طراحی صنعتی

صندلی Pipo یک صندلی زیبا

در نگاه اول تولید این صندلی بسیار مشکل به نظر می رسد و در واقعیت نیز کار آسانی نیست ، اما صنعتگران خبره ای در این سرزمین داریم که به آسانی و سرعت می توانند راه حل های متعدد و بهینه برای تولید این صندلی ارائه نمایند ، امیدواریم که این عزیزان خبره به منظور تشویق جوانانی که گرایش خوبی به صنعت چوب دارند ، توضیح کاملی در مورد چگونگی امکان تولید صحیح این صندلی ارائه نمایند. البته برخی جوانانی در صنایع سلولوزی می شناسیم که بعید نیست که ایشان هم بتوانند راههای متنوعی در تولید اینگونه کالاها ارائه نمایند . برخی کالاهای طراحی و تولید شده توسط شرکت لی یو ، به لحاظ پیچیدگی در طراحی ، تولید و مونتاژ اگر مشکل تر از این صندلی نباشد ، چیزی هم کم ندارد .

صندلی “Pipo” به گونه ای از دید طراح تصور شده است ، که سطح رویه آن در بخش نشیمن و دسته ها همگی به صورت یکپارچه و از یک متریال و چوب به نظر آید .
ایده آن بوده است که کالائی از متریال یکپارچه خلق گردد به نحوی که در بیرون آن حالت فشردگی ( جمع شدن ) و در مرکز آن بالعکس حالت کشیدگی ( گشاد شدن ) داشته باشد.
در حالت این فرم سنگابی شما می توانید ژست یک حرکت کشیدگی ساده را مشاهده کنید که امکان عبور نور از میان آن را فراهم می نماید .
در تولید این صندلی هدف استفاده هوشیارانه از مواد و تکنولوژی بوده است . این صندلی از دو ورق چند لائی تولید شده است . از ترکیب 29 عدد قوس مختلف که هر یک به دو و یا سه قطعه بریده شده اند که همپوشانی نیز دارند و بدینترتیب مصرف مواد اولیه نیز در ساخت این صندلی بسیار بهینه بوده است . در نهایت پوشش نهائی این صندلی نیز از مواد واتربیس می باشد .

نوشته های مشابه