راهنمای خرید

نکات قابل توجه در انتخاب بهترین صندلی مدیریتی

فضای کار چنین کسی نیز باید با شخصیتش و کاری که انجام می ‌دهد هماهنگی داشته باشد. عناصر زیادی می‌ توانند در شخصیت بخشیدن به دکوراسیون یک فضای اداری تأثیرگذار باشند. یک صندلی مدیریتی مناسب در بین مهمترین این عناصر قرار می ‌گیرد. افراد در زمان دکور کردن و چیدمان یک دفتر و فضای مدیریتی همیشه برای انتخاب بهترین صندلی مدیریتی با سختی رو به رو می‌ شوند. چرا که انتخاب مناسب ترین صندلی مدیریتی از بین تمامی گزینه‌ های موجود کار آسانی نیست. در این مطلب سعی می‌کنیم که با بررسی بعضی استانداردها در مورد این سؤال به یک جمعبندی برسیم که واقعا بهترین صندلی مدیریتی کدام است.

بهترین صندلی مدیریتی

چرا بهترین صندلی مدیریتی؟

اگر سؤال بالا را از خود پرسیده ‌اید دوباره فکر کنید. تصور کنید که شما تنها ۵ روز از هفته و روزی ۸ ساعت کار می‌ کنید. ساعات کاریتان را در ماه و نهایتا در سال حساب کنید. بله شما ساعات زیادی از عمرتان را در حال کار کردن و  نشستن روی یک صندلی می‌ گذرانید. تازه این عدد بدون احتساب ساعاتی ا‌ست که به‌ عنوان یک مدیر بیشتر در محل کارتان می‌ مانید. نشستن زیاد می ‌تواند آسیب ‌هایی جدی به بدن وارد کند اما فراموش نکنید که انتخاب یک صندلی مدیریتی با کیفیت و مناسب می ‌تواند از این آسیب ‌ها تا حد زیادی جلوگیری کند. مسلما سلامت شما با کیفیت کارتان و در نتیجه کیفیت کار سایر افرادی که با شما کار می ‌کنند رابطه‌ تنگاتنگ و مستقیم دارد. البته گذشته از اهمیتی که راحتی یک صندلی مدیریتی دارد باید به بحث زیبایی فضای مدیریت نیز پرداخت. جلوه‌ دفتر کار یک مدیر تأثیر بسیاری در دیدگاه افراد می‌ گذارد. طی سال بارها و بارها در شرایطی قرار می ‌گیرید که با کسانی در این محیط قرارهای کاری بسیار مهم می ‌گذارید و آنها را دعوت می‌ کنید تا در فضای اداریتان میزبانشان باشید. صندلی مدیریتی شما یکی از عناصریست که به زیباتر بودن و شکیل ‌تر بودن محیط شما کمک می‌ کند. پس شما به‌ دنبال یک صندلی مدیریتی زیبا و در عین حال راحت و استاندارد می‌ گردید. حال که به اهمیت این موضوع پی بردید می ‌توانید به نکات زیر نیز توجه کنید.

صندلی مدیریتی چه استانداردهایی دارد؟

هنگامی که قصد خرید یک صندلی مدیریتی را دارید با توجه به مسائلی که پیش از آن درباره‌ آنها صحبت کردیم بهتر است که بعضی استاندارد‌ها را رعایت کنید و اما چه استاندارد‌هایی نشان دهنده یک صندلی مدیریتی با کیفیت هستند؟
بهترین صندلی مدیریتی

ارگونومی

با توجه به آنچه درباره‌ سلامت بدن و راحتی صندلی ‌های مدیریتی گفتیم یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد ارگونومی‌ است. یک صندلی ارگونومیک به میزان زیادی از درد‌های گردن، کمر و شانه جلوگیری می ‌کند. برای آنکه بتوانیم یک صندلی مدیریتی ارگونومیک را انتخاب کنید نشانه ‌هایی وجود دارد. تنها خواندن این کلمه در بین مشخصات صندلی کافی نیست. برای شروع بهتر است به ‌دنبال صندلی‌ هایی بگردید که قابلیت تنظیم ارتفاع و درجه کف را داشته باشند. این تنظیمات و مکانیسم‌ ها به شما کمک می ‌کنند که بتوانید با توجه به میز کار موجود بهترین و راحت‌ ترین حالت نشستن را برای خودتان آماده کنید. همین مسئله باعث آسایش بیشتر کاربران می ‌شود. یک صندلی مدیریتی ارگونومیک با کیفیت به کاربر خود اجازه می ‌دهد که در حالت نشسته بتواند با توجه به نیاز خود صندلی را به راحتی تنظیم کند. به‌ غیر از این اکثر کاربران دوست دارند که صندلیشان قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد. نکته‌ بعدی توجه به قابلیت تغییر زاویه‌ پشتی صندلی‌ است. این امر باعث می ‌شود که کاربر بتواند در صورت لزوم روی صندلی‌ اش کمی استراحت کند و از خستگی کمر جلوگیری می ‌کند. سپس نوبت به راحتی دست ‌ها می ‌رسد که کاملا مرتبط به دسته‌ صندلی است. سعی کنید از آن دسته صندلی ‌های مدیریتی استفاده کنید که دسته‌ های راحتی داشته باشند.

