مبلمان اداری

چگونه صندلی اداری را تنظیم کنیم؟

تنظیم صندلی اداری

اگر با نحوه تنظیم صندلی اداری آشنا باشید، می توانید از تمام قابلیت های ارگونومیک آن استفاده کنید. با تنظیم کردن صندلی اداری می توانید از بروز عوارض بسیاری از جمله کمردردهای مزمن جلوگیری کنید. برای این که بتوانید صندلی اداری خود را به بهترین شکل تنظیم کنید و از عوارض ناشی از نشستن های طولانی در امان باشید، تا انتهای این مقاله از ساویس همراه ما باشید.

اهمیت تنظیم صندلی اداری

تنظیم صندلی اداری

تنظیم صندلی اداری

تنظیم صندلی اداری، نقش مهمی در سلامت کارکنان یک اداره دارد. ارگونومیک بودن صندلی و همچنین قابلیت تنطیم آن به روشی صحیح  دارای اهمیت زیادی است. در صورت تنظیم نکردن صندلی ممکن است دچار گردن درد، شانه درد و کمر درد شوید. صندلی های استاندارد، قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم درجه پشتی و تنظیم جای دست دارند و از بدن شما محافظت می کنند.

وقتی ارتفاع صندلی متناسب با قد شما تنظیم شده باشد، دیگر لازم نیست روی میز خم شوید یا بدن خود را به طرف بالا بکشید. در حقیقت با تنظیم صندلی اداری، می توانید به راحتی و بدون احساس درد روی صندلی بشینید و کارهای خود را انجام دهید.

نشستن صحیح پشت صندلی اداری

نشستن صحیح پشت صندلی اداری

6 مرحله برای تنظیم صندلی اداری

تنظیم صحیح صندلی اداری برای حفظ موقعیت صندلی راحت و ارگونومیک مهم است. در اینجا چند مرحله کلی برای تنظیم صندلی اداری آورده شده است:

  1. ارتفاع صندلی: با تنظیم ارتفاع صندلی شروع کنید به طوری که پاهای شما صاف روی زمین یا روی زیرپایی باشد و ران ها موازی با زمین باشند. معمولاً یک اهرم پنوماتیک در زیر صندلی برای تنظیم ارتفاع قرار دارد.
  2. عمق صندلی: اگر صندلی شما دارای عمق صندلی قابل تنظیم است، مطمئن شوید که به اندازه کافی از پشت ران شما پشتیبانی می کند بدون اینکه به زانوها فشار بیاورد. شما باید چند اینچ فاصله بین لبه صندلی و پشت زانوهای خود داشته باشید.
  3. ارتفاع پشتی: ارتفاع پشتی را طوری تنظیم کنید که از انحنای طبیعی ستون فقرات شما، به ویژه قسمت پایین کمر (ناحیه کمر) پشتیبانی کند. برخی از صندلی ها دارای یک تکیه گاه کمری داخلی هستند که می تواند متناسب با نیاز شما به سمت بالا یا پایین تنظیم شود.
    تنظیم ارتفاع پشتی صندلی اداری

    تنظیم ارتفاع پشتی صندلی اداری

  4. زاویه تکیه گاه: بسیاری از صندلی های اداری دارای مکانیزم تکیه یا شیب هستند. زاویه پشتی را با توجه به ترجیحات خود تنظیم کنید، اطمینان حاصل کنید که از قسمت بالایی پشت شما پشتیبانی می کند و در عین حال امکان حرکت راحت را فراهم می کند.
  5. تکیه گاه بازو: اگر صندلی شما دارای تکیه گاه های قابل تنظیم است، آن ها را طوری تنظیم کنید که شانه های شما شل شده و ساعد شما موازی با زمین باشد. دسته های بازو باید بدون ایجاد فشار یا ناراحتی از بازوهای شما حمایت کنند.
  6. پشت سر (در صورت موجود بودن): اگر صندلی شما دارای پشت سر است، آن را طوری تنظیم کنید که از انحنای طبیعی گردن شما حمایت کند و بدون فشار دادن سر به جلو، راحتی را فراهم کند.
مطلب مرتبط  راهنمای خرید میز اداری مدیریتی 1402

به یاد داشته باشید، اینها دستورالعمل های کلی هستند و تنظیمات ممکن است بسته به مدل صندلی اداری خاص متفاوت باشد. همچنین مهم است که به طور منظم استراحت کنید، وضعیت بدنی خوب را تمرین کنید و وضعیت نشستن خود را در طول روز تغییر دهید تا یک محیط کاری سالم و راحت ایجاد کنید.

نحوه تنظیم ارتفاع صندلی اداری

تنظیم ارتفاع صندلی اداری

تنظیم ارتفاع صندلی اداری

اولین مرحله از تنظیم صندلی اداری، تنظیم ارتفاع صندلی است. تنظیم کردن ارتفاع صندلی اداری، یکی از مهم ترین فاکتورها در حفظ سلامت بدن است. در ادامه مراحل تنظیم ارتفاع صندلی اداری را شرح می دهیم.

  • در مرحله اول روی صندلی بنشینید و به وسیله جکی که در زیر صندلی قرار دارد، ارتفاع آن را تنظیم کنید.
  • در هنگام تنطیم صندلی اداری، کف پاهای خود را روی زمین قرار دهید و یک زاویه 90 درجه بسازید.
  • در صورت هم تراز بودن ران پا و صندلی، ارتفاع صندلی درست تنظیم شده است.
  • اگر بعد از نشستن روی صندلی در جلوی پا احساس درد یا فشار کردید، باید ارتفاع صندلی را کاهش دهید. در صورتی که روی ران پا احساس فشار داشتید، باید ارتفاع صندلی را بیشتر کنید.

نحوه تنظیم تکیه گاه صندلی اداری

در مرحله بعدی از تنظیم صندلی اداری، نوبت به تنظیم تکیه گاه صندلی می رسد. در صورتی که صندلی اداری قابلیت تنظیم پشتی و تکیه گاه داشته باشد، می توانید آن را برای انجام کارهای مختلف تنظیم کنید.  بهترین زاویه پشتی برای انجام کار با کامپیوتر 110 درجه است. به این ترتیب فشار کمتری به عضلات پشت کمر و دیگر استخوان ها وارد می شود.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید صندلی اداری نیلپر

نحوه تنظیم دسته های صندلی اداری

برای انجام کارهایی مانند تایپ، باید دسته های صندلی اداری را به طور دقیق تنظیم کنید. در حقیقت یکی از بخش های مهم تنظیم صندلی اداری، تنظیم دسته های آن است. با انجام این کار خطر ابتلا به دیسک گردن و انواع آرتروز تا حد زیادی کم می شود.

تنظیم پشتی صندلی اداری

تنظیم پشتی صندلی اداری

جمع بندی

تنظیم صندلی اداری با توجه به فرم بدن و وزن افراد مختلف، متفاوت است. با شناخت قابلیت های صندلی اداری، می توانید آن را به بهترین شکل تنظیم کنید.

صندلی های اداری فروشگاه ساویس به خاطر دارا بودن قابلیت تنظیم و همچنین ارگونومیک بودن، سلامتی شما را تضمین می کنند.

سوالات متداول در مورد تنظیم صندلی اداری

آیا می توان عمق نشیمنگاه صندلی اداری را تنظیم کرد؟

در بعضی از صندلی های اداری، امکان تنظیم عمق نشیمنگاه وجود دارد. برای انجام این کار باید دکمه مخصوص عمق تنظیم صندلی را فشار دهید و آن را متناسب با بدن خود تنظیم کنید.

تنظیم کردن بالشتک گودی کمر چه اهمیتی در تنظیم صندلی دارد؟

بعضی از صندلی های اداری مجهز به بالشتک گودی کمر هستند و با تنظیم آن می توانید آن را در ناحیه گودی کمر قرار دهید. با تنظیم صندلی اداری به این روش، فشار کمتری به ستون مهره ها وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *