راهنمای خرید

چگونه صندلی کامپیوتر مناسب بخریم؟

صندلی کامپیوتر نوعی از صندلی اداری است که در ادارات و منازل برای میزهای کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارتفاع و ویژگی‌ های آن به‌ گونه‌ ای است که مناسب کار با لپتاپ یا کامپیوتر باشد. این صندلی‌ ها مدل‌ های بسیار متفاوتی دارند که این امکان را به شما می‌دهند تا با سلیقه خود ویژگی‌ های مدنظرتان و همچنین بهترین گزینه را انتخاب کنید اما نکاتی وجود دارند که دانستن آنها به شما در خرید صندلی کامپیوتر کمک می‌کند تا از نظر اصولی نیز انتخاب درستی داشته باشید. مقاله ای که در زیر آن را می خوانید در واقع یک راهنمای خرید صندلی کامپیوتر است که به شما کمک می کند بهترین صندلی را برای میز کامپیوتر خود تهیه و از آن استفاده کنید پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر

ارتفاع قابل تنظیم

ارتفاع صندلی یکی از مهمترین عناصر در راحتی و اصولی بودن صندلی است. افراد مختلفی ممکن است از یک میز و صندلی استفاده کنند و طبق اصول هنگام کارکردن با کامپیوتر شما باید مستقیم به مانیتور دید داشته باشید و یا ممکن است صندلی برای میزهای مختلف استفاده شود و براساس ارتفاع هر میز باید ارتفاع صندلی نیز تغییر کند. بنابراین قابل تنظیم بودن ارتفاع صندلی کامپیوتر نکته ای بسیار ساده اما مهم است که در خرید صندلی کامپیوتر باید به آن توجه ویژه ای شود.

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر

نشیمن صندلی کامپیوتر

نشیمن صندلی کامپیوتر باید راحت باشد و همینطور در طی مدت طولانی نیز بتوان روی آن نشست. بنابراین عمق و اندازه صندلی کامپیوتر بسیار مهم است. این امکان وجود دارد که شخص استفاده کننده ترجیح خاصی داشته باشد اما به طور استاندارد اندازه نشیمن یک صندلی کامپیوتر باید بین ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر باشد.

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر

دسته صندلی

انتخاب صندلی دسته صندلی نیز یکی از عناصری است که شاید اهمیت آن به اندازه دیگر نکات به چشم نیاید اما در طولانی مدت و در رفع خستگی و احساس راحتی بی‌ تأثیر نیست. بهترین نوع آن به گونه‌ ای است که علاوه بر اندازه مناسب قابلیت تغییر ارتفاع و حالت نیز داشته باشد تا هرکس با توجه به عادت نشستن و رفتاری خود بتواند آن را تغییر دهد.

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر

پشتیبانی از کمر

پشتیبانی از ناحیه کمر مهمترین بخش در هر صندلی مناسب و ارگونومیک است. نامناسب بودن این بخش از صندلی می‌تواند باعث خستگی، کمر درد و آسیب به ستون فقرات شود. به طور معمول پشتی صندلی باید به شکل S و متناسب با فرم ستون فقرات باشد. همچنین زاویه پشتی صندلی باید مناسب و نه خیلی خوابیده و نه خیلی صاف باشد. در صورتی که صندلی مورد علاقه تان پشتی راحتی ندارد می‌توانید از کوسن‌ های مخصوص کمک بگیرید. در خرید صندلی کامپیوتر به این بخش توجه ویژه کنید.

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر

جنس روکش صندلی کامپیوتر

جنس روکش صندلی کامپیوتر نیز در راحت بودن آن تأثیر به سزایی دارد. متریال‌ مختلفی برای روکش صندلی استفاده می‌شود اما بهترین آنها پارچه است. شاید چرم نیز جنس مناسبی به نظر برسد اما پارچه بیشتر امکان رفت و آمد هوا را می‌دهد و در طولانی مدت کارآمد تر و راحت‌ تر است.

امیدواریم از این راهنمای خرید صندلی کامپیوتر استفاده لازم را ببرید.