مبلمان اداری

معرفی صندلی اداری مخصوص کمر درد 2023

معرفی صندلی اداری مخصوص کمر درد 2023

صندلی اداری مناسب یکی از مهم ترین تجهیزات و مبلمان اداری هر اداره است. صندلی اداری مخصوص کمر، از آسیب هایی مانند کمر درد، گردن درد و دردهای ناحیه زانو و پا جلوگیری می کند. اگر می خواهید با ویژگی های یک صندلی اداری مناسب آشنا شوید، در این مقاله از ساویس با ما همراه باشید.

صندلی مناسب اداری برای جلوگیری از کمر درد

بسیاری از افراد ساعات زیادی در روز را پشت صندلی می گذرانند و در صورت استاندارد نبودن صندلی، دچار کمر درد می شوند. صندلی اداری باید طبق اصول ارگونومیک طراحی شده باشد در غیر این صورت مشکلات زیادی برای ستون فقرات ایجاد می کند. در حقیقت انتخاب صندلی اداری مخصوص کمر به ویژه برای افرادی که دچار دیسک کمر هستند، امری واجب است.

صندلی اداری برای کمر درد

صندلی اداری برای کمر درد

مشخصات صندلی اداری مخصوص درد کمر

بهترین صندلی برای افرادی که دیسک کمر دارند یا دچار کمر درد هستند، صندلی است که کمر در حالت نشستن به شکل S باشد. در حقیقت صندلی اداری باید متناسب با انحنای ستون فقرات باشد و بتوان به راحتی به آن تکیه کرد. صندلی افرادی که دچار کمر درد هستند باید پشتی بلندی داشته باشد و شانه ها همراستا با آن قرار بگیرند. در ادامه سایر ویژگی های صندلی اداری مخصوص درد کمر را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • قابلیت تنظیم ارتفاع: ارتفاع صندلی اداری برای افرادی که دیسک کمر دارند، باید قابل تنظیم باشد. اگر ارتفاع صندلی خیلی کم باشد، پاها روی زمین خم می شوند و در صورتی که ارتفاع زیاد باشد، پاها آویزان می مانند. به این ترتیب ارتفاع صندلی باید متناسب با قد افراد قابل تنظیم باشد.
  • قابلیت تنظیم پشتی: صندلی اداری مخصوص کمر باید دارای یک قوس محدب در قسمت گودی کمر و همچنین یک قوس مقعر در قسمت پشت باشد. در صورتی که صندلی فاقد قوس های محدب و مقعر باشد، باید روی پشتی کمری از بالشتک مخصوص کمر استفاده شود. به این ترتیب مهره های کمر به خوبی پوشانده می شوند.
  • قابلیت تنظیم دسته: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های صندلی اداری مخصوص درد کمر، وجود دسته برای راحت تر بلند شدن و استراحت دست ها است. دسته های صندلی به خوبی از ماهیچه ها، شانه و گردن محافظت می کنند و در حقیقت تکیه گاهی برای بلند شدن هستند.
  • قابلیت خواباندن: قابلیت خواباندن صندلی، یکی از مهم ترین ویژگی های صندلی اداری مخصوص درد کمر است. صاف نشستن به مدت طولانی موجب خسته شدن کمر می شود و مهره ها را تحت فشار قرار می دهد. این قابلیت به افراد کمک می کند تا در زمان خستگی، به عضلات ستون فقرات استراحت دهند.

صندلی اداری برای کمر

نکات مهم در هنگام خرید صندلی اداری

در هنگام خرید صندلی اداری مخصوص درد کمر باید به این نکات توجه کرد.

  • پایه های صندلی
  • پشتی صندلی
  • نشیمنگاه صندلی
  • پشتی یا گردنی صندلی
  • تکیه گاه ارگونومیک برای ستون مهره ها
صندلی استاندارد برای کمر درد

صندلی استاندارد برای کمر درد

سوالات متداول در مورد صندلی اداری مخصوص درد کمر

  1. استفاده از صندلی اداری استاندارد چه مزایایی دارد؟

در صورتی که صندلی اداری استاندارد و ارگونومیک باشد، از کمر افراد محافظت می کند.

  1. وجود پشتی صندلی اداری چه اهمیتی دارد؟

وجود پشتی صندلی، باعث می شود فشار کمتری به گردن و کمر وارد شود؛ چون در زمان کار گردن خم نمی شود.

جمع بندی

در هنگام انتخاب صندلی اداری مخصوص درد کمر، باید به نکات و ویژگی های زیادی توجه کرد. نشیمنگاه مناسب صندلی، مانع از کمر درد می شود. نشیمنگاه نباید خیلی نرم باشد و لبه های آن باید به طرف پایین خم شود.

برای خرید انواع صندلی اداری مخصوص کمر، با کارشناسان ما در ساویس تماس بگیرید. کارشناسان ما در ساویس در انتخاب بهترین صندلی اداری به شما کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *