تابستان

راهنمای سفرهای تابستانی ارزان

بلیط چارتری، هزینه های سفرتان را کاهش می دهد
بلیط چارتری، هزینه های سفرتان را کاهش می دهد

در خرید بلیط صرفه‌ جویی کنید

خرید بلیط چارتری یکی از اولین و بهترین راه ‌ها برای صرفه‌ جویی در هزینه سفر است سفرهای تفریحی تابستانی فرق زیادی با سفرهای کاری یا خانوادگی دارند و می‌ توانند چند روز برای خرید یک بلیط مناسب‌ تر صبر کنند. چه سفرتان به داخل کشور است یا به خارج از کشور می روید، سری به وب سایت های خرید بلیط چارتر بزنید و قیمت ها را بررسی کنید. در این سایت‌ها گاهی حتی بلیط را نصف قیمت پرواز سیستمی پیدا خواهید کرد. سفر ارزان تابستانی، حسابی شما را سر حال خواهد کرد و البته بعضی از مقاصد خارجی را بدون هواپیما هم می توانید طی کنید. مثلا باکو یا استانبول شهرهای پرطرفدار و توریستی هستند که از تهران و شهرهای شمال غربی کشور، به آسانی با اتوبوس قابل دسترسی هستند.

هزینه های حمل و نقل را مدیریت کنید

هزینه های حمل و نقل را مدیریت کنید

هزینه های حمل و نقل در مقصد را مدیریت کنید

اگر تهرانی باشید احتمالا با ما موافقید که اکثر اپلیکیشن های حمل مسافر این روزها قیمتشان در اوج قرار دارد و کم کم دوباره مردم مجبور شده اند به اتوبوس و مترو بیش از قبل فکر کنند اما کافی است به شهرهای دیگر ایران سفر کنید و ببینید در بسیاری از آن ها حداکثر مبلغی که قرار است برای طی کردن طول شهر و یا سفر به شهرها و روستاهای مجاور پرداخت کنید، 10 هزار تومان است. خیلی از افراد برای اینکه نگران هزینه رفت و آمد در شهر مقصد هستند، بی خیال سفر با اتوبوس و قطار میشوند و خود و خانواده شان را در جاده های طولانی با ماشین شخصی به زحمت می اندازند تا در مقصد راحت باشند. اما کافی است همین الان به صورت امتحانی مبدا و مقصدی را انتخاب کنید تا هزینه ها شگفت زده تان کند. مثلا از راه آهن یزد تا دورترین و شمالی ترین نقطه شهر را می توانید با 7 هزار تومن طی کنید.

اگر می خواهید مستقل از تور به سفر خارجی بروید، می توانید قبل از عزیمت در سایت های گردشگری مثل «تریپ» سیستم حمل و نقلشان را بررسی کنید و حتما ببینید اوبر در آن کشور فعال است یا نه و اگر فعال نیست چه جایگزینی برای رفت و آمد ارزان وجود دارد. مثلا دبی که یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانی هاست، سیستم حمل و نقل بسیار پیشرفته ای دارد که خیلی ها احتمالا چیزی در موردش نمی دانند. مترو دبی از ساعت 6:30 صبح تا 11:30 شب کار می‌کند و دو خط قرمز و سبز دارد. خط قرمز 52 کیلومتر و 29 ایستگاه هم دارد. این خط از منطقه راشدیه در شرق دبی به منطقه جبل علی در غرب وصل می‎شود و حتی در بعضی از قسمت‌های مسیر از روی زمین می‌گذرد. شما برای رسیدن به مراکز خرید و جاذبه‌های توریستی دبی می‌توانید از مترو استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک متروسواری کنید کارت قرمز رنگ یک روزه بخرید. این کارت‌ها 16 درهم قیمت دارند ولی در طول یک روز می‌توانید نامحدود از آن‌ها استفاده کنید. اما اگر چند روز مسافر مترو دبی هستید کارت نقره‌ای 5 درهمی را بگیرید. در پایان سفرها، مبلغ باقی‌مانده در کارت به شما برمی‌گردد. این کارت در سفرهای بعدی هم قابل استفاده است. این اطلاعات را درباره باقی مقاصد گردشگری نیز می توانید به راحتی با یک جستجو در اینترنت پیدا کنید.

رستوران های محلی و باکیفیت را از اینترنت پیدا کنید

رستوران های محلی و باکیفیت را از اینترنت پیدا کنید

از امتحان غذاهای جدید و هیجان انگیز غافل نشوید

شکی نیست که یکی از جذاب ترین قسمت های هر سفری، امتحان کردن غذاهای محلی آن است. مگر می شود به رشت رفت و کباب ترش نخورد یا سری به استانبول زد و اسکندر کباب معروفش را امتحان نکرد؟ اما اگر مراقبش نباشید، غذا خوردن می تواند همچنین جیب شما را در سفر خالی کند. حتما خوراکی های محلی را امتحان کنید اما قبل از سفر چند ساعتی وقت بگذارید و در وب سایت های مختلف مثل رانر یا فوراسکوئر اطلاعات رستوران ها را بررسی کنید و طیف قیمتشان را ببینید. این طوری با چشمانی بازتر به رستوران ها می روید و منو، غذا را در دهانتان خشک نمی کند!

در تابستان، سلامتتان را در اولویت بگذارید

در تابستان، سلامتتان را در اولویت بگذارید

تابستان، فصلی ایده آل برای سفر که می تواند خطرناک باشد

در نهایت اینکه شرایط ویژه تابستان را در نظر بگیرید. سفرهای تابستانی چه چیزی را به یاد شما می آورند؟ سواحل درخشان و آفتابی، بستنی های خوشمزه در خیابان های شلوغ و دشت های گرم و پرنور؟ همه این ها می توانند یک سفر بی نظیر برای شما بسازند اما در تابستان باید خیلی بیشتر مراقب خودتان باشید، مخصوصا اگر به مناطق گرمسیری سفر می کنید. ضد آفتاب را فراموش نکنید و پیش از سفر یک چکاپ انجام بدهید. از خوردن غذاهایی که از کیفیتشان مطمئن نیستید خودداری کنید، آب نوشیدنی مناسب همه جا همراهتان داشته باشید، همیشه پیش از شروع طبیعت گردی های طولانی دمای هوای چند ساعت آتی را چک کنید، و اگر گرمایی هستید یا بدنتان به گرما واکنش های شدیدی نشان می دهد باید کمتر بی گدار به آب بزنید، شاید اگر بدانید قرار است از شدت گرما تمام مدت سفر را در اتاق هتل بگذرانید، بی خیال این سفر بشوید. سوای هزینه دوا و درمان در مقصد ناخوش احوالی باعث می شود آنقدرها که انتظار داشتید سفر را درک نکنید و از آن لذت نبرید. پس با خودتان صادق باشید، سخت نگیرید و خوش بگذرانید!

هاستل، یک گزینه اقتصادی برای اقامت

هاستل، یک گزینه اقتصادی برای اقامت

با اقامت در هاستل یا کوچ سرفینگ، حسابی پولتان را ذخیره کنید

اقامت در هاستل با خانواده ممکن است کمی دشوار باشد، مخصوصا اگر بچه هم همراهتان داشته باشید. اما اگر مجردی یا با دوستانتان به سفر می‌روید می‌تواند یک گزینه خوب باشد که حتی در آن خوشگذرانی کنید. در هاستل شما باید با یک تا چند نفر هم اتاقی شوید و امکاناتی مثل آشپزخانه یا حمام را هم به اشتراک بگذارید. اما خب قرار است تمام وقتتان را به گشت و گذار بگذرانید مگر نه؟ پس همین که محل اقامتتان استاندارد و تمیز باشد کافی است!

کوچ سرفینگ هم به شما اجازه می‎دهد با استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی ساکنان منطقه را پیدا کنید و مهمانشان بشوید. کوچ سرفنیگ شما را مستقیما به درون خانه های شهروندان داوطلب می برد پس احتیاط کنید و بدون تحقیق این روش را امتحان نکنید. بررسی ‎ها و نظرات مختلف را در وب سایت کوچ سرفینگ بخوانید و با دقت تصمیم بگیرید. وبسایت ها و اپلیکیشن های داخلی که اتاق و خانه را به صورت آنلاین اجاره می دهند و البته تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی هم هستند می توانند گزینه خوبی به ویژه برای خانواده ها باشند.