پارتیشن اداری

منظور از پارتیشن بندی دفتر کار چیست و چه مزایایی دارد؟

منظور از پارتیشن بندی دفتر کار چیست و چه مزایایی دارد؟

منظور از پارتیشن بندی دفتر کار چیست و چه مزایایی دارد؟: در ابتدا قبل از هر چیزی می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که پارتیشن بندی دفتر کار چیست؟ و به چه علت انجام می شود؟  به طور کلی می‌توان گفت پارتیشنی بندی یک روش پرکاربرد و محبوب برای تقسیم فضای اداری و دفتر کار است. استفاده از این روش باعث می‌شود که دکوراسیون داخلی زیباتری داشته باشیم. به عبارتی دیگر استفاده از پارتیشن این شرایط را به وجود می آورد که یک محیط اداری را به چند فضای متعدد تقسیم نماییم.  این کار باعث می شود کارکنان در این فضا با آرامش بیشتری به کار خودشان ادامه دهند.

منظور از پارتیشن بندی دفتر کار چیست و چه مزایایی دارد؟

به طور کلی می‌توان گفت پارتیشن در طرح، مدل و سایز های مختلفی وجود دارد.  معمولاً از آن در منازل، محیط کاری و دفاتر اداری استفاده می شود. با کمک پارتیشن بندی دفتر کار می‌توان فضای مورد نظر را به چند بخش متنوع و دلخواه تقسیم کرد. حتی در صورت لزوم می توان آن را جا به جا کرد و یا تغییر داد که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. در بخش مزایای پارتیشن بندی به بررسی این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

قابل ذکر است بگوییم که با پارتیشن بندی دفتر، کارمندان دارای حریم خصوصی و جدا از یکدیگر می شوند. بنابراین می توناند با تمرکز بیشتری کار کنند. به عبارتی پارتیشن بندی باعث می‌شود فضا برای کارمندان یک اداره کاربردی تر و راحت تر شود.  افراد می توانند در این فضا بدون مزاحمت به انجام وظایفی که به آنها محول شده است بپردازند.

پارتیشن بندی دفتر کار چه مزایایی دارد؟

پارتیشن بندی دفتر کار مزایای بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، یکی از مهمترین این مزایا این است که باعث می‌شود از فضای دفتر و یا اداره استفاده بهینه ای داشته باشیم و آن را به دو یا چند بخش تقسیم نماییم. مزیت دیگر پارتیشن بندی به اقتصادی بودن آن مرتبط است. در واقع این روش تفکیک فضا هزینه کمتری نسبت به ساخت دیوار در یک فضا و یا یک ساختمان دارد. این کار بسیار مقرون به صرفه است.

از زیبایی ظاهری آن نیز نباید غافل شویم. در واقع با پارتیشن بندی، فضای داخلی دفتر کار و یا اداره ظاهری زیباتر و منظم تر پیدا می کند. بنابراین می‌توان گفت که پارتیشن بندی دفتر کار در طراحی دکوراسیون داخلی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 از دیگر مزایای پارتیشن بندی انتقال راحت آن است. در واقع در صورت تمایل می توانید پارتیشن مورد نظر را در محیط کاری جابجا کنید و یا آن را از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل نمایید. این موضوع به انعطاف پذیری و سبک بودن ساختار آن مرتبط است. بنابراین اگر بخواهید دکوراسیون دفتر کار و یا اتاق را تغییر دهید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. علاوه بر تمامی مواردی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم پارتیشن بندی یک مزیت مهم دیگر نیز دارد که بد نیست در اینجا اشاره‌ای به آن داشته باشیم. در واقع پارتیشن بندی اداری باعث می‌شود محیط دفتر ظاهری شیک و مدرن داشته باشد. علاوه بر آن در دفاتر کوچک اداری نیز می‌توان با استفاده از پارتیشن بندی نظم بهتری به فضا داد و از همان فضای کوچک حداکثر استفاده را نمود.

انواع پارتیشن بندی دفتر کار

برای اینکه در دفتر کار و یا یک محیط اداری قسمت های مختلف را از یکدیگر جدا سازی کنیم می‌توانیم از پارتیشن بندی دفتر کار که به صورت شیشه ای هستند استفاده نماییم. این نوع پارتیشن ها همانند یک دیوار عمل می‌کنند. در دفتر کار معمولاً از پارتیشن های کوتاه استفاده می‌کنند که این نوع پارتیشن ها دور تا دور میز کار فرد را پوشش می‌دهند. البته این پارتیشن برای نظم دهی بیشتر در اطراف یک میز گروهی بزرگ در دفتر نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از پارتیشن بندی کوتاه می توان فضاهایی از اتاق را برای استراحت کارکنان دفتر نیز ایجاد نمود.

 در دفتر کار برای جداسازی میزهای اداری کارکنان استفاده از پارتیشن بندی کوتاه می تواند بسیار مفید باشد. همچنین برای جداسازی یک بخش از بخش دیگر نیز می‌توان از پارتیشن بندی بلند استفاده کرد. قابل ذکر است بگوییم که برای پارتیشن بندی دفتر کار از پارتیشن های اداری با متریال ام دی اف نیز استفاده می‌کنند. این متریال نیز نوعی جداکننده چوبی به شمار می‌آید. پارتیشن ام دی اف تا ۸۰ درصد نیز عایق صدا است. پارتیشن اداری شیشه ای برای محیط های اداری و یا دفاتر کاری انتخاب مناسب تری می باشد. این پارتیشن ها در دو نوع تک جداره و دوجداره وجود دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *