پارتیشن اداری, دانستنی های دکوراسیون و چیدمان, دکوراسیون داخلی, مبلمان اداری

25 ایده و ترند برتر برای طراحی دفتر کار در سال 2023

25 ایده و ترند برتر برای طراحی دفتر کار در سال 2023

در صورتی که طراحی دفتر کار طبق اصول و قوانین انجام شود، یک دکوراسیون کاربردی و شیک در محیط اداری خواهید داشت. محیط کار باید علاوه بر جذاب بودن، به طور کاربردی طراحی شود و تمام وسایل مورد نیاز به راحتی در دسترس کارکنان باشد. برای آشنایی با ایده های مختلف طراحی در این مقاله از مجله ساویس ما را همراهی کنید.

طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار

ایده های کاربردی برای دکوراسیون محل کار

طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار

مبلمان اداری از وسایلی هستند که کارکنان یک اداره، ساعت های زیادی در روز با آن سر و کار دارند. با طراحی دکوراسیون دفتر کار به طور اصولی و چیدمانی مناسب برای این مبلمان، افراد از فضای کاری خود لذت می برند. در ادامه این مقاله ایده های برای داشتن یک دکوراسیون زیبا در محیط کار را معرفی می کنیم.

  • استفاده از نقشه های باز و آزاد: برای طراحی دفترهای کار مدرن، از دیوارهای کمتری استفاده می شود. این طراحی هزینه کمتری دارد و همچنین راندمان کاری افراد به خاطر کار در فضای مشترک، افزایش پیدا می کند.
  • هماهنگی رنگ دیوارها و سایر وسایل: برای این که طراحی دکوراسیون دفتر کار به درستی انجام شد، رنگ دیوارها باید با رنگ وسایل هماهنگی داشته باشد. بهتر است برای فضای کار از رنگ های تیره و خنثی و همچنین رنگ های شبیه به هم استفاده شود. رنگ دیوار باید با مبلمان اداری و وسایر وسایل هماهنگ باشد تا ترکیب رنگی مناسبی ایجاد شود.
  • ایجاد یک فضای مینیمال: دکوراسیون مینیمال یکی از بهترین نوع دکوراسیون برای محیط های اداری است. برای طراحی دفتر کار ساده، از وسایل چوبی ساده و بدون تزیین استفاده کنید.
  • استفاده از وسایلی متناسب با اندازه محیط: بهتر است وسایلی مانند میز، صندلی، مبلمان، کمد و فایل اداری متناسب با ابعاد اتاق انتخاب شوند. اگر فضای کار شما کوچک است، بهتر است از وسایل ظریف تر که جای کمتری می گیرند، استفاده کنید. به این ترتیب کل فضای اتاق با میز و صندلی و بقیه وسایل گرفته نمی شود.
  • استفاده از نورپردازی مناسب: یکی از مهم ترین عناصر برای طراحی دکوراسیون دفتر کار استفاده از نور مناسب به ویژه نور طبیعی است. فضای کار شما با بهره گیری از نور مناسب، تبدیل به بعترین فضا خواهد شد.

دکورشاپ

خرید انواع لوستر برای محل کار و خانه

نکاتی برای ایجاد نظم و ترتیب در محیط کار

یکی از مهم ترین نکات در طراحی دفتر کار، ایجاد نظم و ترتیب در محیط است. برای نظم دادن به فایل های اداری، می تواندید از شلف و قفسه های دیواری مخصوص در اتاق کار استفاده کنید. با استفاده از این وسایل میز کار خلوت تر می شود و به این ترتیب کارکنان تمرکز بیشتری برای کار خواهند داشت. همچمین برای نظم بیشتر می توانید یک برد روی دیوار نصب کنید و یادداشت ها و شماره های مهم را روی آن قرار دهید.

طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار

چگونگی تزیین دفتر کار

تزیین دفتر کار با استفاده از گل های طبیعی، تاثیر زیادی در راندمان کاری کارمندان دارد. دفتر کار با خانه متفاوت است و برای چیدمان دکوراسیون آن نمی توان از همه وسایل تزیینی و دکوری استفاده کرد. با استفاده از گل های طبیعی، حس سرزندگی و نشاط در محیط کار ایجاد می شود و همچنین دفتر کار از حالت رسمی خارج نمی شود. می توانید گلدان ها را در قسمت های مناسب اتاق کار و بیشتر در گوشه های اتاق قرار دهید.

