تابستان

ویلاهای تابستانی با معماری منحصر به فرد

 This modest holiday home طراحی شده توسط گروه معماری Herbst
This modest holiday home طراحی شده توسط گروه معماری Herbst

ویلایی بر فراز تپه

این ویلای زیبا در نیوزیلند به دست گروه معماری Herbst، طراحی و ساخته شده است. در ساخت این ویلا تلاش شده تا کمترین آسیب ممکن به طبیعت وارد شود و طراحی آن در راستای حفظ محیط زیست بوده است. بزرگترین چالش ساخت در طراحی، ساخت بنا با اختلاف ارتفاع بود که طراحان به خوبی از پس آن برآمدند. البته این ویلا مناسب اقامت دائمی نیست و تنها برای گذراندن تعطیلات تابستانی طراحی شده است. در قدیم ساخت ویلاهای کوچک چوبی با متریال ارزان و گاهی بازیافتی در کنار ساحل جزایر شمالی نیوزلند مرسوم بوده است و به گفته طراحان این ویلا طرح اولیه این بنا از آن ویلاهای کوچک که برای مردم نیوزلند نوستالژی شده اند، الهام گرفته شده است.

Mediterranean Beach House طراحی شده توسط گروه معماری BLANKPAGE

Mediterranean Beach House طراحی شده توسط گروه معماری BLANKPAGE

خانه شیشه ای

این ویلا که خانه ساحلی مدیترانه ای (Mediterranean Beach House) نام گرفته، به دست گروه معماری Blankpage ساخته شده است و در ساحل لبنان قرار دارد. یک ویلای شیشه ای با منظره دریای مدیترانه، بدون حد و مرز. در طراحی این ویلا ازشیشه،‌ چوب و فولاد کمک گرفته شده است. در انتخاب فلز ستون ها سعی بر آن بوده که فلزی انتخاب شود که با حداقل قطر بتواند فشار وارده از سقف و دیواره ها را تحمل کند. تمامی قسمت های خانه از جمله اتاق خواب ها منظری رو به دریا دارند و در هر اتاقی امکان تماشای دریای زیبای مدیترانه وجود دارد.

 Avant-Garde Beach House طراحی شده توسط Max Núñez Arquitectos

Avant-Garde Beach House طراحی شده توسط Max Núñez Arquitectos

ویلای آوانگارد

طراحان گروه معماری ماکس نونیز (Max Núñez) علاقه به اجرای ماموریت های غیر ممکن دارند. این ویلای زیبا با تراسی شیشه ای که تقریبا تا روی آب ادامه پیدا کرده است، تمامی غیرممکن ها را ممکن کرده. این ویلا که در یکی از شهرهای ساحلی کشور شیلی قرار دارد در کنار ساحل اقیانوس ساخته شده است. در طراحی نمای بیرونی این ویلا از چوب و بتن استفاده شده و با ترکیب این دو و آبی درخشان اقیانوس و نورپردازی مدرن نمایی رویایی پدید آمده است.
Beach House طراحی شده توسط Steven Harris Architects and Rees Roberts + Partners
Beach House طراحی شده توسط Steven Harris Architects and Rees Roberts + Partners

ویلا در اسکله

این ویلا در سال 2016 برنده جایزه بهترین طراحی در بخش ویلاهای ساحلی شده است. گروه معماری Steven Harris موفق به طراحی ویلایی با نمای شیشه و سنگ شده اند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد. شیشه های استفاده شده در نما حتی در مقابل سخت ترین طوفان ها هم مقاوم هستند و طراحی این ویلا به گونه ای بوده که بتواند در مقابل سیل و گردباد و سونامی کاملا سالم و مقاوم بماند. تمامی دیوارهای شیشه ای دارای موتور داخلی هستند و تنها با فشار یک دکمه می توان دیوارها را جمع کرد و از هوای تازه ساحل لذت برد. در نمای داخلی خانه از سنگ های تیره و چوب استفاده شده است. نکته شگفت انگیز دیگر در طراحی این ویلا این است که تنها یک سوم از مساحت آن بر روی زمین است و دو سوم دیگر آن تنها با کمک یک ستون به زمین متصل شده است.

Ramsey Jones Architects

Ramsey Jones Architects

ویلای چوبی

گروه معماری Ramsey Jones در دل طبیعت و کنار دریاچه میشیگان ویلایی سراسر چوب طراحی کرده است که در کنار طبیعت زیبا و درختان سر به فلک کشیده اطراف دریاچه خودنمایی می کند. این ویلا با مساحت 1000 متر مربع به شکل یک جعبه چوبی طراحی شده است و در تمام اتاق ها پنجره ای بزرگ رو به دریاچه وجود دارد. این ویلا در سطحی کمی بالاتر از دریاچه ساخته شده تا از سیل های فصلی در امان باشد و راه دسترسی به دریاچه گذشتن از پله هایی زیبا و بتنی است. اتاق های این ویلا به هم پیوسته اند اما یک اتاق بزرگ و جدا در گوشه آن برای مهمان طراحی شده که آن هم چشم اندازی به دریاچه دارد.

طراحی ویلای ساحلی شاید محدودیت هایی که طراحی یک خانه برای اقامت دائمی خانواده را دارد نداشته باشد، اما به دلیل نزدیکی به ساحل و خطر وقوع سیل کار بسیار پیچیده ای است. ویلاهایی که در بالا توضیحشان را خواندید اما این وظیفه را به نحو احسنت انجام داده اند و نه تنها در برابر آب و هوا و شرایط مقاوم اند بلکه در نوع خود بی نطیر و زیبا می باشند.