تابستان

این تابستان را با این فیلم و سریال ‌ها بگذرانید

گرین بوک با روایتی کمدی، به نژادپرستی در آمریکا می پردازد
گرین بوک با روایتی کمدی، به نژادپرستی در آمریکا می پردازد

بهترین فیلم اسکار 2019، یک فیلم پراحساس برای روزهای تابستان

وقتی این فیلم برای اولین بار اکران شد، خیلی‌ ها گفتند که نسخه مردانه Help است. اما واقعیت این است که به جز موضوع مشترکشان یعنی نفی نژادپرستی در آمریکا، شباهت چندانی ندارند. پس اگر طرفدار فیلم ‌های اجتماعی هستید که موضوعات تاریخی را بررسی می ‌کنند و قصه دلنشینی هم برای گفتن دارند، این فیلم جذاب را که برنده بهترین فیلم اسکار امسال هم بوده از دست ندهید. گرین بوک یا «دفترچه سبز» اسمش را از دفتری واقعی وام می ‌گیرد که در سال‌های دهه پنجاه و شصت در آمریکا چاپ می‌شده و مکان‌ های استاندارد برای رفت و آمد سیاه ‌پوستان را مشخص می‌کرده. داستانِ واقعی گرین بوک هم روایت یک مرد ایتالیایی ساکن آمریکاست که رگه‌ های خفیفی از نژادپرستی هم در اخلاقش دیده می ‌شود. تونی که دنبال کار می‌ گردد و بزن بهادر خوبی هم هست، مامور گرداندن یک پیانیست معروف و محافظت از او در ایالت‌ های جنوبی می‌شود. یک پیانیستِ سیا ه‌پوست با بازی ماهارشالا علی که برای بازی در این نقش برنده یک اسکار هم شد!

شگفت انگیزان، داستان زندگی روزمره ابر قهرمان های مدرن

شگفت انگیزان، داستان زندگی روزمره ابر قهرمان های مدرن

شگفت‌انگیزان، ماجرای دومِ یک خانواده غیر قابل باور

حدود پانزده سال پیش، وقتی که قسمت اول انیمیشن شگفت انگیزان محصول مشترک دیزنی و پیکسار اکران شد، تعریف خیلی از بچه ‌ها (و البته بزرگسال ها) از ابر قهرمان ها عوض شد. شگفت انگیزان با نمایش دادن یک خانواده ابر قهرمان که از روزهای اوجشان فاصله گرفته اند خیلی ها را همراه خودش کرد و طرفدارهای زیادی پیدا کرد. این ابر قهرمان ها باید ظرف می شستند، ماشینشان را به تعمیرگاه می بردند و خلاصه شبیه همه ما زندگی می کردند. قسمت دوم این کارتون سال گذشته اکران شد و با این که خیلی ها اعتقاد دارند به گرد پای قسمت اول هم نمی رسد، مخاطبان خودش را پیدا کرد. اگر از انیمیشن های دیگر پیکسار مثل در جستجوی نمو یا دیزنی های کلاسیک مثل داستان اسباب بازی خوشتان می آید، این دو ساعت و پنج دقیقه قطعا ناامیدتان نخواهد کرد. آن هم در یک ظهر تابستانی با ماجرای یک خانواده ابر قهرمان که باید شهر را نجات بدهند.

کشتن گوزن مقدس، یک فیلم متفاوت ولی خوش ساخت

کشتن گوزن مقدس، یک فیلم متفاوت ولی خوش ساخت

کشتن گوزن مقدس، یک فیلم متفاوت از روایتی نسبتا ترسناک

انتقام همیشه سوژه خوبی برای سینما بوده مگر نه؟ یورگوس لاتیموس کارگردان معروف یونانی در فیلم یکی مانده به آخرش “کشتن گوزن مقدس” قطعا همین فکر را می ‌کند. اگر حوصله فیلم ‌هایی که ریتم آرامی دارند یا در آن‌ها بزن بزن و اتفاق‌های اکشن نمی‌افتد را ندارید به سمت این فیلم نروید اما می توانید مطمئن باشید که آرامشش، در واقع آرامش پیش از طوفان است. این فیلم داستان یک خانواده به ظاهر معمولی را روایت می کند که رازی ترسناک آن ها را آرام آرام می بلعد. نماهای نقاشی مانند و موسیقی بی نظیر و تاثیرگذارش آن را به یک فیلم بی نظیر برای کسانی تعریف کرده که عاشق سینمای هنری هستند. البته پایان شوکه کننده و عجیبش را هم نباید از قلم انداخت!

چرنوبیل، محبوب ترین مینی سریال تاریخ

چرنوبیل، محبوب ترین مینی سریال تاریخ

چرنوییل، یک مینی سریال تاریخی

وقتی بهار امسال سریال معروف «بازی تاج و تخت» بعد از چندین سال پخش و محبوبیت به پایان رسید، خیلی از طرفدارهایش ناامید شدند و حتی به تلویزیون HBO اعتراض کردند. می شود گفت مینی سریال پنج قسمتی چرنوبیل یک جورهایی دوباره اعتبار این شبکه را برگرداند. این سریال همان طور که از اسمش پیداست یکی از عجیب ترین و البته مهم ترین وقایع تاریخی قرن بیستم را روایت می کند: فاجعه اتمی چرنوبیل. این سریال به قلب شبی که بر اثر یک اشتباه، هسته رآکتور اتمی در نیروگاه شهر چرنوبیل منفجر شد می رود و داستان را از آن جا تعریف می کند. چه روایتش عین واقعیت باشد و چه برای سینمایی شدن تغییراتی کرده باشد، این سریال که حالا محبوب ترین مینی سریال تاریخ هم شده، ارزش وقت گذاشتن را دارد.

یک سریال با درون مایه های فمنیستی

یک سریال با درون مایه های فمنیستی

دروغ‌ های کوچک بزرگ، روایت هایی ساده از یک فاجعه

فصل اول این سریال پرطرفدار آمریکایی وقتی منتشر شد که جنبش تعرض جنسی meetoo و شهرت رسانه ای آن در اوج قرار داشتند و خیلی ها دلیل معروف شدن این سریال را که درون مایه فمنیسیتی هم دارد همین می دانند. اما جدا از همه تبلیغاتی که برایش شد این سریال نقات قوط زیادی دارد که مستقل از فضای رسانه آن را دیدنی می کنند. این سریال یک کمدی درام تلخ است که ماجرای مقطعی از زندگی چند زن را در شهر مونتری در کالیفرنیا روایت می کند. این زن ها را یک نخ تسبیح به هم وصل می کند: قتلی فاجعه بار. این که این قتل چرا اتفاق افتاده و هر کدامشان در آن چه نقشی داشته اند در فصل اول رمزگشایی می شود و البته پایان فوق العاده و تکان دهنده اش نقدهای خوب زیادی را برایش به ارمغان آورد. فصل دوم این سریال یک هفته ای است که منتشر شده و در تابستان هم هفته ای یک قسمت از آن منتشر خواهد شد. این تابستان وقت خوبی است برای دیدن یکی از محبوب ترین سریال های آمریکایی!

فرندز، همراه همیشگی عاشقان سریال

فرندز، همراه همیشگی عاشقان سریال

فرندز، محبوب همیشگی

اما اگر به دنبال یک داستان ساده، دلنشین و کمدی می گردید باید به پیشنهاد همیشگی بیشتر طرفداران سریال در جهان برگردید: فرندز. این سریال با این که حدود پانزده سال از تمام شدنش می گذرد هنوز طرفداران خودش را دارد و از بسیاری از شبکه ها پخش می شود. فرندز حدود صد جایزه سینمایی گرفته و خیلی ها اعتقاد دارند راز جذابیتش در این است که زندگی مدرن را بی هیچ غل و غشی با همه خوبی ها و بدی ها به تصویر می کشد. این سریال که ماجرای زندگی چند دوست را در نیویورک دهه نود روایت می کند، می تواند بهترین گزینه برای شما باشد که طرفدار سریال های خنده دار و البته خاطره انگیز هستید! فرندز را وقت هایی که حوصله تان سر رفته یا زندگی یک جورهایی ناامیدتان کرده تماشا کنید و مطمئن باشید حالتان بهتر می شود.