مهمترین عنصر خریدن یک تشک جدید بود. بیشتر شرکت کننده ها چیزی حدود ۹ تا ۱۰ سال از عمر تشک قدیمیشان می گذشت. اگر تشک شما عمر زیادی دارد پس عوض کردنش با هر تشک جدیدی طبیعتا شرایط را بهتر می کند و البته که بهتر است تشک گران تری بخرید.

تشک مناسب کمردرد

بالش و حالت خوابیدن

حتی اگر بهترین تشک را هم خریداری کنید چیزهای مهم دیگری هم وجود دارد. از جمله یک بالش خوب و حالت دراز کشیدن شما در خواب. همه اینها در کیفیت خواب و کمردرد شما مؤثر است.

نوشته های مشابه