بهترین صندلی مدیریتی

ابعاد صندلی مدیریتی

ابعاد صندلی از دو جهت برای از اهمیت خاصی برخوردار است. قبل از هرچیز باید توجه داشته باشید که این صندلی قابلیت تحمل وزن کاربر خود را داشته باشد. برای آنکه بتوانید طول عمر یک صندلی را بیشتر کنید بهتر است طوری انتخاب شود که تحمل وزن بیشتری داشته باشد. به ‌غیر از این ارتفاع صندلی نیز بسیار مهم است. چرا که راحتی کاربر کاملا با این مسئله ارتباط مستقیم دارد. پس با توجه به این نکات یک صندلی مدیریتی با کیفیت و استاندارد باید آنقدر عریض باشد که کاربر آن بتواند بدون برخورد با دسته ‌ها روی صندلی بنشیند و ارتفاع آن طوری باشد که با ارتفاع میز و قد کاربر هماهنگی داشته باشد. البته همانطور که در مبحث ارگونومی اشاره کردیم اکثر سازندگان صندلی‌ های اداری انواع صندلی‌ های مدیریتی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند را به ما ارائه می‌ کنند اما میزان این قابلیت با توجه به ابعاد اصلی صندلی می ‌تواند در انتخاب بهتر به ما کمک کند. نکته‌ بعدی این است که ابعاد صندلی مدیریتی شما باید با ابعاد فضای اداری و دفتر کار شما هماهنگ بوده و از هارمونی مناسبی برخوردار باشد. به‌‌ طور قطع هر چه فضا کوچکتر باشد ابعاد صندلی نیز باید به نسبت کوچکتر انتخاب شود در عین حال یک صندلی مدیریتی کوچک در یک فضای اداری بسیار بزرگ جلوه‌ خوبی نخواهد داشت.

بهترین صندلی مدیریتی

ظاهر صندلی مدیریتی

هنگامی که برای خرید یک صندلی مدیریتی به‌ صورت آنلاین و یا حضوری انواع مختلف صندلی‌ های مدیریتی را بررسی می ‌کنید تنوع این محصولات آنچنان شما را در بر می ‌گیرند که تصمیم‌ گیری برای انتخاب بهترین صندلی مدیریتی ممکن است کمی مشکل شود. حتی صندلی‌ های مدیریتی که از لحاظ ارگونومی و ابعاد با نیازهای شما هماهنگی کامل دارند نیز آنقدر زیاد هستند که نمی‌ توانید یکی از از بین این خیل وسیع جدا کنید. در اینجا به محبث ظاهر و فرم صندلی می ‌رسیم. همانطور که گفتیم صندلی مدیریتی شما می ‌تواند تأثیر به ‌سزایی در ظاهر کلی فضای کارتان داشته باشد. صندلی مدیریتی می‌ تواند حرف‌ های زیادی درباره‌ بیزینس شما بگوید. به‌ طور مثال اگر از صندلی ‌های مدیریتی گران ‌تر با طراحی ‌های خاص ‌تر استفاده کنید به افراد نشان می‌ دهید که شما یک کسب و کار لوکس دارید. در عین حال صندلی‌ های کلاسیک ‌تر می ‌توانند نشان‌ دهنده‌ اعتقاد شما به کسب و کار کلاسیک باشند. چرم می ‌تواند نشان دهنده‌ جدیت باشد و جنس ‌های فلزی نظر افراد به جنبه‌ های مدرن ‌تر کسب و کار شما جلب می ‌کنند و شما را جوان ‌تر و پر انرژی ‌تر نشان می ‌دهند. پس بهتر است که صندلی مدیریتی خود را با توجه به سلیقه و شخصیت کاری خود انتخاب کنید چرا که مدیر یک مجموعه نماینده تمامی آن مجموعه است.

کیفیت را در نظر بگیرید

امروزه شرکت‌ های زیادی در زمینه‌ ساخت مبلمان اداری فعالیت می ‌کنند. همه‌ این شرکت‌ ها انواع بسیاری از صندلی‌ های مدیریتی را تولید می ‌کنند و در اختیار شما قرار می‌ دهند. این صندلی ‌ها در قیمت ‌های متنوع و طراحی ‌های متفاوتی قابل تهیه هستند. معمولا  افراد برای این‌که از کیفیت یک صندلی مدیریتی مطمئن باشند به سمت شرکت ‌ها و برند‌های معتبرتر می‌روند اما حتی در بین صندلی‌ های مدیریتی این شرکت ‌ها نیز تفاوت ‌های زیادی وجود دارد. برای آنکه از این تفاوت ‌ها مطلع شوید و بهترین صندلی مدیریتی مطابق با خواسته‌ ها و نیازهایتان را انتخاب کنید بهتر است خصوصیات محصول و نظر کاربران را درباره‌ آن مطالعه کنید همچنین می ‌توانید صندلی مورد نظرتان را با محصولات مشابهش مقایسه کنید که این مقایسه به ‌راحتی از طریق سایت قابل انجام است. شما می ‌توانید صندلی‌‌ های مدیریتی ارزان قیمت که از کیفیت خوبی برخوردار هستند را از طریق همین مقایسه ‌ها پیدا و انتخاب کنید. چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که کیفیت را فدای بودجه نکنید. چرا که در آخر راحتی صندلی مدیریتی حرف اول را می ‌زند.