طراحی دفتر کار

آینده طراحی دفتر کار در سال 2023 بعد از کرونا

محل کار در حال تغییر است. با تعداد بیشتری از افراد که از راه دور کار می کنند نسبت به قبل، کسب و کارها شروع به ارزیابی مجدد نیازهای فضای اداری خود می کنند. بنابراین، آینده محل کار چگونه است؟ در اینجا چند گرایش طراحی اداری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

1- فضاهای کاری منعطف – از آنجایی که افراد بیشتری از راه دور کار می کنند، نیاز به گزینه های فضای کاری انعطاف پذیرتر وجود خواهد داشت. کسب‌وکارها شروع به ارائه عضویت‌های مشترک و فضای اداری مشترک خواهند کرد تا کارمندانی را که هر روز وارد دفتر نمی‌شوند، در خود جای دهند.

طراحی دفتر کار در سال 2023

طراحی دفتر کار در سال 2023

2- مبلمان مدولار – با فضاهای کاری انعطاف پذیر مبلمان اداری مدولار ارائه می شود. میزها، صندلی‌ها و پارتیشن‌ اداری  طوری طراحی می‌شوند که به راحتی جابه‌جا شوند تا بتوان آن‌ها را متناسب با نیازهای هر فضای کاری جداگانه پیکربندی کرد.

3- طراحی بیوفیلیک – طراحی بیوفیلیک همه چیز در مورد ترکیب طبیعت در محل کار است. این می تواند به معنای هر چیزی باشد، از افزودن گیاهان و فضای سبز گرفته تا استفاده از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ در طراحی فضا.

طراحی بیوفیلیک دفتر کار

در طراحی دفتر کار در سال 2023 از طراحی بیوفیلیک استفاده کنید.

4- فناوری متصل – در آینده، تمام فناوری های اداری توسط یک سیستم مرکزی به هم متصل و کنترل خواهند شد. این کار تنظیم نور، دما و سایر عوامل محیطی را بر اساس نیاز افراد در فضا آسان می کند.

5. فضاهای مشارکتی –

از آنجایی که افراد بیشتری از راه دور کار می کنند، نیاز به فضاهای مشارکتی بیشتری در دفتر وجود خواهد داشت که در آن کارمندان بتوانند گرد هم آیند تا با هم در مورد پروژه ها کار کنند. این فضاها باید با در نظر گرفتن آکوستیک طراحی شوند تا بتوان از آن ها هم برای جلسات گروهی کوچک و هم برای سخنرانی های بزرگ استفاده کرد.

6. تاکید بیشتر بر طراحی آکوستیک –

کار هیبریدی پس از همه گیری نشان داده است که بازگشت به محل کار می تواند یک تجربه بسیار پر سر و صدا باشد. به خصوص که بسیاری از ما دو سال از راه دور در محیط‌های آرام کار کرده‌ایم. (مدرسه های خانگی پذیرفته می شوند!)

اکنون کارفرمایان نیاز به تامین فضای کاری را تشخیص می دهند که همان سطح تمرکز و تمرکز را که اغلب خانه انجام می دهد، فراهم می کند. علاوه بر این، تمرکز بیشتری بر رفاه و سلامتی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد زیرا کارفرمایان سعی می کنند کارگران را دوباره به دفتر جذب کنند.

محل کار در حال تغییر است و طراحی دفتر نیز با آن تغییر می کند. دوران مزارع سنتی اتاقک ها و دفاتر خفه شده گذشته است. به جای آن‌ها، فضاهای کاری انعطاف‌پذیر، طراحی بیوفیلیک و فناوری متصل وجود دارد که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد محیطی را ایجاد کنند که نیازهای کارمندانشان را برآورده کند – چه در دفتر باشند و چه خارج از آن. بنابراین، اگر قصد دارید در آینده نزدیک فضای اداری خود را دوباره طراحی کنید، این روندها را در نظر داشته باشید!

طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار

سخن آخر

این روزها بسیاری از افراد از خانه خود در حال دور کاری هستند. مهم ترین نکته در طراحی دفتر کار در خانه، انتخاب مکان مناسب است. اتاقی که برای کار در خانه انتخاب می شود باید دور از سالن پذیرایی و آشپزخانه باشد. همچنین باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید کامپیوتر و سایر وسایل خود را در آن قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی دفتر کار ساده و مدرن، مقالات مرتبط با این موضوع در ساویس را مطالعه کنید.

سوالات متداول در مورد طراحی دفتر کار

بهترین متریال برای طراحی داخلی فضای کاری چه متریالی هستند؟

استفاده از وسایل چوبی در محیط کار، ایده مناسبی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار هستند.

مهمترین فاکتورها در در طراحی یک دکوراسیون شیک و لاکچری چه هستند؟

استفاده از رنگ مناسب برای وسایل و دیوارها، چیدمان مناسب وسایل و براقراری نظم و ترتیب از مهمترین فاکتورها در طراحی دفتر کار لاکچری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *