پارتیشن اداری, دانستنی های دکوراسیون و چیدمان, دکوراسیون داخلی, مبلمان اداری, معماری معاصر

استاندارد فضای اداری در سال 1402

استاندارد فضای اداری در سال 1402

از مهم ترین الزامات در زمان طراحی و دکوراسیون فضای اداری رعایت کردن استاندارد فضای اداری است. جالب است بدانید که این ضوابط و استانداردها با گذشت زمان دست خوش تغییراتی می شوند. شناخت استاندارد فضای اداری در سال 1402 این امکان را به شما می دهد تا با آخرین متدهای روز دنیا شرایط کاری خود را پیش ببرید.

استاندارد فضای اداری منجر به ایجاد هماهنگی بیشتر بین مدیران، کارمندان و مشتریان می گردد. با توجه به اهمیت این موضوع امروز در مجله ساویس قصد داریم تا درباره این استانداردها بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

استاندارد فضای اداری

پارتیشن اداری در استاندارد فضای اداری

اهمیت رعایت چارچوب و استاندارد فضای اداری

افراد بیشتر وقت خودشان را در محیط اداره سپری می کنند. راحتی و طراحی ایده آل شرکت منجر به تامین رفاه حال کارمندان می شود. همچنین میزان کمیت و کیفیت کاری آنها را تا حد زیادی بالا می برد.

پروتکل های جهانی که بخش اعظم استاندارد فضای اداری را شامل می شود عبارتند از:

  • صندلی اداری های ارگونومیک
  • چیدمان مطلوب و ابعاد مناسب
  • ‌تامین سلامت محیط زیست (جنس مناسب تجهیزات اداری)
  • صرفه جویی در مصرف انرژی.

زمانی که فاکتورهای ذکر شده تا حد زیادی مدنظر صاحبان مشاغل قرار گیرد و آنها را در استراتژی های کاری خود لحاظ کنند،‌ طبیعتا کیفیت تعامل میان کارمندان و مشتریان نیز بهبود خواهد یافت.

استاندارد فضای اداری

حداقل فضای مورد نیاز کارمندان چقدر است؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم ابعاد یکی از استانداردهای فضای اداری است. زمانی که ابعاد اداره طبق اصول بین المللی طراحی شده باشد،‌ طبیعی است که کارمندان بتوانند وظایف خودشان را با تمرکز بیشتری انجام دهند. در کشورهای توسعه یافته میانگین فضای کاری هر کارمند در بازه 15- 11 متر مربع است؛ که در این میان حدود 3-4 متر مربع برای فضای کاری کارمند اختصاص داده می شود و بقه فضاها جهت استفاده اتاق مدیریتی،‌ کنفرانس،‌ راهرو، ‌آشپزخانه و اشغال می‌شود. رعایت کردن این قضیه یکی از مهمترین اصول در استانداردهای فضای اداری است.

معرفی انواع دفتر اداری از نظر استانداردهای بین المللی

به صورت کلی سازمان اصول مدیریتی بین المللی،‌ چهار نوع دفتر کاری را به رسمیت می شناسد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

دفتر با پلان سلولی:

این نوع دفتر شامل فضایی است که به بخش های کوچک تر یا حتی انفرادی تقسیم شده است. در این نوع فضای کاری کارمندان با استفاده از پارتیشن های اداری به صورت مجزا تعیین میشود. استفاده از دفتر با پلان سلولی برای انجام کارهایی که نیاز کمتری به تعامل با کارمندان است،‌ مناسب می باشند.

دفتر با پلان باز:

در استاندارد فضای اداری از نوع پلان باز هیچ گونه تقسیم بندی مشاهده نمی شود. استفاده از این نوع دفتر اداری برای کارهایی که کارمندان نیازی به تمرکز بیشتر ندارند،‌ مناسب است. این فضاها از ابعاد بزرگی برخوردار هستند و رفت و آمد مشتریان در آنها زیاد است.

دفتر فعالیت محور:

استفاده از دفاتر فعالیت محور جهت خلق فرصت ها و انجام کارهای متنوع مرسوم است. در این نمونه از فضاهای اداری،‌ کارمندان قادر هستند که با در نظر گرفتن نوع کار و مسئولیت هایشان محل کار خودشان را تغییر دهند.

دفتر گروهی:

در استاندارد فضای اداری،‌ دفاتر گروهی جهت فعالیت تعداد زیادی از کارمندان طراحی می شود. در این نمونه از دفترها میزان تمرکز کارمندان بالاست و حواس آنها از سایر افراد متفرقه کاملا دور است. این نوع دفاتر معمولا در طول سال چندین بار جلسات طوفان فکری برگزار می کنند که نتیجه آن دست یابی به ایده ای خلاقانه است.

جمع بندی

رعایت کردن اصول استاندارد فضای اداری در زمان طراحی دکوراسیون داخلی اداره می تواند به افزایش بازده کاری کارمندان کمک شایانی کند و همچنین میزان خلاقیت آنها را در زمان انجام وظایف روزانه بهبود ببخشد. برای رسیدن به این هدف بهتر است که به شرکت های معماری معتبری مراجعه نمایید.

همچنین جهت انتخاب و خرید انواع تجهیزات اداری،‌ مبلمان اداری و پارتیشن ها میتوانید به مجموعه ساویس اعتماد کنید. این گروه با داشتن سابقه درخشان در زمینه فروش اقلام اداری به خوبی میتواند در راه اندازی دفاتر اداری همراه شما باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *