پارتیشن اداری, دکوراسیون داخلی, فضای اداری, مبلمان اداری

10 ایده و نکته مهم در طراحی فضای اداری 2023 + عکس

10 ایده و نکته مهم در طراحی فضای اداری 2023

با استفاده از ایده های خاص و منحصر به فرد برای طراحی فضای اداری، عملکرد و کارایی کارمندان افزایش پیدا می کند. دکوراسیون محیط اداری که در آن مشغول به کار هستید، چه کوچک باشد چه بزرگ، از الویت ها محسوب می شود. برای داشتن دکوراسیونی خاص در محیط اداری، این مقاله از مجله ساویس را مطالعه کنید.

ایده های طراحی فضای اداری 2023

1- پلان فضای باز اداری :

طراحی فضای اداری باز

طراحی فضای اداری باز

پلان های فضای باز تعامل و همکاری بین کارکنان را بیشتر می کند. با حذف موانع فیزیکی و گنجاندن فضاهای مشترک، مانند ایستگاه های کاری مشترک، می توانید حس اجتماعی و کار گروهی را تقویت کنید.

طراحی فضای اداری باز

2- ایستگاه های کاری انعطاف پذیر:

طراحی فضای اداری

با ارائه میز اداری و انواع صندلی اداری قابل تنظیم، مفهوم ایستگاه های کاری انعطاف پذیر ملموس تر میشوند. مبلمان اداری به کارمندان اجازه می دهد تا بین وضعیت های نشسته و ایستاده به طور متناوب، وضعیت بهتر بدن را ارتقا دهند، رفتار بی تحرک را کاهش دهند و راحتی کلی را افزایش دهند.

3- طراحی بیوفیلیک در طراحی فضای اداری:

طراحی بیوفیلیک در طراحی فضای اداری

طراحی بیوفیلیک در طراحی فضای اداری

عناصر طبیعت را در محیط اداری برای بهبود رفاه و بهره وری کارکنان بگنجانید. نور طبیعی، گیاهان داخلی، دیوارهای زنده و مواد طبیعی را برای ایجاد فضایی آرام و جذاب از نظر بصری ادغام کنید.

4- مناطق ساکت اداری:

ایچاد محیط امن و ساکت در طراحی فضای اداری برای کارمندان

ایچاد محیط امن و ساکت در طراحی فضای اداری برای کارمندان

در حالی که فضاهای باز همکاری را تشویق می کنند، ضروری است که مناطق آرام مشخصی را فراهم کنید که در آن کارمندان بتوانند بدون حواس پرتی بر روی وظایف فردی تمرکز کنند. این مناطق را می توان با مواد جاذب صدا، اتاقک های خصوصی یا اتاق های ملاقات سرپوشیده مجهز کرد.

ایچاد محیط امن و ساکت در طراحی فضای اداری برای کارمندان

5- اتاقهای استراحت در طراحی فضای اداری:

ایجاد اتاق و فضای استراحت برای کارمندان در طراحی فضای اداری

ایجاد اتاق و فضای استراحت برای کارمندان در طراحی فضای اداری

فضاهای غیررسمی ایجاد کنید که در آن کارکنان بتوانند استراحت کنند، شارژ شوند و در گفتگوهای خودجوش شرکت کنند. شامل نشستن راحت، بازی‌های تفریحی، و امکاناتی مانند ایستگاه‌های قهوه یا تنقلات برای تشویق اجتماعی شدن و تجدید قوا باشید.

ایجاد اتاق و فضای استراحت برای کارمندان در طراحی دکوراسیون اداری

فضای استراحت برای کارمندان در طراحی دکوراسیون اداری

6-یکپارچه سازی فناوری:

اطمینان حاصل کنید که فضای اداری مجهز به فناوری پیشرفته برای پشتیبانی از فرآیندهای کاری کارآمد و ارتباطات یکپارچه است. این شامل قابلیت‌های ویدئو کنفرانس، تخته‌های سفید تعاملی و اتصال Wi-Fi قابل اعتماد است.

مطلب مرتبط  دو راهی انتخاب پارتیشن دو جداره یا تک جداره

7-مبلمان ارگونومیک:

استفاده از مبلمان ارگونومیک در فضای اداری

استفاده از مبلمان ارگونومیک در فضای اداری

مبلمان و تجهیزات ارگونومیک را برای ارتقای سلامت و رفاه کارکنان در اولویت قرار دهید. صندلی های قابل تنظیم، صفحه کلیدهای ارگونومیک و مانیتور را در سطح چشم برای کاهش فشار بر بدن و به حداقل رساندن خطر مشکلات اسکلتی عضلانی ارائه دهید.

مبلمان ارگونومیک در فضای اداری

از مبلمان ارگونومیک در فضای اداری استفاده کنید.

8- اتاق کنفرانس در طراحی فضای اداری:

طراحی اتاقهای کنفرانس و مشارکت در طراحی فضای اداری

طراحی اتاقهای کنفرانس و مشارکت در طراحی فضای اداری

فضاهای تعیین شده برای جلسات تیم، جلسات طوفان فکری و کار مشترک ایجاد کنید. این مناطق را می توان به تخته سفید، پروژکتور و صندلی راحت مجهز کرد تا ارتباط موثر و اشتراک گذاری ایده را تسهیل کند.

طراحی اتاقهای کنفرانس و مشارکت در طراحی فضای اداری

9- فرصت های شخصی سازی فضای کار:

شخصی سازی فضای کار در طراحی فضای اداری

شخصی سازی فضای کار در طراحی فضای اداری

به کارمندان اجازه دهید تا فضای کاری خود را شخصی سازی کنند تا منعکس کننده شخصیت آنها باشد و احساس مالکیت ایجاد کند. این می تواند از تزئینات میز تا راه حل های ذخیره سازی انعطاف پذیر که وسایل شخصی را در خود جای می دهند، متغیر باشد.

10- چیدمان وسایل و اهمیت آن در طراحی دکوراسیون محیط کار

مبلمان اداری و چیدمان آنها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون اداری دارند. فاصله صندلی ها از یکدیگر اهمیت زیادی دارد و در صورت استاندارد نبودن این فاصله، ممکن است کارکنان هنگام نشستن و برخواستن دچار مشکل شوند. در ادامه سایر نکات مهم در مورد چیدمان وسایل و اهمیت آن در دکوراسیون اداری را شرح می دهیم.

استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای در طراحی فضای اداری

استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای در طراحی فضای اداری

  • بهتر است برای جدا سازی بخش های مختلف دکوراسیون فضای اداری، از انواع پارتیشن های تک جداره یا دو جداره استفاده کنید.
  • حتماً قسمتی از فضا را به عنوان اتاق انتظار برای پذیرش افراد مراجعه کننده، اختصاص دهید.
  • در طراحی فضای اداری از میزها و صندلی های یکدست و مشابه استفاده کنید. به این ترتیب محیط کاری شما علاوه بر داشتن نظم، ظاهری جذاب پیدا می کند.

استفاده از نقشه های باز و آزاد در طراحی فضای اداری

یکی از ایده های کاربردی در طراحی دکوراسیون اداری مدرن، به کار گیری نقشه های آزاد و باز است. در این طراحی دیوارهای کمتری وجود دارد و فضای کار بیشتر به صورت اشتراکی است.

مطلب مرتبط  لیست قیمت صندلی اداری در زمستان ۱۴۰۱

استفاده از برند شرکت در طراحی دکوراسیون

یکی دیگر از ایده های جذاب در طراحی دکوراسیون، استفاده از برند یا لوگوی شرکت در محیط اداری است. برای این کار کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید. مثلاً از رنگ برند خود در وسایلی مانند مبلمان، تابلوها، وسایل دکوری و سایر اجزای دفتر استفاده کنید. همچنین می توانید در قسمت هایی از دفتر کار لوگوی خود را نصب کنید تا مشتریان آن را ببینند.

طراحی فضاهای چند منظوره برای کار

با دکوراسیون فضای اداری به شکل فضای چند منظوره، کارایی دفتر چند برابر افزایش پیدا می کند. در محیط های چند منظوره می توان از یک فضا برای کار کردن چند نفر استفاده کرد. همچنین می توان از یک محیط هم به عنوان فضایی برای استراحت و هم فضایی برای جلسات غیر رسمی استفاده کرد. این کار با قرار دادن چند نیمکت یا صندلی اطراف میز امکان پذیر است.

اهمیت مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون محیط اداری

میز و صندلی یکی از عناصر اصلی در طراحی فضای اداری هستند. در هنگام خرید صندلی اداری به پشتی، تکیه گاه و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع آن توجه کنید. همچنین یکپارچگی و هماهنگی مبلمان تاثیر قابل توجهی در طراحی دکوراسیون دارد. تا جایی که ممکن است مبلمان و سایر وسایل اضافی را از محیط حذف کنید تا آرامش در محیط حفظ شود.

طراحی فضای اداری

جمع بندی

با به کار بردن ایده هایی که در این مقاله با شما در میان گذاشتیم، می توانید فضای اداری خود را به محیطی جذاب تبدیل کنید و از کار کردن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که طراحی ایده آل فضای اداری ممکن است بسته به نیازهای خاص و فرهنگ سازمان شما متفاوت باشد. مشارکت دادن کارکنان در فرآیند طراحی برای جمع آوری نظرات آنها و ایجاد فضای کاری که از موفقیت فردی و جمعی آنها حمایت می کند بسیار مهم است.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد طراحی و دکوراسیون محیط های اداری، مقالات مرتبط با این موضوع در ساویس را مطالعه کنید.

خرید محصولات روشنایی و لوستر دفاتر کار

مقاله پیشنهادی مجله ساویس:
صندلی اداری ارگونومیک 2022 +نمونه

سوالات متداول در مورد طراحی دکوراسیون محیط اداری

استفاده از پارتیشن های شیشه ای چه مزیتی در دکوراسیون محیط اداری دارد؟

با استفاده از پارتیشن های شیشه ای در طراحی فضای اداری، علاوه بر جدا سازی محیط، می توان فضای کاری را بزرگ تر نشان داد.

چه رنگی برای دکوراسیون داخلی فضای اداری مدرن مناسب است؟

رنگ های روشن مانند خاکستری و سفید، بهترین رنگ برای طراحی فضای اداری مدرن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *