سایر

جعبه های چوبی را دوباره استفاده کنید

مطمئناً همه‌ شما جعبه های چوبی را از نزدیک دیده ‌اید. این جعبه ها در کیفیت ها و سایز های مختلفی موجود هستند. شاید حتی چند عدد از همین جعبه ها مدت‌ های مدیدی است که در حیاط پشتی منزلتان افتاده است و دوست دارید که از شر آنها خلاص شوید اما ما به شما توصیه می ‌کنیم که این کار را نکنید. ابتدا سری به کیفیت چوب ها بزنید اگر جعبه های چوبی شما دارای کیفیت و ظاهر قابل قبولی هستند. در اولین فرصت ممکن به فکر بهینه‌ سازی و تبدیل این اقلام دوست ‌داشتنی به وسایلی کاربردی و قابل ‌مصرف باشید. شاید باید بدانید اقلامی که می ‌توان با این جعبه های چوبی ساخت در مواردی خارق ‌العاده و غیرقابل‌باورند شما تنها کمی حوصله و خلاقیت لازم دارید. در اینجا به چند راهکار برای استفاده از جعبه های چوبی در دکوراسیون آشنا خواهید شد.

جعبه های چوبی در دکوراسیون

جعبه های چوبی در دکوراسیون

رنگی یا ساده؟

طرح چوبی امروزه یکی از طرح ‌های پرطرفدار و مد روز به شمار می ‌آید. تا جایی که حتی بعضاً لوازم ‌خانگی پلاستیکی و یا فلزی با روکش‌هایی با طرح چوب پوشانده می ‌شوند. باید دقت کنید که طرح و رنگ چوب تا چه حد با دکوراسیون منزل شما همخوانی دارد. در صورتیکه دوست دارید جعبه های شما رنگی بوده و با سایر لوازم و مبلمان منزل دارای هماهنگی باشند می ‌توانید با انواع رنگ ‌های مناسب اعم از اسپری، رنگ‌روغن، اکرلیک و … جعبه های چوبیتان را رنگ ‌آمیزی کرده و آنها را از یکنواختی خارج کنید. برای انتخاب رنگ مورد نظر حتماً به محل نصب جعبه ها و همچنین به وجود و یا عدم وجود رطوبت در محیط توجه نمایید. مخصوصاً اگر قصد دارید برای اتاق کودک یک دکور شاد کودکانه تهیه کنید جعبه های چوبی رنگی می‌ توانند کمک بزرگی برای شما به شمار آیند. کودکان به مواد طبیعی مانند چوب علاقه ‌مندند و تزیین اتاق آنها با چوب های رنگی می ‌تواند بهترین گزینه باشد.

جعبه های چوبی در دکوراسیون

 جعبه های چوبی در دکوراسیون

مهمانی چوبی بر روی دیوار

بد نیست که این خلاقیت را از غیرمنتظره ‌ترین جا یعنی از روی دیوارها شروع کنید. دیوارها همیشه پتانسیل خوبی برای القای حس سرزندگی و شادابی دارند. دیوارهای ساده و بدون تزیین می‌ توانند خسته ‌کننده باشند. اگر تا به‌ حال نسبت به دیوارهای منزل خود بی‌ تفاوت بوده‌ اید شاید وقت آن رسیده که تغییری در این وضعیت ایجاد کنید.  نظر شما چیست که چند قفسه‌ چوبی زیبا به دیوارهای خود بیفزایید؟ برای این کار کافی است که یک یا چند جعبه چوبی را در سایز دلخواه انتخاب کنید، قسمت زیری و رویی صندوق را (در صورت وجود) جدا کرده و تنها جداره ‌های آن را انتخاب کنید، در صورت نیاز پس از تمیزکاری لبه چوب‌ ها آن را صیقل زده و با انواع رنگ ‌های مناسب رنگ ‌آمیزی کنید. جعبه های چوبی دیواری شما آماده‌ی نصب هستند. می ‌توانید آنها را بر روی دیوار مورد نظر نصب ‌کرده و داخل آن را با کتاب، مجسمه، انواع لوازم تزیینی، گلدان‌ های کوچک و غیره پر کنید تنها موردی که باید به آن دقت داشت عدم قرار دادن وسایلی با وزن بیش از حد مجاز است. به عبارتی باید میزان تحمل چوب را در نظر داشته باشید.

جعبه های چوبی در دکوراسیون

جعبه های چوبی در دکوراسیون

ساخت گلدان های خلاقانه

جعبه های چوبی می ‌توانند تبدیل به گلدان ‌های فوق ‌العاده ‌ای شوند. جعبه های چوبی مستطیلی شکل بزرگتر را می ‌توان در حیاط و یا بالکن منزل به ‌عنوان گلدان برای کاشت یک سری گل از یک خانواده به کاربرد. گلدان‌ های کوچکتر مربعی شکل را می ‌توان برای کاشت انواع گل‌ های کوچکتر مخصوص داخل منزل استفاده کرد. برای عدم سرایت آب به جعبه های چوبی و جلوگیری از پوسیدن آنها معمولاً داخل این گلدان ‌ها با یک لایه پلاستیک مقاوم پوشانده می ‌شود و یا با ریختن یک لایه چسب و یا رنگ لایه‌ ای مقاوم در برابر نفوذ آب در داخل گلدان به وجود می ‌آید که تا حد زیادی در افزایش طول عمر گلدان مؤثر است زیرا رطوبت مهمترین عامل از بین برنده چوب به شمار می ‌رود. این گلدان ‌ها می ‌توانند علاوه بر زمین بر روی دیوار نیز نصب شوند. به خصوص برای گل‌ های رونده و یا گل ‌های آویزی این گلدان ‌ها بهترین گزینه محسوب می ‌شوند. با نصب این گلدان ‌ها در فضایی با نور مناسب جنگل طبیعی کوچکی در منزل خود به وجود آورید و از حس لمس گیاهان طبیعی لذت ببرید.

جعبه های چوبی در دکوراسیون

جعبه های چوبی در دکوراسیون

حتی میز و صندلی!

شاید باور این مطلب سخت باشد اما جعبه های چوبی ساده‌ و به‌ ظاهر بی‌ مصرف می ‌توانند حتی به میز و صندلی‌ های خوبی نیز بدل شوند. اولین شرط لازم برای این موضوع کیفیت، جنس و استحکام چوب مورد نظر است. شما می ‌توانید با ساخت جعبه های چوبی از جنس چوب راش و یا گردو به ‌راحتی میز و صندلی‌ هایی فانتزی و خلاقانه درست کنید. در بسیاری از موارد حتی لزومی به رنگ کردن چوب مورد نظر هم نیست و می ‌توان از ظاهر طبیعی و زیبای چوب بهره مند شد. با افزودن مقداری پارچه، چرم و غیره به پروسه‌ تولید این محصولات می‌ توانید به زیبایی و کیفیت کار بیفزایید. سعی کنید از ترکیبات جدید و خلاقانه استفاده کرده و ایده‌ شخصی خود را به اجرا در آورید. همچنین می ‌توانید با یک جستجوی کوچک و سریع در اینترنت مدل‌ های متنوع و جدیدی را یافته و از آنها کمک
بگیرید. 
باید دقت داشته باشید که اگر قصد دارید صندلی‌ های ساخته‌شده از جعبه های چوبی را در فضای باز خارجی استفاده کنید حتماً برای حفاظت آنها در برابر رطوبت و سایر عوامل مخرب از لایه ‌های پوشاننده Sealer استفاده نمایید در غیر این صورت طول عمر این صندلی‌ ها تا حد زیادی پایین آمده و این موضوع حتی می ‌تواند خطر آفرین باشد.

جعبه های چوبی در دکوراسیون

جعبه های چوبی در دکوراسیون

صندوقچه هایی به سبک سنتی

مطمئناً اکثر ما ایرانی ها در منزل مادربزرگ ‌هایمان صندوق های قدیمی چوبی را دیده و با آنها خاطره‌ های خوب زیادی داریم. چرا سعی نکنیم خودمان به‌سادگی تمام و به‌وسیله‌ جعبه های چوبی یک صندوق کوچک چوبی بسازیم؟ صندوق ها علاوه بر جای دادن وسایل اضافی و کمک به آراسته نگاه ‌داشتن محیط عناصری دوست‌ داشتنی و نوستالژیک محسوب می‌ شوند. می ‌توان با کمی تغییر ظاهری مدرن و به‌ روز به آنها بخشید و تلفیق جالبی به وجود آورد. درست کردن این صندوق ها بسیار ساده بوده و تنها به یک جعبه چوبی بزرگ و یک ست اتصالات نیاز دارد. البته می ‌توان با صرف کمی سلیقه و اضافه کردن قسمت‌ های دلخواه مانند دسته، قفل و غیره آن را زیباتر کرد. رنگ ‌آمیزی صندوق های چوبی به رنگ‌ های متناسب با سایر اجزای دکوراسیون منزل می ‌تواند نمایی شکیل و هماهنگ به صندوق چوبی مورد نظر داده و گنجینه‌ کوچکی در گوشه اتاق باشد.

جعبه های چوبی در دکوراسیون

جعبه های چوبی در دکوراسیون

کمد و ویترین چوبی

شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد اما باید بدانید که کمدها و ویترین‌ هایی وجود دارند که تنها با استفاده از جعبه های چوبی ساده ساخته شده ‌اند. طبیعتاً اگر جنس چوب محکم و مقاوم نباشد این کار ممکن نیست و تنها می ‌توان اجسام سبک و کوچک را درون این کمد قرارداد. اما حتی اگر گمان را بر این بگذاریم که این کمدها تنها برای تزیین منزل به کار رود و تحمل وزن اجسام زیادی را نداشته باشد بازهم ساختن این کمد یا ویترین های چوبی خالی از لطف نیست. به ‌خصوص برای منازلی که قسمت عمده‌ تزیینات داخلیشان را اشیای چوبی، پارچه‌ای، سنتی و … تشکیل می ‌دهند این نوع لوازم دستساز می ‌توانند بسیار جالب توجه باشند. استفاده از مواد اولیه و اتصالات مناسب، کمی خلاقیت و کمی آشنایی با ابزار می ‌تواند شما را به نجارهایی بدل کند که جعبه های چوبی به ‌ظاهر بی ‌مصرف را به اشیای کاربردی و زیبا بدل می‌ کنند.

نوشته های مشابه