معماری و دکوراسیون خانه

راهنمای استفاده از کتابخانه شلف و باکس در منزل

ولی اگر بدانید حضور این اجزا در فضاهای مختلف خانه مثل هال و پذیرایی و اتاق خواب چه نقشی می توانند در دکوراسیون و جذابیت بخشیدن به خانه داشته باشند حتما کمی بیشتر به این مسئله فکر می کنید و راه های مناسب تری برای استفاده از آنها پیدا می کنید. در این مطلب ایده های جذابی برای چیدن و تزیین کتابخانه، شلف و باکس در منزل به شما خواهیم داد.

 

چه چیزهایی در کتابخانه شلف و باکس قرار بدهیم؟

شلف و کتابخانه

کتاب ها: بدیهی است که شماره یک کتاب است. شومیز قدیمی، جدید، بزرگ، کوچک و یا گالینگور. کتاب ها به هر شکل و فرمی خوبند. فقط حواستان باشد اگر از تعداد زیادی کتاب در کتابخانه یا شلف استفاده می کنید برخی از آنها را به صورت عمودی و بعضی از آنها به صورت افقی قرار دهید تا جذابیت بصری شان بیشتر شود.

شلف و کتابخانه

آثار هنری: قفسه های کتاب و روی طبقات شلف و درون باکس جای بسیار خوبی برای نمایش آثار کوچک هنری مانند نقاشی ها یا مجسمه ها و اشیای دکوری کوچک هستند. بسته به اندازه آنها را می توانید در جلوی کتاب ها قرار دهید  یا آنها را در پشت قفسه تکیه دهید و وسایل کوچکتر را جلوی آن ها بگذارید.

شلف و کتابخانه

قاب عکس: قرار دادن قاب های کوچک عکس در جلوی کتاب ها یا گذاشتن آنها در شلف و باکس باعث ایجاد عمق در طبقه می شود که جذاب است. فقط دقت کنید که قاب عکس را در فضاهایی قرار دهید که از نظر ارتفاع بین کمر و سطح چشم باشند. هرگز از طبقات پایین برای این منظور استفاده نکنید. در تعداد هم زیاده روی نکنید.

شلف و کتابخانه

سبد: سبدها هم گزینه جذابی برای استفاده در کتابخانه، داخل قفسه یا روی شلف هستند. بدون آشفتگی و شلوغی می توانند اسباب و اشیای کوچکی را که به آنها احتیاج دارید نزدیک و دم دست قرار دهند.

شلف و کتابخانه

جعبه: جعبه های تزیینی همیشه به وسیله طراحان و دکوراتورها برای پر کردن فضاهای خالی استفاده می شوند. تنوع رنگ و سبکی که دراین جعبه ها هست به شما کمک می کند هر سبکی که کار کنید بتوانید جعبه مناسب را برایش بیابید. یکی از بهترین موقعیت ها برای جعبه طبقات بالاست .

نکاتی در مورد چیدن کتابخانه شلف و باکس

شلف و کتابخانه

ترکیب: ترکیب مناسب فوت و فن کار به حساب می آید و باعث می شود چیدمان شما جذاب و منطقی به نظر بیاید. مهم نیست که چه چیزی داخل کتابخانه یا شلف خود قرار داده اید مهم این است که اطمینان حاصل کنید که موارد به نوعی به یکدیگر مربوط می شوند، خواه از طریق رنگ، سبک، تم و یا ترکیبی از هر سه.

شلف و کتابخانه

لایه بندی: یک کتابخانه، شلف یا باکس بهتر است یک بعدی نباشد بنابراین حتما چند مورد را جلوی یکدیگر به صورت لایه های جدا قرار دهید. بلندترین وسایل را در قسمت پشت و کوچکترین وسایل را در جلو.  این می تواند به معنای قرار دادن بعضی اشیای تزیینی کوچک در جلوی کتاب یا قرار دادن کتاب در جلوی یک اثر هنری باشد. از مخفی شدن بعضی چیزها نترسید زیرا چیزی که نمی توانید از یک زاویه ببینید از زاویه دیگر دیده می شود.

اندازه و مقیاس: پیدا کردن تعادل همیشه مهم است. از استفاده از یک جزء بسیار بزرگ یا بسیار کوچک در ترکیب بپرهیزید. اندازه ها می تواند و باید متفاوت باشد. اما سعی کنید اشل آنها با هم به نوعی همخوانی داشته باشد و یکباره یک جزء بسیار بزرگ یا کوچک ناهماهنگ به کار نبرید.

شلف و کتابخانه

تضاد: کمی تضاد در دکوراسیون هر چیزی مهم است. اگر همه چیز هماهنگ و یکنواخت باشد خستگی بصری ایجاد می کند. بنابراین همیشه سعی کنید کمی کنتراست اضافه کنید از طریق رنگ، مواد یا شکل اجزایی که به کار می برید. به عنوان مثال اگر در قسمت پشت از جعبه های مربع یا مستطیل استفاده کرده اید یک شی کوچک گرد را در جلوی آن قرار دهید یا اگر مجموعه ای از کتاب های دارای جلد چرم را در کتابخانه گذاشته اید یک شی تزیینی یا یک قطعه هنری ساخته شده از شیشه یا فلز را اضافه کنید.

نوشته های مشابه