مبلمان اداری

نگهداری از صندلی اداری | افزایش دوام و عمر مفید مبلمان اداری

نگهداری از صندلی اداری | افزایش دوام و عمر مفید مبلمان اداری

نگهداری از صندلی اداری یکی از مهم ترین کارهاست که به افزایش دوام و عمر مفید مبلمان اداری کمک زیادی میکند. در صورتی که نسبت به تعمیر و نگهداری صندلی اداری سهل انگار باشید، امکان دارد که با مشکلات ارتوپدیک درگیر شوید و به دنبال آن سلامتی شما به خطر افتد. به علاوه نگهداری مناسب صندلی اداری کمک زیادی به افزایش عمر مفید صندلی اداری می کند و در نتیجه شما را از خرید مکرر صندلی جدید بی نیاز می شوید.

با توجه به اهمیت زیاد این مسئله امروز قصد داریم تا در مجله ساویس به نحوه نگهداری از صندلی اداره و راه های افزایش عمر مبلمان اداری نگاهی بیندازیم.

نگهداری از صندلی اداری

هزینه نگهداری کدام صندلی اداری کم است؟

برخی از صندلی های اداری هستند که هزینه نگهداری کمی دارند و کاربر در طول استفاده از آن نیاز به تعمیرات مکرر و تعویض قطعات ندارد. پس بهتر است که ابتدا از کیفیت صندلی خریداری شده اطمینان حاصل کنید، سپس راهکارهای مفید را در جهت نگهداری از صندلی اداری پیاده کنید.

از جمله مبلمان اداری که دارای کیفیت خوبی هستند، میتوان به صندل های ساخته شده از فریم فلزی اشاره کرد . آنها دارای مقاومت زیادی هستند و در عین جا به جایی آسانی هم دارند. همچنین صندلی هایی که از چرم و پارچه های مخمل ساخته شده اند، میزان راحتی بالایی دارند و هزینه نگهداری آنها کم  است. در نهایت سعی کنید سراغ صندلی هایی بروید که دارای خاصیت ضد آب، ضد تعریق و پایه های مقاوم هستند و نگهداری از آنها آسان تر است.

نگهداری از صندلی اداری

5 ترفند ساده برای نگهداری از صندلی اداری

خوشبختانه شما میتوانید تنها با چند راهکار ساده، طول عمر صندلی تان را افزایش دهید. ما در زیر این راهکارها را برایتان آورده ایم.

1.به طور مرتب تمیز کنید.

هر روز زمانی که می خواهید روی صندلی تان بنشینید، با یک دستمال گرد و غبار موجود روی آن را تمیز کنید و همچنین لکه های روی بدنه یا روکش آن را هم پاک کنید. شاید انجام دادن این کار برایتان سخت باشد، منتهی با انجام مداوم این کار، گام موثری را در جهت نگهداری صندلی برداشته اید.

نمیزکردن صندلی اداری

نمیزکردن صندلی اداری

2. صندلی اداری را از نور مستقیم دور نگه دارید!

میزان نوری که به صندلی می تابد را تنظیم کنید. نور مناسب باید به صورت غیر مستقیم و ملایم به صندلی بتابد تا مواد ساختاری آن دچار آسیب نشوند.  معمولا صندلی هایی که در تاریک ترین بخش فضای داخلی قرار دارند نسبت به مواردی که در معرض نور خورشید هستند، طول عمر زیادی دارند.

3. استفاده صحیح، مهم ترین کار برای نگهداری از صندلی اداری

استفاده صحیح از صندلی یکی از مهم ترین کارهاست که به افزایش طول عمر صندلی کمک می کند.  به عنوان مثال نشستن با وزن بیش از حد، می‌ تواند باعث کاهش عمر مفید آن شود. همچنین در زمان جا به جایی صندلی، از کشیدن شدن آن روی زمین خودداری کنید. این کار منجر به آسیب دیدن پایه های صندلی می شود.

4. به صورت منظم صندلی را تعمیر کنید.

همیشه صندلی تان را بررسی کنید و کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که متوجه عیب یا خرابی در قطعات آن شدید، می بایست نسبت به تعمیر به موقع آن اقدام کنید تا از بروز خرابی های جدی در آینده جلوگیری شود. همچنین در زمان تعویض، از قطعات اورجینال و باکیفیت استفاده کنید. قطعات مرغوب گرچه قیمت بالایی دارند، با این حال دارای طول عمر زیادی هستند.

5. از پوشش محافظ استفاده کنید.

و اما راهکار نهایی این است که روی صندلی تان را با استفاده از روکش ها، پوشش دهید. با این کار صندلی در برابر لکه ها، گرد و غبار ایمن است. همچنین امکان بروز خراش نیز روی آن به حداقل می رسد. سعی کنید از پوشش هایی مقاوم و ایمن در برابر ضربه و خراش استفاده کنید. معمولا روکش های نایلونی ضخیم گزینه خوبی جهت محافظت از صندلی اداری می باشند.

راه های افزایش دوام و عمر مفید مبلمان اداری

افزایش دوام و عمر مفید مبلمان اداری

راهکارهای افزایش دوام و عمر مفید مبلمان اداری

افزایش دوام و عمر مفید مبلمان اداری می‌تواند نقش مهمی در بهره‌وری و اقتصاد سازمانی ایفا کند. در این زمینه، می‌توانید از راهکارهای زیر برای بهینه‌سازی مبلمان اداری و افزایش دوام آن استفاده کنید:

  1. انتخاب مواد با کیفیت: انتخاب مبلمان اداری از مواد با کیفیت بالا، مانند چوب مقاوم یا فلزهای مرغوب، می‌تواند عمر مفید مبلمان را افزایش دهد. مواد با کیفیت بالا به مبلمان اداری تحمل و استحکام بیشتری می‌بخشند.
  2. انتخاب طراحی مناسب: طراحی صحیح و مناسب مبلمان اداری نه تنها به ارتقاء استتوس اجرایی کمک می‌کند بلکه می‌تواند زمان مفید استفاده از آن را نیز افزایش دهد. مبلمان با طراحی ساده و کاربردی معمولاً دوام بیشتری دارد.
  3. نگهداری و تعمیرات منظم: برنامه‌ریزی منظم برای نگهداری و تعمیرات مبلمان اداری می‌تواند عمر مفید آن را افزایش دهد. تعمیرات به موقع و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی می‌تواند از کاهش سرعت خستگی و خرابی‌ها جلوگیری کند.
  4. استفاده از تکنولوژی مدرن: انتخاب مبلمان اداری با تکنولوژی‌های مدرن، مانند صندلی‌ها با سیستم تنظیم ارتفاع یا میزهای قابل تنظیم، نه تنها به راحتی کارکنان کمک می‌کند بلکه می‌تواند به دوام بیشتر این مبلمان کمک کند.
  5. پیگیری استانداردها و رهنمودها: رعایت استانداردها و رهنمودهای مرتبط با مبلمان اداری، نظیر استانداردهای ارگونومیک برای راحتی کاربران، می‌تواند به دوام بیشتر و ایمنی مبلمان کمک کند.
  6. آموزش کاربران: آموزش کاربران در مورد نحوه صحیح استفاده، نگهداری و تنظیمات مبلمان می‌تواند به افزایش دوام آن کمک کرده و از خرابی‌های ناشی از استفاده نادرست جلوگیری نماید.

از طریق اجرای این راهکارها، می‌توانید دوام مبلمان اداری را افزایش داده و به بهره‌وری و راحتی کارکنان کمک کنید.

جمع بندی

دانستیم که نگهداری از صندلی اداری یکی از نکات کلیدی است که باید در طول استفاده از آنها رعایت کنیم. در همین راستا بهتر است که به صورت دوره ای اقدام به تعمیر مبلمان اداری کنید و در نهایت با تمیزکردن روزانه به افزایش طول عمر آنها کمک کنید.

مجموعه ساویس با ارائه انواع مبلمان اداری در کیفیت بالا و قیمت مناسب بر بسیاری از دغدغه های شما در نحوه نگهداری از صندلی اداری پایان داده است. این محصولات به علت داشت کیفیت مطلوب دارای طول عمر مفید بالایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *