سایر

رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ سال می تواند در تولید محصولات و تصمیمات خرید در صنایع مختلف از جمله مد، مبلمان منزل و طراحی صنعتی و همچنین بسته بندی محصولات و طراحی گرافیکی تأثیرگذار باشد. مؤسسه رنگی پنتون اخیراً از رنگ سالانه خود رونمایی کرد و دو رنگ زرد و خاکستری به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. پنتون معتقد است که اتحاد بین این دو رنگ بیانگر استحکام و امیدواری است. دو رنگ مستقل که در کنار هم یک ترکیب رنگی آرمانی و مطلوب ایجاد می کنند. هم به عنوان نمادی از آنچه ما در ۱۲ ماه گذشته متحمل شده ایم و هم به عنوان پیش بینی آینده و از آنجایی که مردم برای غلبه بر ناپایداری دائمی در جستجوی کسب انرژی و امید هستند به کارگیری این ترکیب رنگی با روح و جسورانه به راحتی حس شادی و نشاط را در مخاطبین و طراحان ادا می کند. رنگ زرد رنگ گرم و غنی از انرژی خورشیدی است که جزو رنگ های روشن و شاد به حساب می آید. خاکستری یک رنگ خنثی است که می تواند همیشه به عنوان رنگ پایه مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب این دو رنگ مستقل چگونگی گرد هم آمدن عناصر مختلف برای بیان پیامی از قدرت و امیدواری را نشان می دهد که هم ماندگار است و هم نشاط آور. لئاتریس آیزمن مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون گفت. «این یک ترکیب رنگی است که به ما مقاومت و امید می بخشد که این برای روحیه انسان ضروری است.» لوری پرسمن معاون رئیس مؤسسه رنگ پنتون اضافه کرد. « بسیاری از طراحان و برندها برای تعامل و اتصال از زبان رنگی برای نشان دادن افکار و ایده های خود استفاده می کنند.»

موارد استفاده

دقت کنید نیازی نیست این دو رنگ به نسبت مساوی استفاده شوند هر دو رنگ می توانند در لباس، لوازم آرایشی، وسایل خانه، طراحی محصول یا بسته بندی بسته به نیاز اولویت داشته باشند.

رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ سال ۲۰۲۱

طوسی و زرد در لوازم جانبی پوشاک و مد

رنگ زرد در ترکیب با طوسی پیامی از روشنایی و قدرت را منتقل می کند. در پوشش لباس ما، با استفاده از رنگ زرد در روسری، کفش، کیف دستی، شال، تاپ می توان ترکیب زیبا و جذابی ایجاد کرد. این ترکیب رنگی برای لباس ورزشی و راحتی بسیار عالی است. به دلیل کنتراست بالای بین این دو رنگ استفاده از آن در پالتو و بارانی نیز توصیه می شود.

رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ سال ۲۰۲۱

طوسی و زرد در لوازم آرایشی

ترکیبی از رنگ های گرم و سرد در مو یا ناخن جلوه چشمگیری دارد. همچنین درخشش زیادی در هنگام آرایش چشم دارد.

رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ سال ۲۰۲۱

طوسی و زرد در دکوراسیون خانه

زرد و طوسی ترکیبی عالی برای تنظیم خلق و خو در هر اتاق خانه هستند. کنار هم قرار دادن زرد و طوسی در پارچه های رومیزی، ملحفه و لوازم خانگی از جمله کوسن باعث نشاط و سرزندگی می شود. رنگ آمیزی درِ ورودی به رنگ زرد روشن هنگامی که فضای بیرونی خانه با رنگ طوسی پوشش داده می شود فضایی مطبوع و دلچسب ایجاد می کند. همچنین ترکیبی ایده آل برای فضاهای اداری محسوب می شود. در چنین فضاهایی رنگ زنده زرد سطح آگاهی و درک را تقویت می کند.

 

بررسی رنگ سال های گذشته توسط موسسه پنتون

رنگ سال ۲۰۰۰: آبی نیلگون

رنگ سال ۲۰۰۱: رنگی میان قرمز و صورتی

رنگ سال ۲۰۰۲: قرمز خالص

رنگ سال ۲۰۰۳: آبی آسمانی

رنگ سال ۲۰۰۴: نارنجی

رنگ سال ۲۰۰۵: آبی فیروزه‌ ای

رنگ سال ۲۰۰۶: رنگی میان سفید و نقره‌ ای، دلیل این انتخاب یک موجود دریایی بود.

رنگ سال ۲۰۰۷: رنگ قرمز جیغ بر گرفته از فلفل قرمز

رنگ سال ۲۰۰۸: رنگ آبی

رنگ سال ۲۰۰۹: نارنجی پرتقالی الهام گرفته از رنگ یک نوشیدنی به نام Mimosa

رنگ سال ۲۰۱۰: برای دومین بار رنگ فیروزه‌ ای

رنگ سال ۲۰۱۱: صورتی

رنگ سال ۲۰۱۲: رنگی میان نارنجی و قرمز

رنگ سال ۲۰۱۳: سبز

رنگ سال ۲۰۱۴: بنفش

رنگ سال ۲۰۱۵: رنگی میان قرمز و قهوه‌ ای برگرفته از نوشیدنی Marsala

رنگ سال ۲۰۱۶: دو رنگ برای این سال انتخاب شد سبز و آبی کمرنگ

رنگ سال ۲۰۱۷: برای دومین بار رنگ سبز

رنگ سال ۲۰۱۸: مانند سال ۲۰۱۴ بنفش انتخاب شد.

رنگ سال ۲۰۱۹: مرجانی

رنگ سال ۲۰۲۰: آبی کلاسیک

 

زرد و خاکستری با رنگ های متنوع در پنج پالت ترکیب شده اند که شما می توانید به راحتی با مراجعه به پلت فرم رنگ دیجیتال Pantone Connect از آن الهام گرفته و در طراحی های خود استفاده کنید.

 

 

نوشته های مشابه