پارتیشن اداری

نصب شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری

نصب شیشه هوشمند بر روی پارتیشن اداری

نصب شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری سبب می شود تا حریم خصوصی مورد نیاز کارمندان به شکل حرفه ای فراهم گردد. این شیشه ها به فضای داخلی اداره ظاهری شیک و مدرن می بخشند. شیشه های هوشمند میتوانند مطابق با نیاز کاربر، از شفاف به مات تبدیل شوند. امروز در مجله ساویس قصد داریم تا بیشتر درباره نصب شیشه هوشمند بر روی پارتیشن اداری صحبت کنیم. برای آشنایی بیشتر با این مبحث تا انتها همراه ما باشید.

نصب شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری

نصب شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری

برای خرید و مشاهده قیمت انواع پارتیشن اداری( پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره) به صفحه پارتیشن اداری ساویس مراجعه کنید

تعریف شیشه هوشمند

شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری را با نام های دیگری مانند شیشه الکتروکرومیک یا شیشه قابل تعویض شناخته می شود. عملکرد این شیشه به گونه ای است که تنها با فشار دادن یک دکمه می تواند به حالت شفاف یا مات بودن تغییر پیدا کند. شیشه هوشمند از اصل علمی الکتروکرومیسم پیروی می کند. بر اساس این ایده علمی، مواد با اعمال ولتاژ الکتریکی در آنها، سطح کدر بودن خود را تغییر می دهند (معمولاً از شفاف به مات و بالعکس).

نحوه عملکرد شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری

به طور معمول شیشه‌ هوشمند روی پارتیشن اداری رنگ مایل به آبی دارد که با عبور جریان الکتریکی به شفاف یا مات تبدیل می‌شوند. این جریان الکتریکی از یک فیلم هوشمند عبور می کند. فیلم هوشمند نیز شامل یک سوسپانسیون کریستال های مایع در یک پایه پلیمری می باشد که بار الکتریکی از آنها به راحتی عبور می کند.

مطلب مرتبط  چرا پارتیشن بندی فضای اداری مهم است

در شرایط عادی کریستال‌های مایع به‌ طور تصادفی در اطراف پایه پلیمری پراکنده می‌شوند. این امر سبب می شود که کریستال های مایع نور را پخش ساخته و منجر به مات شدن پارتیشن شیشه ای شوند. هنگامی که کلید فشار داده می شود، بار الکتریکی که از پایه عبور می کند، کریستال های مایع را به صورت خطوط مستقیم قرار می دهد. در این مرحله نور بدون پراکندگی از کریستال های مایع عبور میکند و در نتیجه شیشه هوشمند کاملاً شفاف می شود.

پارتیشن هوشمند اداری

نصب شیشه هوشمند مات روی پارتیشن اداری

بیشتر بخوانید:

طراحی دکوراسیون، از طراحی تا بازسازی ساختمان

مزایای نصب شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری

حال که با نحوه عملکرد شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری آشنا شدیم، شاید از خودتان بپرسید که مزایای نصب شیشه هوشمند بر پارتیشن های اداری چیست؟ در این بخش قصد داریم تا به پاسخ این سوال بپردازیم با ما همراه باشید.

  • شیشه قابل تعویض یا هوشمند از ورود گرما و نور خورشید به فضای داخلی جلوگیری می کند.
  • این نوع شیشه در تابستان می تواند استفاده از ) ACسیستم تهویه هوا) را در دفتر کار شما به طور تصاعدی کاهش دهد.
  • نصب شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری سبب می شود که اشعه های مضر UV خورشید نتواند به درون فضای داخلی نفوذ پیدا کند و تنها نور طبیعی خورشید می تواند به کل دفتر راه یابد.
  • شیشه قابل تعویض یا هوشمند حریم خصوصی به خوبی بین کارمندان به صورت حرفه ای تنظیم می کند.
  • شیشه هوشمند نسبت به پارتیشن های سنتی (پرده ها، دیوارهای رنگ شده) هزینه نگهداری کمتری دارد. پرده ها گرد و غبار را به سرعت جذب می کنند. رنگ نیز می تواند از دیوارها کنده شود و این امر باعث می شود که دیوارهای سنتی بسیار سریعتر از پارتیشن های شیشه ای فرسوده شوند. این درحالی است که لکه موجود روی شیشه های هوشمند را می توان به سادگی پاک کرد.
  • نصب شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری به کارکنان این امکان را می دهد که فضای کاری خود را مطابق با الزامات حریم خصوصی شخصی خود تنظیم کنند. این امر می تواند بهره وری را در میان کارمندان اداره افزایش دهد.
  • نصب شیشه هوشمند روی پارتیشن اداری سبب می شود تا ظاهر این فضا مدرن و شیک باشد. این درحالی است که پارتیشن های سنتی ظاهر دفاتر را قدیمی و کلاستروفوبیک جلوه میدهند.
  • شیشه های هوشمند قابلیت حمل، تنظیم و تعویض را دارند.
مطلب مرتبط  تلفیق طراحی بیوفیلیک و پارتیشن اداری برای یک محل کار سالم تر

 

بیشتر بخوانید:

استیکر پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردهایی دارد
[vc_row][vc_column][basel_blog items_per_page=”3″ parts_title=”1″ parts_meta=”1″ parts_text=”1″ parts_btn=”1″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *