سایر

رنگ سال ۱۴۰۰

در هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون خانه و اتاق های مختلف جنبه های مختلفی باید مدنظر قرار بگیرند. برای مثال مبلمان و فرش ها و وسایلی که هم اکنون داریم. آنها باید با وسایل جدید به بهترین شکل ممکن ترکیب شوند. در این مطلب چند رنگ سال ۱۴۰۰ شمسی که در دنیا ترند هستند را به عنوان منبع الهام به شما معرفی می کنیم تا با ایجاد تغییرات بتوانید دکوراسیونی مد روز طراحی کنید.

 

جدیدترین رنگ ها برای اتاق نشیمن

طیف سبز (Shades of green)

با جدیدترین پیش بینی ها مانند سال های گذشته رنگ سبز هنوز در لیست رنگ های ترند قرار دارد. این رنگ برای چند دوره است که در لیست رنگ های سال قرار می گیرد و سایه های مختلف آن برای چندین سال مورد توجه خواهد بود.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ سال ۱۴۰۰

سبز مریم گلی (Sage green)

این طیف رنگ سبز که یک نوع رنگ سبز پاستلی مات است، از ترکیب رنگ سبز با رنگ خاکستری ایجاد شده و رنگی بسیار خنثی است. محیط هایی با این رنگ احساسی آرام و دلنشین دارند. از طیف های این رنگ که سبز بیشتری دارند نیز می توانید برای یکی از دیوارها استفاده کنید.

رنگ سال ۱۴۰۰

سبز طبیعت (Green foliage)

سبزی که از رنگ گیاهان و درخت ها گرفته شده است در دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ باعث ایجاد طراوت شده و انرژی مثبتی به محیط می دهد.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ سال ۱۴۰۰

سبز مایل به آبی (Bluish green)

طیف دیگری از رنگ سبز که با آبی ترکیب شده است یک ترکیب زیبا و شیک در محیط ایجاد می کند.

طیف شاد رنگ های پاستلی (Vivacious pastel shades)

با رنگ هایی مانند زرد مینیونی، سبز روشن (به رنگ لیمو ترش) و آبی می توانید یک ترکیب شاد و پرتحرک برای اتاق نشیمن بسازید. استفاده از ترکیب این رنگ های شاد برای چاپ طرح های انتزاعی بر روی کوسن ها بهترین گزینه است.

رنگ سال ۱۴۰۰

اتاق نشیمن نارنجی 

رنگ نارنجی کدوتنبلی یکی از ترندهای امسال برای اکسسوری های اتاق نشیمن است. ترکیب این رنگ با رنگ های صورتی، قهوه ای، شرابی و یا خاکی می تواند یک انتخاب خوب برای اتاق نشیمن باشد. ترکیب آبی و نارنجی بسیار ترکیب ظریف و خوشمزه ایست و از لحظه ورود مهمانان به اتاق نشیمن حس خوبی به آنها منتقل می کند.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ آبی برای اتاق نشیمن

رنگ آبی تیره تا آبی های روشن همگی می توانند ترکیب خوبی برای یک اتاق نشیمن زیبا ایجاد کنند.

طیف رنگ طوسی برای اتاق نشیمن

رنگ های خنثی مانند خاکستری، بژ و کرم یکی از ترندهای اصلی امسال است. زمانی که از رنگ های خنثی صحبت می کنیم یک نکته مثبت بسیار مهم این است که این رنگ ها به راحتی می توانند با رنگ های دیگر در کنار هم قرار بگیرند.

رنگ سال ۱۴۰۰

طوسی و سفید و یا بژ

از تمام طیف های رنگ خاکستری می توان استفاده کرد از رنگ های روشن و کمرنگ آن تا رنگ های خاکستری تیره و پررنگ.

رنگ خاکستری همراه با بژ ترکیبی بسیار زیبا می دهد.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ سال ۱۴۰۰

خاکستری و نارنجی

اتاق نشیمن یکی از کاربردی ترین فضاها در خانه است. چرا که ما در اتاق نشیمن دور هم جمع می شویم، تلویزیون می بینیم و کارها و فعالیت های مختلف انجام می دهیم. ترکیب رنگ خاکستری به عنوان رنگ اصلی و افزودن جزئیاتی به رنگ های تندتر مانند نارنجی و یا قرمز می تواند فضایی دنج و جذاب ایجاد کند. ترکیبی روستایی از چوب هایی با رنگ روشن و طبیعی به همراه یک طوسی ملایم و مات در کنار رنگ های خنثی که تقریبا نامحسوس هستند یک ترکیب همیشگی است. برای از بین بردن یکنواختی و افزودن انرژی به محیط می توانید از شال مبل زرشکی و یا کوسن گلبهی بر روی مبل ها استفاده کنید.

رنگ سال ۱۴۰۰

خاکستری و قرمز

این ترکیب رنگ گرمای زیادی به اتاق نشیمن می بخشد.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ سال ۱۴۰۰

خاکستری و زرد

رنگ خاکستری در کنار زرد همنشینی خوبی ایجاد می کند.

رنگ سال ۱۴۰۰

خاکستری و سبز

سبز و خاکستری یک ترکیب مدرن و آرامش بخش است.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ سال ۱۴۰۰

پذیرایی به رنگ بژ

رنگ سفید، قهوه ای، بژ، سبز و آبی پاستلی همیشه در هر محیطی خوب به نظر می رسند. این رنگ های خنثی که خیلی هم جذابیت ندارند در کنار رنگ های دیگر به راحتی هماهنگ می شوند. این رنگ های خنثی به سرعت با متریال های کلاسیک مانند چوب و یا فلز سازگار می شوند. رنگ کرم تیره و یا کمرنگ خنثی هستند اما در این حالت ایجاد تضاد آن با تابلوهای هنری با رنگ های قوی می تواند باعث مهیج شدن اتاق نشیمن شوند.

اگر بخواهیم در مورد متریال هایی مانند چوب، مخمل، چرم و پارچه و نحوه قرار گرفتن آنها در فضا صحبت کنیم آنها می توانند در یک زمینه خنثی مانند یک دیوار خالی به چشم بیایند. در اتاق نشیمن تصویر بالا رنگ های ماسه ای تیره و خاکی در کنارهم بسیار زیبا شده اند. سالنی لوکس که سبک آن متعلق به دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی است و امروزه دوباره ترند شده است. میزها و کمدها با چوب های تیره درخشش خوبی در فضا ایجاد می کنند. مبلمان مشکی نیز بسیار جذاب هستند.

رنگ آبی تیره ظاهری آرام دارد و در زمینه ای با رنگ های خنثی عالی به نظر می رسد. ترکیب قهوه ای تیره و سفید با رنگ های پاستلی مانند آبی روشن و زرد کمرنگ از بهترین گزینه هایی است که در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند. این ترکیب رنگی به محیط گرما می بخشد، در عین حال باعث یکنواختی محیط نمی شود و شادابی و رنگ آن را حفظ می کند.

 

ترکیب های رنگی برای اتاق نشیمن

برخی از ترکیبات رنگی تزئینی به اتاق نشیمن ظاهری بسیار زیبا می بخشند.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ های خنثی در کنار رنگ نارنجی

اگر در اتاق نشیمن رنگ های سفید و رنگ های خنثی که بسیار ملایمند را به صورت گسترده داریم می توانیم از پارچه هایی با طرح های گلگلی، خالخالی و یا راه راه استفاده کنیم. رنگ طرح ها می توانند در طیف رنگ های قرمز تا نارنجی باشند. می توانید از این رنگ ها و طرح ها برای کوسن، آباژورها و نقاط کانونی مانند تابلوهای هنری و… استفاده کنید.

رنگ سال ۱۴۰۰

گل رز

ترکیبی از کاناپه هایی به رنگ های رز مخملی به همراه میز جلومبلی که روی آن گل های طبیعی قرار دارد به همراه متریال های شیشه ای، فلزی و کوسن ها و چهارپایه هایی با طرح های برجسته در کنار هم بسیار زیبا و شیک به نظر می رسند.

رنگ سال ۱۴۰۰

قرمز در کنار بژ

ترکیب رنگ های قرمز، سرخابی و نارنجی در کنار هم می توانند برای یک نشیمن دوست داشتنی و آرامش بخش ترکیبی جسورانه باشند.

رنگ سال ۱۴۰۰

آبی و سفید

رنگ های آبی، سفید و قرمز در کنارهم همنشینی بسیار خوبی دارند. نقطه اتحاد آنها می تواند چوب هایی با رنگ های تیره و براق باشد. در تصویر اتاق بالا کوسن ها توانسته اند با طیف های قوی تر آبی به همراه طرح ها و پترن ها بر روی آنها تأکید بیشتری بر روی رنگ ها داشته باشند و آبی را به خوبی در کنار رنگ های خاکی قرار دهند.

رنگ سال ۱۴۰۰

سبز و بژ

ترکیب طیف های مختلف رنگ سبز در کنار رنگ ارغوانی، رنگ های خاکی و آبی پاستلی به همراه بافت حصیر و چوب و طرح های چهارخانه و تابلوهای هنری در نشیمن تصویر بالا می بینید به خوبی هماهنگ شده اند.

رنگ سال ۱۴۰۰

بنفش یاسی

ترکیب سبز روشن و بنفش یاسی فضایی انرژی بخش را شکل داده است.

رنگ سال ۱۴۰۰

زرد در کنار رنگ های خنثی

ترکیب رنگ های کلاسیک و متداول مانند قهوه ای، سیاه، آبی و سایه های تیره تر که اغلب در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند به آسانی می توانند در کنار هم قرار بگیرند و به مراقبت، تمیزکاری و نگهداری زیادی احتیاج ندارند. اما اگر شما به دنبال دکوراسیونی روشن، تابستانی و گرم هستید و از نظر نظافت و مراقبت مشکلی ندارید استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های خنثی فضایی بسیار مطبوع ایجاد می کند. فضایی گرم و تابستانی که در بسیاری از سبک های دکوراسیون می توان از آن استفاده کرد. زرد و سفید در کنار هم و همچنین در کنار نارنجی و سبز می تواند مورد استفاده قرار بگیرند. زرد و سفید در کنار هم ظاهری مدرن و آرام می سازند و احساس مرتب بودن و تمیزی به محیط می دهند.

 

رنگ های ۱۴۰۰ مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ های خنثی

از محبوب ترین رنگ ها برای فضاهای کوچک رنگ های روشن و خنثی هستند. این رنگ ها علاوه بر بزرگتر نشان دادن محیط نور را در فضا منعکس کرده و به روشنایی بهتر آن کمک می کنند. پالت رنگ های خنثی مانند بژ و کرم پیچیدگی ها را از بین برده و محیطی آرام را در کنار هم می سازند.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ های روشن و شاد

کوچک بودن اتاق نشیمن به معنای این نیست که نمی توانید از رنگ ها در محیط استفاده کنید. شما می توانید رنگ های روشن و تازه که مورد علاقه تان است را در پالت های رنگی دو یا نهایت سه تایی در کنارهم بچینید. رنگ ها می توانند فضایی سرزنده و شاداب بسازند. استفاده از رنگ های بیشتر باعث پیچیدگی فضا می شود.

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ های تیره

این درست است که رگ های روشن محیط را بزرگتر نشان می دهند اما استفاده از رنگ های تیره تر نیز می تواند به فضا عمق داده و محیطی شیک و خاص بسازد. اگر دیوارها را با رنگ های تیره رنگ آمیزی می کنید سعی کنید جلوه نهایی آنها براق و آیینه ای باشد تا با انعکاس نور درآن فضا بزرگتر به نظر برسد. در محیط هایی با رنگ های تیره پنجره ها را بدون پرده رها کنید تا فضا سبک تر و دلبازتر به نظر برسد.

رنگ سال ۱۴۰۰

سفید به تنهایی

انتخاب رنگ سفید برای اتاق نشیمن به محیط آرامش و نظم می دهد. سفید گزینه ای عالی برای انعکاس نور و افزایش وسعت دید است.

رنگ سال ۱۴۰۰

فرش های روشن

فرش های روشن محیط را بزرگتر نشان می دهند مخصوصا اگر کفپوش خانه رنگی تیره داشته باشد.

 

رنگ های ۱۴۰۰ برای یک اتاق نشیمن به سبک روستایی

رنگ سال ۱۴۰۰

سبز روستایی

رنگ سبز در کنار اشیای آنتیک و عتیقه همنشینی خوبی دارد و فضایی آرام و روستایی می سازد.

رنگ سال ۱۴۰۰

آبی

در دکوراسیون خانه هایی به سبک روستایی می توان برای ایجاد تضاد در محیط از رنگ آبی استفاده کرد.

رنگ سال ۱۴۰۰

طوسی

صرفا رنگ های سفید و قهوه ای و رنگ های گرم نیستند که در سبک روستایی به کار می روند رنگ طوسی نیز می تواند در طیف های مختلف آن در یک دکوراسیون روستایی مورد استفاده قرار بگیرد.

رنگ سال ۱۴۰۰

سفید

گرمای چوب در کنار رنگ سفید می تواند خانه ای روشن به سبک روستایی را تشکیل بدهد.

 

رنگ های سال ۱۴۰۰  برای اتاق نشیمن مینیمال

رنگ سال ۱۴۰۰

رنگ های خنثی

انتخاب سبک مینیمال برای دکوراسیون به معنای این نیست که شما تنها باید از رنگ های سیاه و سفید استفاده کنید در واقع مرزی باریک میان یک فضای مینیمال جذاب و و یکنواخت وجود دارد. به همین دلیل است که پیشنهاد ما استفاده از رنگ های مختلف خنثی به عنوان چاشنی و طعم دهنده در محیط است.

رنگ سال ۱۴۰۰

کمی رنگ

در فضاهای مینیمال می توانید در ابعاد کوچک از رنگ های خاص استفاده کنید.

 

نکاتی راجع به رنگ های سال ۱۴۰۰

به رنگ طبیعت

در یک طراحی خوب مهمترین چیز رنگ است سپس در امتداد آن است که سایر عناصر بصری خودشان را نشان می دهند. اولین ترند امسال استفاده از رنگ های آرامش بخش و طبیعی است. فناوری های جدید، جریان بی پایان اطلاعات و شلوغی های جهان امروز باعث شده اند که ما همه دچار خستگی های روحی و فشارهای روانی شویم. فضایی آرامش بخش و الهام بخش در هرج و مرج های شهر فضایی است که از طبیعت الهام گرفته باشد. اخیرا تمام پالت های رنگی سایه هایی آرام و ملایم و با طراوت از طبیعت دارند سبز تازه، بنفش مات، نارنجی ملایم، قرمز و خامه ای در پالت های منتشر شده بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. تمایل به طبیعت و رنگ های آن وارد ترندها شده است، تصاویر گیاهان، سایه های قهوه ای رنگ و سبز این روزها بسیار دیده می شود.

رنگ های متضاد

استفاده از رنگ های متضاد و متناقض باعث ایجاد فضایی جسورانه و پرتحرک می شود. برای مثال ترکیب قرمز و صورتی نئونی را می توانید در کنار رنگ های خنثی در محیط به کار ببرید. ترکیب رنگ های متضاد یکی از جالب ترین ترندهای سال جدید است. طیف های نارنجی، قرمز، آبی و چهار طیف رنگ خنثی، خاکی، سورمه ای، سفید و خاکستری ترندهای بهار و تابستان هستند. خاص بودن و سرگرم کنندگی ویژگی رنگ های این پالت است. این طیف های رنگی در کنارهم ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک اند.

ترکیب بافت و رنگ

ترکیبی از بافت ها و رنگ ها در کنار هم ترند جدید سال است. با استفاده از فلزات، سنگ ها، گل ها و چوب ها در کنار طیف رنگ های خنثی می توانید دکوراسیونی زیبا و مد روز داشته باشید.

نوشته های مشابه